Ga naar inhoud

Zelf een nieuwsbrief maken


Aanbevolen berichten

Zelf een nieuwsbrief maken is simpel als je het bij platte tekst houdt. Ga je html gebruiken wordt het anders. Een email is geen webpage. Plaatjes die niet meekomen, ankers die een explorer venster openen. Ik heb er al een boel over gelezen maar nergens een steekhoudend, samenhangend overzicht. Nergens een tutorial. Is trouwens lastig zoeken in google op"nieuwsbrief". Wie heeft de gouden tip.
Link naar reactie
Heb het ook intertijd gedaan. Zelf maillist script in php geschreven, namen uit database gehaald, en gepersonaliseerde mail laten verzenden. Mij is het gelukt een html mail op te stellen. Mits de nodige aanpassingen in de mailheaders. Afbeeldingen heb ik op mijn eigen webserver gezet, waardoor ze niet moesten meegegeven worden als attachment. En euhm, die ankers, ik denk niet dat dit een probleem vormt, of ben ik verkeerd? Indien je de mail opstelt in een gewone emailclient kan het toch geen probleem vormen, op voorwaarde dat je de paginabron erlangs houdt en het afbeeldingpath verandert in een verwijzing naar afbeeldingen op je webserver.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:c92adb1149="cifra"]Zelf een nieuwsbrief maken is simpel als je het bij platte tekst houdt. Ga je html gebruiken wordt het anders. Een email is geen webpage. Plaatjes die niet meekomen, ankers die een explorer venster openen. Ik heb er al een boel over gelezen maar nergens een steekhoudend, samenhangend overzicht. Nergens een tutorial. Is trouwens lastig zoeken in google op"nieuwsbrief". Wie heeft de gouden tip.[/quote:c92adb1149]een e-mail is wel een webpage. Welke script taal wil je het maken? of gewoon met outlook express?
Link naar reactie
Deze vraag is al vaak aan bod gekomen op dit forum. Google vereist meestal wat meer zoekwoorden dan alleen "nieuwsbrief": http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=howto+make+html+newsletter&btnG=Google+zoeken&lr= Das 1 en 2 is denk dat je beter geen html kunt verzenden. Daarvoor komen ze wel naar je website ;) -termin8or
Link naar reactie
[quote:a59489485d="termin8or"]Deze vraag is al vaak aan bod gekomen op dit forum. Google vereist meestal wat meer zoekwoorden dan alleen "nieuwsbrief": http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=howto+make+html+newsletter&btnG=Google+zoeken&lr= Das 1 en 2 is denk dat je beter geen html kunt verzenden. Daarvoor komen ze wel naar je website ;) -termin8or[/quote:a59489485d]Dat slaat nergens op (geen HTML gebruiken) 9/10 mail programma's accepteren het perfect, een HTML mail. Je geeft je mail hierdoor een mooier uiterlijk etc. etc. etc. etc. De programma's die nog geen HTML aan kunnen, die laten het meestal gewoon in plain text zien...
Link naar reactie
[quote:48c239add7="Bill Gates"]Let wel op dat als je plaatjes op je eigen server zet en er naar verwijst in je html-source van je mailtje, Outlook ze tegenwoordig (nou ja: Outlook 2003 dan) niet meer laat zien in verband met privacy etc.[/quote:48c239add7]Dat is alleen als je je beveiligings instellingen op zijn hoogste niveau plaatst.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Het probleem: [color=darkred:e1d41bdf5a]Een HTML-pagina gemaakt, op mijn web-site gezet. Er heen gesurft met Internet Explorer: extra/e-mail en nieuws/verzenden. Nieuwsbrief verstuurt. Nieuwsbrief bekeken in Outlook-expresen wat blijkt, als ik op dat mooie menu aan het begin klik wordt er een browser venster geopend met mijn web-pagina. Maar ik wil dat de lezer de pagina in zijn e-mail programma kan bekijken.[/color:e1d41bdf5a] Als ik de code van commerciël nieuwsbrieven bekijk zie ik een hoop links naar hun website maar kan er geen wijs uit. Kees-? heeft het over script-taal, waarschijnlijk kom ik er niet met een gewone dreamweaver-pagina. e-mail is natuurlijk HTML-code maar in een e-mail programma werkt dat toch net evenanders maar hoe precies daar is moeilijk een vinger op te leggen. Vandaar mijn vraag. Bedankt voor de aandacht.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...