Ga naar inhoud

[html] Colspan vraag


Aanbevolen berichten

Op dit adres: [url]http://www.scriptfreakz.com/infinity/a.html[/url] staat een banner. Maar op de balk die 'eronder' hangt sluit het niet goed aan elkaar aan. Dit moet opgelost worden door colspan, maar kan iemand mij vertellen hoe ik bij deze colspan moet gebruiken, want ik heb al heel veel geprobeerd maar het werkt niet. Bedankt
Link naar reactie
Scriptrequests mogen niet, dit vast ook niet http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=59999 [quote:9a19417915="3. requests"]Script- programmeer- en designrequests staan erg lui en worden gesloten. Het forum is om van te leren, niet om anderen je werk op te laten knappen. Probeer eerst zelf een probleem op te lossen en kom dan met een probleemstelling naar het forum. [/quote:9a19417915]Dus ik zou zeggen, doe wat met de informatie, of probeer even in een wysiwyg editor en check daar even wat er in de broncode verandert. Nog een tip: 'gebruik geen tabellen, kijk in m'n sig, onderste regel ;)' -termin8or
Link naar reactie
Hallo, ik geef Financial inderdaad gelijkerin dat tijdelijk de randen op 1 pixel zetten heel handig is, dat doe ik ook altijd. Maar de volgende twee tips vind ik waardeloos: gebruik geen tabellen [b:affa2caabb]en[/b:affa2caabb] gebruik een WYSIWYG-editor en kijk wat er veranderd. Tabellen voor de layout is zeker bij het gebruik van geneste tabellen zeker aan te bevelen, en een WYSIWYG-editor gooit je code helemaal door elkaar. Het gaat erom dat (ik naam aan dat je het attribuut 'colspan' van de 'TABLE'-tag bedoelt) een website in verschillende browsers moet kunnen worden bekeken. Wat is voor jouw de versie van bijvoorbeeld IE die het minimaal moet kunnen weergeven? Bedenk dat 'divjes', dat heten overigens layers, pas kunnen worden weergegeven vanaf de versies 4 van IE en Netscape. Opera geeft dan helemaal problemen. Omdat layers tot op de pixel [u:affa2caabb]vanaf de marge[/u:affa2caabb], en niet vanaf de rand van het browservenster, worden aangegeven kan er met andere versies flink wat verschuiven. Zo schoof een van mijn layers er in een andere versie van IE pakweg een centimeter op. Gebruik wel tabellen, en geef eventjes de goede link door. [code:1:affa2caabb] <table border=0 width=300 height=200 id="voorbeeld"> <tr> <td>Info</td><td>info</td> </tr> <tr> <td>Info = deze moet even breed worden als de bovenste twee cellen bij elkaar =</td> </tr> </table> [/code:1:affa2caabb] Het bovenstaande werkt niet. in dit geval wordt de tabel toch 'gevierendeeld' en blijft rechtsonderaan een vakje leeg, in plaats van dat de onderste cel twee keer zo breed wordt. Daarvoor gebruiken we colspan. [code:1:affa2caabb] <table border=0 width=300 height=200 id="voorbeeld"> <tr> <td>Info</td><td>info</td> </tr> <tr> <td [b][color=red]colspan=2[/color][/b]>Info = deze moet even breed worden als de bovenste twee cellen bij elkaar =</td> </tr> </table> [/code:1:affa2caabb] Nu geeft colspan=2 aan dat de onderste 2 cellen breed moet zijn. Was dat wat je bedoelde? :D :) 8) :P :wink: Groeten van Lennart Goosens uit diemen.
Link naar reactie
[quote:7d68ff1dc6="BasHamar"][quote:7d68ff1dc6="LGoosens"]Tabellen voor de layout is zeker bij het gebruik van geneste tabellen zeker aan te bevelen[/quote:7d68ff1dc6] :o Tja, daar gaan we weer... *en toen hield ik wijselijk mijn mond... * :roll: - Bas[/quote:7d68ff1dc6] Ik doe met je mee.. *zucht*
Link naar reactie
Hallo, sorry hoor, ik zoek geen ruzie ofzo maar ik vind het toch wel een klein beetje arrogant om altijd maar te denken dat jij het beter kan. Tabellen en layers werken voor verdelen van inhoud en ontwerpen van pagina's allebei evengoed. En onder zo'n valse naam durven jullie zeker alles wel te zeggen he...? Ik heb er geen moeite mee, maar ik wil toch even duidelijk maken dat mijn website misschien niet zo flitsend eruitziet, maar dat dat is omdat ik het een beetje rustig en overzichtelijk wil houden en dat ik heus wel beter kan hoor. Ik ben aan het experimenteren met uitklapmenu's in JavaScript. En radem205, vraagsteller, zou je even kunnen reagerne want het word hier akelig stil en als je ons de juiste link geeft kunnen we zien wat je nou precies bedoelt en wilt. Groeten van Lennart Goosens, die nodig een harde schijf van min. 10GB nodig heeft. :cry: :wink: :wink: :wink: :wink:
Link naar reactie
Hallo, Ik wet heus wel dat niemand ruzie zoekt. Ik pleit ervoor dat dit topic slotvrij blijft zolang er geen illeg@le info op verschijnt. Ik bedoel alleen maar dat je niet altijd maar moet denken dat jij gelijk hebt. Ik zeg alleen maar dat jij niet perse gelijk hebt, niet dat ik wel gelijk hebt en jij niet ofzo. We hebben ALLEBEI gelijk. Het maakt helemaal niets uit of je nou CSS-layers of gewone tabellen gebruikt, het is voor hetzelfde doel. Ik gebruik layers vooral voor totopdepixel-design en voor overlappende objecten, waar het oorspronkelijk ook vooral voor bedoeld is. Ik heb alleen gezegd dat tabellen wat universeler goed worden weergegeven. Nou dag!!!!.... :-? :-? :D :D :) :) :wink: :wink:
Link naar reactie
[quote:51f2fd9873]Ik bedoel alleen maar dat je niet altijd maar moet denken dat jij gelijk hebt.[/quote:51f2fd9873]Het grote probleem is, is dat Bas (e.a.) wel gelijk heeft.[quote:51f2fd9873]We hebben ALLEBEI gelijk.[/quote:51f2fd9873]En dat klopt dan weer niet.[quote:51f2fd9873]Het maakt helemaal niets uit of je nou CSS-layers of gewone tabellen gebruikt, het is voor hetzelfde doel.[/quote:51f2fd9873]Daar mis je ook even het punt.[quote:51f2fd9873]waar het oorspronkelijk ook vooral voor bedoeld is.[/quote:51f2fd9873]Das heel erg fout.[quote:51f2fd9873]Ik heb alleen gezegd dat tabellen wat universeler goed worden weergegeven.[/quote:51f2fd9873]Je zegt wel meer geloof ik. En universeler, bedoel je daar ook pda'tjes mee? Vooral met geneste tabellen schijnen de browsers nog al is te crashen. En ook m'n sig gelezen, daar staat namelijk een link, naar diegene die over het heden, verleden en de toekomst van (x)(ht)ml gaat, namelijk het w3, en op die specifieke pagina (waar de link naartoe wijst) staat een leuk artikeltje waarin staat dat TABELLEN HELEMAAL NIET BEDOELT ZIJN VOOR LAYOUT! @TS al wat links geprobeerd, of ben je er niet meer? -termin8or
Link naar reactie
[quote:a038cbb5f9] Het grote probleem is, is dat Bas (e.a.) wel gelijk heeft. [/quote:a038cbb5f9] Hallo, zucht... ik hou ook maar weer eens wijselijk mijn mond. Het punt is dat wel meer dingen ergens eigenlijk niet voor bedoeld zijn, maar er toch voor gebruikt worden. Of is Windows dan soms wel bedoeld om in de cd-rewriter te belanden???? Geef die link nou toch even goed door, radem205. nav neteorg ed ne gaD ---------------- Lennart Goosens. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...