Ga naar inhoud

Websitemenu


Aanbevolen berichten

Geachte allen, Graag wil ik een fatsoenlijk menu maken. Mijn website op [url]http://www.mditservices.com/new[/url] - die nog niet af is - wil ik voorzien van een mooi menuutje. Wat ikz elf erg mooie menu's vindt is bijvoorbeeld als die op [url]http://www.preciousmoments.nl[/url] Of kennen jullie mooiere? Ik ben er niet in thuis, maar wil wel dat de menu's ook in Linux werken. Tot zover ik weet kan dat met Javascript en DHTML allemaal standaard. Ik hoop dat een van jullie me advies kan geven hoe ik dit het beste kan fixen. Alvast hartelijk bedankt...
Link naar reactie
Ja, van die Engelse site waar het voorbeeld (overigens mooi menu!) staat snap ik weinig. Wat is precies de bedoeling? In principe mag het ook met javascript, ik weet dat je javascript gewoon in de HEAD of BODY van de code kunt plakken... Ik ben nogal een knippen en plakken type; weet weinig van webdesign en wil wel een fatsoenlijke pagina.... Is er nergens een soort van 'download een van de tien menu's en plak deze code in je site' site? Kant en klaar dus? lvast allemaal weer hartelijk bedankt!
Link naar reactie
[code:1:c3a1de305e]<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.1//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml11/DTD/xhtml11.dtd"> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="nl"> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" /> <title>Menu test</title> <style type="text/css"> body{ margin:0; padding:0; /* elimineert margin/padding in opera */ } div#button{ width:12em; border-right: 1px solid #000; padding:0 0 1em; margin-bottom: 1em; font-family: 'Trebuchet MS','Lucida Grande',Verdana, Lucida, Geneva, Helvetica,Arial, sans-serif; background:#90bade; color: #333; } div#button ul{ list-style:none; margin:0; padding:0; border:none; } div#button ul li{ border-bottom:1px solid #90bade; margin:0; } div#button ul li a{ display:block; padding:5px 5px 5px 0.5em; border-left:10px solid #1958b7; border-right:10px solid #508fc4; background:#2175bc; color:#fff; text-decoration: none; width:100%; } html>body div#button ul li a{ width:auto; } div#button ul li a:hover{ border-left:10px solid #1c64d1; border-right:10px solid #5ba3e0; background:#2586d7; color:#fff; } </style> </head> <body> <div id="button"> <ul> <li><a href="">Home</a></li> <li><a href="">Hidden Cameras</a></li> <li><a href="">CCTV Cameras</a></li> <li><a href="">Employee Theft</a></li> <li><a href="">Helpful Hints</a></li> <li><a href="">F.A.Q</a></li> <li><a href="">About Us</a></li> <li><a href="">Contact Us</a></li> </ul> </div> </body> </html>[/code:1:c3a1de305e]
Link naar reactie
De basis van HTML ken ik uitstekend, ik heb er alleen niets aan dat iemand een code post waar ik niet mee kan. De basis van HTML toch he; We hebben 1 'head' en een 'body'; geen twee! In jouw code voor het menu zie ik ook weer een head en body, dus mijn logische vraag vanuit mijn gedachtengang vanuit basische HTML-code en niet vanuit een expert's gedachtengang op HTML gebied :cry: wat ik ermee moet? Gewoon onderaan de code gaan staan en plakken, gaat vast niet werken. Misschien helpt het om duidelijker te zijn, je kan veel van mijn kennis zeggen, maar dit klopt en dudielijk ben ik. Dus mijn logische vraag, wat moet ik met jouw code waar een head en een body in staat, in mijn code van de website staat namelijk ook al een head en een body... [quote:697e6f5b3c] - Webdesign (HTML, CSS, Flash) Maak het web mooier door hier van elkaar te leren. [/quote:697e6f5b3c] Het mag dan wel geen script-forum zijn; maar leren is voor mij nooit mis. Sorry als ik jouw visie ovettreed dat er hier alleen maar mensen zijn die alles al weten...
Link naar reactie
http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=59999 Punt 3 daar doelde ik op ;). Oke ik zal nog wat meer helpen. In de body van mijn voorbeeldje zijn we een div element. Dat met alles wat erin zit is het menu. De code binnen <style ... . /style> zorgt voor de opmaak van het menu. Deze opmaak moet op elke pagina voorkomen. Het is eventueel mogelijk de opmaak extern te zetten (opslaan als bestandsnaam.css) en te ernaar te linken vanaf elk html-document ( <link rel="stylesheet" type="text/css" href="bestandsnaam.css ). Het menu zelf plaats je op de plek waar je het wilt hebben. En alles zou moeten werken. -termin8or
Link naar reactie
Oke, hartstikke bedankt. Ik bene cht niet lui, zoals aangegeven in punt 3. Ik wil alleen weten waarmee ik bezig ben, nu heb ik een goede basis en weet ik wat ik aan het doen ben. Ik zal nooit anderen het werk voor mij laten opknappen, dat doe ik met Linux ook niet... Ik wil alleen zoveel mogelijk informatie inwinnen om te begrijpen wat ik doe. Gelukkig begreep je dat en ik ben blij dat je me zo fantastisch geholpen hebt. Ik ga ermee stoeien en zal zeker weer een post doen als die klaar is... NB. op [url]http://www.samsung.com/Products/index.htm[/url] staat ook een erg strak menu, erg zakelijk m.i.
Link naar reactie
Mensen jullie doen echt te moeilijk met dat CSS als je een mooi menuutje wil kan dat prima met javascript!!! neem eens een kijkje op [url]www.leejoo.nl[/url] het menu op die site is heel cool maar moet je voor betalen... andere menu's vind je ook op die site onder het kopje javascript! als je voor het menu dat leejoo.nl ook heeft wel wilt betalen kun je de link naar de website waar je die haalt opvragen in de FAQ op leejoo.nl
Link naar reactie
Wat is er mis met css? In tegenstelling tot 'javascript' kan het niet uitgeschakeld worden door de gebruiker, daarnaast is het veel beter backwards-compatible. 'Java' kan mogelijkerwijs ook uitstaan, omdat de eerste release van windows xp het nog niet standaard had. Daarnaast is java een stuk trager dan css (komt doordat java apart opgestart moet worden en het niet zoals met css in de browser is ingebouwd (java browsers daargelaten)). Daarnaast is css bedoelt voor de opmaak van een menu. Sterker nog met 'javascript' kun je geeneens een menu stylen, je kunt er alleen maar events mee laten plaatsvinden. De styling gebeurt dan of met this.style.display = '' bijvoorbeeld, maar dat is dus css via een omweg. Of er wordt gebruik gemaakt van plaatjes. -termin8or
Link naar reactie
Bedankt voor alle tips, ik ga er wel mee an de slag en zal voortaan zelf zoeken. Het laatste antwoord had wat mij betreft weg kunnen blijven, ik heb er wel wat aan maar als ik het zelf had kunnen vinden had ik het niet op het forum gezet, nogal logisch lijkt me. :wink: [quote:97ee42b6f2]Ik ben er niet in thuis, maar wil wel dat de menu's ook in Linux werken. Tot zover ik weet kan dat met Javascript en DHTML allemaal standaard. Ik hoop dat een van jullie me advies kan geven hoe ik dit het beste kan fixen. [/quote:97ee42b6f2] Dus ik weet niet dat het met CSS kan... Dat is nu juist de vraag. Waarom zou ik dus gaan zoeken naar een site over tutorials voor CSS als ik niet eens weet wat het precies is. Voortaan beter lezen dus :cry:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...