Ga naar inhoud

site testen met verschillende browsers


Aanbevolen berichten

ik heb mijn website online gezet. alles werkt perfect in explorer 6 op mijn pc. nu heb ik op de mac van een ander gekeken hoe hij er daarop uitziet, in internet explorer 5.1. Ik had wel verwacht dat het er anders uit zou zien, maar dat ik een volledig wit scherm zou zien, was toch wel een behoorlijke teleurstelling, temeer daar ik absoluut niet weet wat ik nu moet doen. wie weet waar dit aan zou kunnen liggen? en nog een andere vraag: hoe kan ik mijn site in verschillende versies van internet explorer op mijn eigen PC testen, want naast IE6 kan ik versie 4 en 5 niet installeren. Groet.
Link naar reactie
Eigenlijk kan het ook niet, maar ik denk ook niet dat je het moet willen. Als je tegenwoordig sites maakt kan je het beste rekening houden met de recente browsers (de meningen verschillen hierover, maar goed...). Door Mozilla te installeren en daarin je site te testen verzeker je jezelf in enige mate van goede weergave in alle andere recente browsers, enkele schoonheidsfoutjes daargelaten. Ook Opera is voor het ontwikkelen en testen van een site bijzonder handig. Ik denk dat dat het doel moet zijn, niet de backwards compatibility met oudere browsers. Overigens is IE/Mac vrij goed in het ondersteunen van de standaarden en die neem je bij bovenstaande aanpak dan ook gewoon mee. - Bas
Link naar reactie
[quote:8e727f621f="BasHamar"]Overigens is IE/Mac vrij goed in het ondersteunen van de standaarden en die neem je bij bovenstaande aanpak dan ook gewoon mee. [/quote:8e727f621f] Ja IE 5.5 is wel aardig goed, maar ik kan me nog een zooi problemen herinneren die ik heb gehad met versie 5, want dat is echt een wereldramp! CSS verneuking, JavaScript dat maar 1 keer werd uitgevoerd en als je vervolgens nog een keer de functie aanriep dan deed ie gewoon niks meer :evil: Vreselijk gewoon.. De MAC versie van IE is in bijna niks gelijk aan de windows versie. Met de komst van IE 5.5 (MAC uiteraaard) is er gelukkig wel heeeel erg veel verbeterd :)
Link naar reactie
Volgens diverse bronnen is de mac internet explorer (iig op css gebied) vele malen verder dan die van windows. En hoewel ik het niet zeker weet, zal de dom ondersteuning ook wel redelijk zijn (iig voor tanteks favelets :D ) -termin8or PS: ontopicmode: http://validator.w3.org/ als deze foutmeldingen teruggeeft, los je deze eerst even op en als het dan nog niet werkt, kom dan even terug ;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...