Ga naar inhoud

menu in frameloze site


Aanbevolen berichten

Waarom zou je een site gaan maken zonder frames als je toch het menu en te titel in beeld wilt houden? Maar ja, als je dat zo graag wilt, dan kan je het misschien doen met javascript. Een dergelijk voorbeeld vind je op [url]http://www.cbs.nl[/url]. Maar dat soort menu's vind ik altijd erg irri. Wat bedoel je eigenlijk met "de tekst in een tekstvak met scrollbalk plaatsen zodat het in beeld blijft"? Ik snap dat niet echt/kan me daar geen voorstelling van maken.
Link naar reactie
het is geen antwoord op je vraag, maar ik zou het niet doen. zomaar gaat het niet, dus je zult altijd wel iets van scripts ofzo nodig hebben, en weer niet iedereen is daar van gedient etc. <dit is geen spam hoor>[url=http://members.home.nl/juleswijers]voorbeeld[/url] van een simpele site met een gewone navigatiebalk.</dit is geen spam hoor> als je af en toe een (naar boven) tekst met link plaatst, werkt het goed genoeg. jules
Link naar reactie
[quote:af1a041a54="WimB"]het mooiste vind ik met css, zoals hier: http://www.w3.org/Style/Examples/007/menus.html Het werkt goed met alle browsers die css goed ondersteunen. Dus niet met IE, maar wel mozilla, ns7 en opera wimb[/quote:af1a041a54] er is maar 1 klein probleempje de meerderheid van de surfers gebruikt nog steeds IE (helaas)
Link naar reactie
[quote:e33cb8929f="craze"]er is maar 1 klein probleempje de meerderheid van de surfers gebruikt nog steeds IE (helaas)[/quote:e33cb8929f]Klopt. Maar indien goed gedaan zal niemand het merken. In IE zullen het menu en de header gewoon meescrollen en in de rest zal het naar behoren werken. Ook al loopt IE een beetje achter, vroeg of laat zullen ze het bij Microsoft erin verwerken. Tot die tijd moet je misschien tevreden zijn met iets minder. - Bas
Link naar reactie
[quote:8fb1d99347="craze"]er is maar 1 klein probleempje de meerderheid van de surfers gebruikt nog steeds IE (helaas)[/quote:8fb1d99347]Ik heb een geloof ik een keertje gepost hier, maar hier nog een keer voor de liefhebbers: http://www.doxdesk.com/software/js/fixed.html Helaas wel met javascript dus niet 100% waterdicht. -termin8or
Link naar reactie
[quote:4e9720f2c9="juleswijers"]ja, dat is de link die ik bedoelde. werkt goed, alleen zou je eigenlijk iets van php of weetikveel ondersteuning moeten hebben, anders krijg je steeds zo'n lange code in ieder document.[/quote:4e9720f2c9] Code die op iedere pagina terugkomt, identiek wel te verstaan, kun je toch ook in een apart bestandje opslaan. Het enige dat je dan moet doen, is in elke pagina een include opdracht zetten, op de plaats waar die code hoort te staan. [quote:4e9720f2c9]<!--#include file = "bestandmetcode.txt"-->[/quote:4e9720f2c9]
Link naar reactie
maar, is ssi dan echt zo simpel? een verwijzing naar een .txt bestandje, met daarin de code? dan is het natuurlijk wel waard om het te proberen. die klungels bij @home wisten mij ook niet echt te vertellen wat ze ondersteunden, volgens mij zeiden ze maar wat. is het dan ook echt een .txt extensie? jules
Link naar reactie
ja... maar bij @home ondersteunen ze helemaal niets... Maar je kan een pagina maken en er een txt bestandje met daarin "blaat" opnemen en dan kijken of het in je pagina verschijnt. En anders gebruik je een <script src="blaat.js"> en in je js gebruik je dan een berg document.write()s... t.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
[quote:5b4826f2e5="x-ero"]tja er bestaan ook veel scripts die ervoor zorgen dat je menu gewoon met je pagina meegaat... dan heb je geen frames nodig en je hebt nog een leuk menuutje ook :roll:[/quote:5b4826f2e5] Was al genoemd door termin8or. Het werkt op zich wel (mits je js support ingeschakeld is), maar ik vind het altijd een beetje ugly doordat de layer met het menu bijvoorbeeld elke keer opnieuw met js wordt gepositioneerd. Het 'hapert' zo irritant bij het scrollen..
Link naar reactie
[quote:344017f502="termin8or"]En als iedereen nu even naar het BEST PRACTICESS topic surft en mijn laaste reactie bekijkt zien we daar dat het ook zonder javascript kan! Hurray! -termin8or[/quote:344017f502] Helaas is het een slecht gekozen titel van die draad en is hij niet sticky [waarom eik niet?].
Link naar reactie
[quote:3cf815c719="Phrea"]Helaas is het een slecht gekozen titel van die draad en is hij niet sticky [waarom eik niet?].[/quote:3cf815c719]Ja, waarom eigenlijk niet? Volgens mij is teacher er al eens mee bezig geweest maar blijkbaar is het er niet van gekomen. En dat terwijl het toch bij uitstek geschikt is als Sticky, lijkt me. - Bas
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...