Ga naar inhoud

zoekfunctie heeft name attrb. nodig, maar dat is niet geldig


Aanbevolen berichten

hoi, sorry voor mijn onzinnige vraag net, maar ik heb er nu nog een: op [url=http://members.home.nl/juleswijers/test/index.html]deze testpagina[/url] zit een optie om te zoeken, bovenin de navigatiebalk. die zoekcode heb ik in mijn menu geweven, en of het op de goede manier gedaan is, weet ik niet, maar de validator geeft aan dat het xhtml 1.1 valid is, en het werkt, dus ik laat het zo. alleen, zegt de validator alleen dat het valid is, als ik[code:1:3ba9108c3c] name="searWords"[/code:1:3ba9108c3c] weglaat, wat in de formtag staat, op deze manier:[code:1:3ba9108c3c]<input name="searWords" size="10" /><input type="submit" value="zoek" />[/code:1:3ba9108c3c] het name attribuut is niet geldig. toch heeft deze manier van zoeken die nodig, want als ik hem weglaat, zoekt hij niet. waar moet ik die name dan in veranderen, of wil ik nu iets wat niet gaat?
Link naar reactie
Binnen input is het wel geldig hoor. Lees de spec er maar op na. Id wordt binnen input gebruikt om het label element eraan te koppelen (check handleidinghtml voor de details). Je fout zit waarschijnlijk ergens anders in. <input /> mag niet zomaar binnen <form> voorkomen. Daar moet iets tussen. Je zou bijvoorbeeld <fieldset> icm <legend> kunnen gebruiken. Maar een <p> eromheen kan ook. Dat moet dus om de input elementen. -termin8or
Link naar reactie
[code:1:69f389705f]<form name="formSear" action="javascript:RunSearch()" method="post">[/code:1:69f389705f]Dat mag inderdaad niet. Door id vervangen zoals hulpje zei is waarschijnlijk voldoende. Heb je trouwens ook gezien dat je zoekresultaten alles behalve valideren? -termin8or [size=7:69f389705f](offtopic: jules id gebruik je voor plaatsing van elementen, als je tekst bijvoorbeeld nadruk wilt geven gebruik je structurere elementen, een paragraag zou eik nooit een id hoeven hebben (denk aan accessibility en usability) het zou meer geschikt zijn om dan <em> of <strong> te gebruiken ;))[/size:69f389705f]
Link naar reactie
[quote:009b3ba39f="termin8or"]Door id vervangen zoals hulpje zei is waarschijnlijk voldoende. [/quote:009b3ba39f] helaas werkt het dan niet meer. [quote:009b3ba39f="termin8or"] Heb je trouwens ook gezien dat je zoekresultaten alles behalve valideren? [/quote:009b3ba39f] wat bedoel je daarmee? maar die zoekfunctie is ook nog niet helemaal af, het is gewoon wat proberen. [quote:009b3ba39f="termin8or"] [size=7:009b3ba39f](offtopic: jules id gebruik je voor plaatsing van elementen, als je tekst bijvoorbeeld nadruk wilt geven gebruik je structurere elementen, een paragraag zou eik nooit een id hoeven hebben (denk aan accessibility en usability) het zou meer geschikt zijn om dan <em> of <strong> te gebruiken[/size:009b3ba39f][/quote:009b3ba39f] [size=7:009b3ba39f](offtopic: termin8or bedankt voor de tip, maar typ het de volgende keer iets groter, hier krijg ik pijn van in mijn ogen :wink: [/size:009b3ba39f] jules.
Link naar reactie
Een stukje sourcecode om het te illusstreren:[code:1:1bb279a85f]<h3> Hieronder staan de resultaten van uw zoekopdracht: </h3> <br><!-- **************** Powered by: Search Engine Builder - www.ALeadSoft.com **************** --><font size=3 color=#000000 face=Verdana>Er is gezocht op:</font> <b>ja </b>&&<br><hr><big><a href='http://members.home.nl/juleswijers/ik/school.html' ><font size=4 color=#0358d4 face=Verdana>school zaken, zucht...</font></a></big><br><font size=3 color=#000000 face=Verdana>...g over school,en mijn werkstukken en verslagen. Mijn mening over school:School. <font color=#fba300><font color=#fba300><font color=#fba300><font color=#fba300><font color=#fba300><font color=#fba300><font color=#fba300><font color=#fba300><font color=#fba300><font color=#fba300><font color=#fba300>ja</font></font></font></font></font></font></font></font></font></font></font>, wat valt daar nu over te zeggen?Behalve dat het, op zijn zachtst gezegd, een g...</font><br><font size=3 color=#0358d4 face=Verdana>http://members.home.nl/juleswijers/ik/school.html</font><br><br><big><a href='http://members.home.nl/juleswijers/piercing/mijnpiercing.html' ><font size=4 color=#0358d4 face=Verdana>mijn wenkbrauw piercing</font></a></big><br><font size=3 color=#000000 face=Verdana>...oor mijn wenkbrauw!Mam vond het een goed idee, en dacht dat het wel een leuk ver<font color=#fba300><font color=#fba300><font color=#fba300><font color=#fba300><font color=#fba300><font color=#fba300><font color=#fba300><font color=#fba300><font color=#fba300><font color=#fba300><font color=#fba300>ja</font></font></font></font></font></font></font></font></font>[/code:1:1bb279a85f]Lijkt me genoeg of niet? (zoektoch op het woord ja btw)[code:1:1bb279a85f]<input name="searWords" size="10" /><input type="submit" value="zoek" />[/code:1:1bb279a85f]Dat is een input element, hierbinnen mag het wel, het mag alleen niet binnen <form>. Anders zou je is moeten kijken naar je javascript functie. In xhtml1.1 gebruik je namelijk ook geen document.write meer. Maar doe je het volgens het DOM. var la = document.createTextNode('lala'); En dan zoiets als docuemnt.getElementById('id-div').appendChild(la); enz. -termin8or [size=7:1bb279a85f](offtopic: ik vond het eik wel redelijk leesbaar :))[/size:1bb279a85f]
Link naar reactie
http://www.w3.org/TR/REC-html40/interact/forms.html#h-17.4[quote:a342786f3f="W3"]type = text|password|checkbox|radio|submit|reset|file|hidden|image|button [CI] This attribute specifies the type of control to create. The default value for this attribute is "text".[/quote:a342786f3f]Zal dus wel niet verplicht zijn. Probeer anders is een goede host te krijgen. Kun je een beetje experimenteren met php (en mysql). -termin8or
Link naar reactie
termin8or, je hebt gelijk, text is defealt. en het formulier zou moeten werken, zoals termin8or zei, door in de <form>-tag name in id te veranderen. Als je form daarna niet meer meer werkt dan moet je in je JavaScript kijken, want daar zit dan de fout, maar dat zei termin8tor ook al :wink:
Link naar reactie
name veranderen in id dacht ik ook al, maar dan werkt het hele gebeuren niet meer. inderdaad zit de fout dan in de scripts, (net als wat termin8or zei over die belaberde code in de zoekresultaten), maar dat komt omdat ik er een programmatje voor gebruik, die de scripts aanmaakt. zelf kan ik dit nooit doen. ik heb ook nog de keuze uit asp, php in combi met acces en mysqul of hoe dat dan ook heet, misschien lukt het daarmee beter. ik zal eens kijken, en ach, als het niet lukt, is het ook geen ramp. ik ben maar gewoon wat aan het testen. iedereen weer eens bedankt, jules
Link naar reactie
@home is zo raar, ik heb al drie keer de helpdesk gebeld, en iedere keer werd mij weer iets anders verteld. En volgens mij ondersteund lycos wel php, is het dan geen oplossing om de php documenten daar te plaatsen? of werkt dat niet? in ieder geval, zal ik eens kijken, wat @home nu precies ondersteund, want bij de helpdesk weet niemand het mij te vertellen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...