Ga naar inhoud

Plagiaat website of een zeurende webmaster ?


Aanbevolen berichten

Een aantal weken geleden kwam ik een site op het Internet tegen die precies op mijn eigen site leek, gekopieerd. De site gaat ook nog eens over hetzelfde onderwerp Nederlands Nieuw Guinea. Ik heb de webmaster gemaild om te vragen om e.e.a. te verwijderen, hij heeft wat veranderd en dat was het. Volgens mij lijkt de site nog steeds heel erg op die van mij, maar misschien overdrijf ik. Mijn vraag: is de site na verandering nog steeds plagiaat of zie ik spoken ? De site gaat over een onderwerp waarover slechts een paar sites zijn, als die man bijv. een naaimachinehandel had gehad, had het me weinig kunnen schelen. Ik heb de pagina’s op mijn website gezet om te kijken plus de relevante emails http://www.londoh.com/plagiaat.htm Bij voorbaat mijn dank voor advies
Link naar reactie
Ik weet niet of je hier goed zit, maar op zich is dit interresante materie. Jij hebt rechten voor het ontwerp dat jij gemaakt hebt, en dat mag een ander niet zomaar overnemen, bedrijf of not-for profit organisatie. Je hebt echter geen poot om op te staan, want het is niet zo dat je winst ontnomen wordt of je reputatie geschaad wordt zoals bijvoorbeeld bij een Microsoft parodie. Het enige wat ik je kan adviseren is een nieuwe website maken, met een duidelijke disclaimer.
Link naar reactie
In de categorie niets mag worden overgenomen, wil je iets plaatsen op je website maak gebruik van bronvermelding, plaatjes mogen niet direct gelinkt worden. etc. Lees maar wat disclaimers op prive websites er op na. De link naar de disclaimer moet ook duidelijk op je site te plaatsen zijn. Dit soort zaken vindt altijd wel plaats. Laat het je niet teveel dwarszitten (ga er ook niet als een zotte bovenopzitten om die gast duidelijk te maken dat hij het niet netjes heeft gedaan). Met jouw karma zit het tenminste goed.
Link naar reactie
zeker in die laatste mail van jou, ben je behoorlijk aan het dreigen. daar zul je zeer weinig mee bereiken, probeer het eerder op een accoordje te gooien! (wat dacht je ervan, om samen een grote site te maken :P ) en natuurlijk op iedere pagina onderin een klein tekstje met (c) je naam, 2003 of zoiets, en dat dan linken naar je pagina met een copyright verhaaltje. maar inderdaad, trek het je niet zo aan. zorg dat je eigen site beter is, hoger in de zoekresultaten komt etc, en denk eens aan alle info en plaatjes die je zelf gejat hebt... (mag je bijv. wel het windows icoontje gebruiken, dat van dat mapje? flauw, maar indirect komt het eigenlijk op hetzelfde neer.)
Link naar reactie
[quote:92fa7e809b="red1"]Volgens mij kun je nog zo vaak copyright of (c) onder zetten als je wilt, copyright moet je aanvragen en voor betalen, en zolang je dat niet doet kun je blijven dreigen tot je een ons weegt.[/quote:92fa7e809b] Mis, copyright is rechtsgeldig zodra het onder je werk vermeld staat.
Link naar reactie
Bij deze wil ik iedereen bedanken voor hun reacties. Internet is inderdaad een deelmedium, als men tracht een beetje orgineel te zijn, daar bedoel ik mee eigen fotoos en teksten gebruiken dan wordt er voortdurend geleend zonder voorafgaande toestemming. Die Mijnheer Thijssen was niet de eerste. Meestal zijn het Indonesiers die dat doen. Ik stuur ze dan onmiddellijk een rekening voor 100 euro voor copyrights in het Engels, te betalen binnen 7 dagen. Tot nu toe heeft dat altijd tot gevolg gehad dat het geleende onmiddellijk verwijderd werd plus dat ik boze emails ontvang waarin verteld wordt dat Nederlanders gedurende 350 jaar gestolen hebben in Indonesia. :oops: Ik heb bij Mijnheer Thijssen een andere weg bewandeld, zo een "keurige"Nederlander die de wet kent. Inderdaad is mijn laatste mail nogal hard, maar ik vind dat ik daarvoor heel netjes ben geweest en voelde me door hem in de *ijk genomen, dat naieve vannietswetende toontje beviel me niet, vandaar. Echter ik kan troost vinden in de gedachte dat mijn website dusdanig aantrekkelijk is dat mensen er gebruik van maken. Strikt genomen gebruik ik ook zaken waar misschien copyright op rust. Ik zal in ieder geval een disclaimer invoeren, hoewel ik er nu van overtuigd ben dat ik geen poot heb om op te staan. Met vriendelijke groet, Londoh
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...