Ga naar inhoud

1 link (area href) --> 2 targets


Aanbevolen berichten

Ik ben bezig met een website, en wil met 1 klik op een area href, in 2 iframe's verschillende pagina's laten openen. Aangezien ik alleen nog maar topics gezien heb over gewone links: <A HREF="nieuw.htm" TARGET="mainframe" OnClick="parent.topframe.location='boven.htm'"> en niet over dingen met AREA HREF wat ik toch nodig heb ivm een menu van een plaatje volgensmij. Ik weet niet of ik me nou grandioos vergis :oops: , maar ik ben pas net begonnen met html. Kan iemand mij vertellen hoe ik dus aan een "hotspot" (area href) 2 verschillende pagina's in 2 verschillende iframe's laat openen??
Link naar reactie
ehm... ook al is dit meer een "google/search" verhaal.. Je kan meerdere javascript dingetjes achter een eventhandler hangen door ze te scheiden met een ; Dus: area href="javascript:parent.top.location='pagina1.htm';parent.main.location='pagina2.htm';" bedoel je zoiets? En of je nu a href of area href gebruikt dat maakt niet uit. Bij jouw manier kan je bij het target de naam van iframe 1 invullen en op de plaats van topframe de naam van iframe 2. t.
Link naar reactie
Maar waar zet ik die coordinaten dan neer?? <area href="home.htm" target="iframetop" shape="rect" coords="120, 5, 183, 22"> was het eerst en nu dan: <area href="javascript:parent.iframetop.location='metop.htm';parent.iframedown.location='me.htm';"><shape="rect" coords="183, 5, 230, 22"> maar dat werkt ook niet :cry: , en kheb ook al andere dingen geprobeerd, maar die werken ook niet.. :(
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...