Ga naar inhoud

[css]


Aanbevolen berichten

Ik heb hetvolgende stukje css voor mijn menu [code:1:234a18e4f2] #menu { margin: 0px 0px 0px 0px; padding: 0px 0px 0px 0px; width: 149px; float: left; } [/code:1:234a18e4f2] De knopjes zijn zijn elk 149 px breed en worden dus in de div netjes onderelkaar gezet. Ik heb het volgende probleem, tussen de knopjes blijft elke keer een kleine witruimte over. Het is echter de bedoeling om de knopjes naadloos op elkaar te laten aansluiten. Ik krijg maar niet gevonden welk element ik moet gebruiken in mijn css code. Groetjes Gert-Jan
Link naar reactie
thnx bas, nog even een vraagje: hoe kan ik een div horizontaal en verticaal centreren? Ik heb nu de volgende css code: [code:1:17a727f65b] /* CSS Document */ #body { vertical-align: middle; width: 100%; height: 100%; } #website { margin: 0 0 0 0; padding: 0 0 0 0; width: 775px; height: 455px; } #menu { width: 149px; float: left; } #rechts { width: 162px; float: right; } #content{ width: 464px; height: 306px; float: left; background: url(../slices final/textbg.gif); } #bottom { vertical-align: bottom; } [/code:1:17a727f65b] dit is de web-site: [url]www.web-core.nl[/url]
Link naar reactie
http://www.basje.com/test/centereddiv.html De tekst is nog niet helemaal af maar in de broncode staat volgens mij genoeg om het horizontaal centreren te begrijpen en zelf toe te passen. Vragen kan je natuurlijk altijd stellen. Verticaal centreren blijkt nog enigszins ingewikkeld, maar WimB had een site gevonden waar dit werd uitgelegd. Ik ben bezig met dit te doorgronden en te vertalen, dus als het zover is dan laat ik het zeker weten! Overigens gebruikt Frosto volgens mij ook verticaal centreren in zijn topic [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=93253][Opera] Webstandaarden[/url]. Succes ermee! - Bas
Link naar reactie
Volgens mij moet het lukken met de volgende code (ff snel uit de losse pols, niet getest):[code:1:af96d45187]div#body{ width:775px; height:455px; margin-left:-387px; /* De helft van de breedte */ margin-top:-227px; /* De helft van de hoogte */ top:50%; left:50%; position: absolute; }[/code:1:af96d45187]Probeer het eens, ik denk dat het (met niet al te veel aanpassingen) wel werkt zo. - Bas
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...