Ga naar inhoud

naar boven link in xhtml


Aanbevolen berichten

Ik heb hier wat gevonden: http://www.webmasterworld.com/forum21/4649-2-15.htm en er dit van gemaakt: <body> <div id="header"> <span id="top"></span> <div id="homelogo"> <li title="Top of page"><a href="#top">Top</a></li> getest met IE, mozilla opera7 en het valideert als xhtml1.1 strict maar ik kijk nog even verder, je weet maar nooit wimb
Link naar reactie
ik heb zelf ook nog wat geprobeerd, en het zo opgelost: bovenin de pagina een div gemaakt, met een id eraan. [code:1:967e3fb032] <div id="boven"> [navigatie] [tekst van site] <h6><a href="#boven">naar boven</a></h6> [/code:1:967e3fb032] werkt ook. mocht je iets "beters" vinden, ik ben benieuwd! bedankt in ieder geval, jules
Link naar reactie
Onder HTML (t/m versie 4) was het normaal om een named anchor te maken met <a name="naam"></a>. Onder XHTML 1.0 is een alternatieve manier ingevoerd, namelijk <a id="naam"></a>. In deze versie van XHTML kan je ook beiden gebruiken zodat de named anchor werkt in zowel oude als nieuwe generatie browsers: <a id="naam" name="naam"></a>. Officieel was name wel al "depricated". In XHTML 1.1 is name er helemaal uitgegooid en blijft alleen id over, het gebruik van name zal dan ook niet valideren: <a id="naam"></a>. Oudere generatie browsers zullen het niet herkennen, maar alle nieuwe generatie browsers wel, inclusief tekstbrowsers als Lynx. - Bas
Link naar reactie
dus ik zat zelf al een beetje in de goede richting, met die "id" :wink: nu volg ik het, bedankt. ps ik verbaas me er soms wel over, dat er steeds vaker dingen uit de standaard gesloopt worden, die in eerste instantie toch wel handig leken, vond ik. maar daar zullen ze hun redenen wel voor hebben. tnx to the validator, wimB en uiteraard bas.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...