Ga naar inhoud

Flash: gebruiker interactief laten sturen


Aanbevolen berichten

:( Ai, Hallo mensen, ik ben Lennart Goosens en ik heb een website. Ik hou erg van HTML, DHTML, JavaScript en natuurlijk CSS. Ik ben alleen sinds kort begonnen met Flash. Ik wil namelijk voor mijn website voor kinderen een spelletje maken dat een beetje lekker interactief is. Ik maak op mijn site nu nog nauwelijks gebruik van DHTML, en CSS. Ik heb wel een ontwerp (wat zegik???? Het is klaar!) van een balk met knoppen klaarliggen, maar kortom, het is nog een homepage.Daar wil ik iets aan doen met mijn sectie 'De heksenketel'. Je komt binnen en wordt verwelkomt met een scherm met bloederige letters, en door een roillover van een bezemkast met bewegende bezem. Als je daarop klikt, word je als alles klaar is verwezen naar 'Het Heksenspel'. Maar dat is nog niet af. :roll: Dat heksenspel daar ben ik aan begon ja, en ik heb precies gevonden wat ik zoek op www.harrypotter.co.uk, een vliegende auto die is te besturen met de pijltjestoetsen, waarbij je moet oppassen dat je niet tegen objecten zoals vogels opvliegt. Ik weet echter alleen niet hoe ik meer moet bewerkstelligen dan een zeer gelikte knop die je naar de volgende scene brengt en een animatie met 'eng' geluid. Weet iemand hoe ik een bezem zo kan 'beheksen' dat hij is te besturen met het toetsenbord, en hoe ik zorg dat de berijder moet oppassen voor rondvliegende telefoons? Puntentellers zijn toch ook mogelijk? Kan iemand me eventjes een beetje opweg helpen in de wereld van het echt interactieve Flash? Groeten van Lennart Goosens. P. S.: Oh ja, ik gebruik Flash 4. :wink:
Link naar reactie
Op kirupa.com vind je hetgeen wat jij zoekt: [url=http://www.kirupa.com/developer/actionscript/hittest.htm]Collision Detection[/url] [url=http://www.kirupa.com/developer/actionscript/xymove.htm]Moving an Object Using X and Y Values[/url] Weet alleen niet zeker of gebruikte actionscript werkt met Flash 4, maar denk dat je zo een heel eind komt! grt obi
Link naar reactie
Hallo luitjes, ik bedoelde niet dat je hier moest posten over die 10 GB HD maar in het onderwerp Forum index -> Te koop gevraagd -> Gezocht: Harde schijf 10GB of >. Maar het maakt niet uit. ik zocht eigenlijk antwoord op mijn vraag over die puntenteller, omdat ik verder nog steeds ben blijven steken bij een mooie tekst- en beeldanimatie met mooi geluid dat bij conversie zeer slecht van kwaliteit wordt. Groeten van Lennart Goosens die gisteren de melding 'harde schijf vol' kreeg.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Goede middag, ik wilde niet als een vervelend iemand klinken, maar ik wil wel even duidelijk maken dat er bij mij in Diemen in de bibliotheek geen boeken over Flash 4 staan, maar alleen over Flash 5. Daar komt dan nog eens bij dat jullie het al weten en dat ik bovendien zoveel smilies gebruik als ik wil, hoor! <S> [color=red:7d0cb6ea4e][u:7d0cb6ea4e]Prettige dag! Lennart Goosens. :D :) 8) :lol: :P :wink: :o [/u:7d0cb6ea4e][/color:7d0cb6ea4e]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...