Ga naar inhoud

[CSS] Layer verdwijnt zonder reden


Aanbevolen berichten

Beste mensen, In een sitecheck ongeveer twee weken geleden werd al gezegd dat de strips op mijn site niet zichtbaar zouden zijn. Aangezien ik de site regelmatig had bezocht (met mijn default browser: N7) en de strips had gelezen dacht ik dat dit aan de persoon lag dit het me toen liet weten, maar nu ben ik erachter gekomen dat het aan IE ligt. Zowel 5.5 als 6.0 laten de content niet zien terwijl het venster wel naar de juiste maten oprekt (te zien aan de verticale scrollbar). Opera 5 t/m 7, Mozilla 1.3 en Netscape 7.0 hebben nergens last van en tonen de content naar behoren. Het probleem is oa te zien op http://www.basje.com/humor/strips/vandaag/ Het enige verschil tussen deze pagina's en de rest van de site is dat het menu aan de linkerkant niet aanwezig is. Deze wordt verborgen door [url=http://www.basje.com/css-nomenu.css]css-nomenu.css[/url] te includen als externe stylesheet. Ik heb verschillende dingen geprobeerd, zoals het toevoegen van een z-index en het expliciet vermelden van display: block; maar niets heeft mogen baten... Iemand die me helpt? - Bas
Link naar reactie
Aha! Het is me gelukt. Mijn site heeft standaard het menu op [i:1ae3b2057d]float:left;[/i:1ae3b2057d] en de content op [i:1ae3b2057d]float:right;[/i:1ae3b2057d] maar blijkbaar levert het problemen in IE op als je dan één van beiden vervolgens op [i:1ae3b2057d]display:none;[/i:1ae3b2057d] zet. Oplossing: de content even expliciet vastzetten met [i:1ae3b2057d]floaf:none;[/i:1ae3b2057d] hoewel dit eigenlijk heel raar is. Gezien het feit dat alle "goede" browsers het goed deden neem ik maar aan dat het een bug in IE is. Iedereen bedankt voor zijn hulp! :roll: - Bas
Link naar reactie
[quote:c7945ad20f="BasHamar"]Aha! Het is me gelukt. Mijn site heeft standaard het menu op [i:c7945ad20f]float:left;[/i:c7945ad20f] en de content op [i:c7945ad20f]float:right;[/i:c7945ad20f] maar blijkbaar levert het problemen in IE op als je dan één van beiden vervolgens op [i:c7945ad20f]display:none;[/i:c7945ad20f] zet. Oplossing: de content even expliciet vastzetten met [i:c7945ad20f][b:c7945ad20f]floaf[/b:c7945ad20f]:none;[/i:c7945ad20f] hoewel dit eigenlijk heel raar is. Gezien het feit dat alle "goede" browsers het goed deden neem ik maar aan dat het een bug in IE is. Iedereen bedankt voor zijn hulp! :roll: - Bas[/quote:c7945ad20f] floaf? ;)
Link naar reactie
[quote:05ddb886cc="termin8or"]Mijn persoonlijke site werkte prima in ie5.0 [...] maar ik maak wel gebruik van float.[/quote:05ddb886cc]Het gebruik van float opzich is het probleem niet, alleen dat de ondersteuning niet optimaal is en in specifieke gevallen onvoorspelbaar. Zie mijn probleem en het [url=http://www.positioniseverything.net/floatmodel.html]Float Model Problem[/url] in IE. - Bas
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...