Ga naar inhoud

graag een sitecheck


Aanbevolen berichten

alhoewel mijn site nog op een simpele manier m.b.v geocities is gemaakt, zou ik graag willen weten wat ik er aan kan verbeteren. Ook zou ik willen weten of het mogelijk is deze site te verplaatsen naar een andere host ( zonder reclame) . Hij is nu te bereiken via : www.geocities.com/tuincreatie www.tuincreatie.tk www.tuincreatie.netmenu.nl Er zit ergens nog een runtime-error in , maar daar heb ik al elders voor om hulp gevraagd op dit forum en ik mag niet dubbelposten. :( greetz Fly
Link naar reactie
Ik wil niet lullig overkomen, maar er zit vrij weinig design in deze site. Het enige wat telkens terugkomt is de gele achtergrondkleur icm het groen in een bepaalde vorm. Je bent verder niet consequent met lettertype, navigatie of breedte van de site. Daarnaast gebruik je een overschot aan JavaScripts met een grote hoeveelheid foutmeldingen. Een hoop plaatjes, maar doe er wat mee... Ik vind het persoonlijk weinig soeps, de site is vrij saai. Er valt dus een hoop te verbeteren, zeker omdat het een "commerciële" site betreft. Aangezien de site alleen uit HTML bestaat moet het mogelijk zijn deze te verplaatsen naar een echte host, maar mijn advies is eerst de site te herzien en er een geheel van te maken, een geheel dat de klant aanspreekt. Dus meer dan twee kleuren en een paar foto's, maar een echt design. Nogmaals: het is niet negatief bedoeld, doe er je voordeel mee... - Bas
Link naar reactie
Zoals je zelf al zei: <meta name="generator" content="Created Using Yahoo! PageBuilder 2.61.80"> Voor een commerciele site is dit het ultieme voorbeeld van hoe het _niet_ moet. Kan er nix anders van maken. Hij is zo ontzettend fout dat een lijst van verbeteringen maken geen zin heeft, dat houdt namelijk in dat een site verbeterd kan worden... Niet lullig bedoelt, als homepage zou dit nog wel kunnen [mits er dan geen sitecheck voor wordt gevraagd], maar zoals ik al eerder zei, voor een commerciele site kan dit niet. De foto's zijn wel mooi. [disclaimer] Mijn post is erg bot, maar is niet zo bedoelt, je zult er vast je best op hebben gedaan. Als je mijn post niet leuk vindt kun je hem het beste ignoren. [/disclaimer]
Link naar reactie
Tja, wat vind je er zelf van? Ik neem aan dat je ook wel ziet dat er gewoon heel veel niet klopt aan je site. In aanvulling op Bas: het komt heel erg over alsof je gewoon wat informatie hebt en daaromheen een site hebt gebouwd. En dat is natuurlijk niet de bedoeling. Probeer eerst te bedenken wat het doel is van je site (je tuinadvies verkopen bijvoorbeeld) en ga dan eens nadenken over een logische structuur. Verplaats je in de bezoeker en probeer je site met die ogen te bekijken. Wat wil je zien? Het meeste kan je zelf wel bedenken: ineens een andere achtergrondkleur is niet goed. Rare regeleinden zijn niet goed. Geen eenvormigheid van stijl is niet goed. Vaktermen gebruiken zonder ze te introduceren is niet goed. Op zich heb je best goed materiaal om een site te maken maar een website is meer dan een berg info op internet. Denk er eens goed over na en kijk goed naar websites die je goed vindt. Bedenk wat zij goed doen en leer ervan.
Link naar reactie
ik sluit me bij het genoemde commentaar aan. begin dus eerst eens op papier, pak een schetsboek, en bedenk welke pagina's je allemaal wilt hebben. bijv: * intro, * wie ben ik en wat verkoop ik, * voorbeelden en plaatjes, * hoe kun je mij inhuren en wat kost dat, * wat algemene informatie over planten en tuinen, * enzovoorts. als je dat hebt gedaan, zou ik beginnen met tekenen. pagina voor pagina, waar komen de plaatjes, hoe verdeel je de tekst, hoe zorg je dat het niet saai, maar wel duidelijk en overzichtelijk overkomt? maak dan een document, met navigatie, metatags etc, die je als sjabloon kunt gebruiken voor iedere pagina. zo doe ik het in ieder geval. en, goede overzichtelijke navigatie is heel belangrijk, dus geen drop-down lijsten... succes, jules
Link naar reactie
Allereerst zekers te weten zeer mooie foto's van een mooie tuin. Dus je kan het wel ontwerpen!!! Denk op dezelfde manier over het ontwerp van je site, als je tuin. Dan komt het ook met je site dik in orde. Mocht je enige handvaten willen hebben om met html aan de slag te gaan dan raad ik je de volgende site aan: [url]http://www.dto.tudelft.nl/mirhtml/[/url] Groeten Jurn
Link naar reactie
[quote:9b759078cd="termin8or"][code:1:9b759078cd] var adresse_email="tuincreatie@yahoo.com"; document.write('<a href="mailto:'+adresse_email+'?body='+body+'">Contact mij</a>');[/code:1:9b759078cd]Op die manier houd je je email niet echt beveiligd, daar zijn betere truucjes voor: http://www.gazingus.org/js/?id=106 -termin8or[/quote:9b759078cd] Dank je , maar dit script was helemaal niet bedoeld om mijn email te beveiligen.
Link naar reactie
Dank jullie allemaal voor de antwoorden en de moeite om mijn site te checken. Ook dank voor de eerlijkheid. Bot zijn is niet erg, zolang de kritiek maar opbouwend is en een handreiking geeft hoe het beter kan en wat er precies veranderd moet worden. Lettertype en breedte zal ik even nalopen. Dat de navigatie niet consequent is verbaast me, maar ook dat zal ik nalopen. Sommige reacties begrijp ik niet helemaal : - Wat betreft de breedte van de site : mogelijk is dat op andere schermresoluties het beeld anders uitgepakt, ik zelf krijg er niet een scrollbar op die ik zou moeten verschuiven. Ik heb zelf al gemerkt dat op een andere pc de site er heel anders uit kan gaan zien, maar ik weet niet hoe ik dit moet voorkomen/verhelpen. In ieder geval zou dat mogelijk de rare regeleinden kunnen verklaren, op mijn pc zie ik die niet. - Dat er fouten zitten in de javascripts is goed mogelijk, ik heb ze grotendeels van anderen *geleend*. Het zou wel helpen als ik te weten kom, welke fouten er precies in zitten. - Dat er meerdere kleuren gebruikt moeten worden in een (tuin) site , is een kwestie van smaak . Mijn bedoeling was een rustige opzet. Maar het is het overwegen waard om er kleuren aan toe te voegen, suggesties zijn welkom. En Jules, dat wat je beschrijft aan inhoud, dat staat er volgens mij toch duidelijk in ?? Welke navigatie zou je aanbevelen ipv dropdownmenu’s? Dropdown neemt m.i. weinig ruimte in, maar ik hou mij aanbevolen voor een beter idee. Nogmaals dank en ik hoop op concrete suggesties. Greetz Fly
Link naar reactie
je hebt gelijk, dat staat er ook in, maar ik bedoelde meer dat je dat naar voren moet halen. nu kwam het bij mij over, dat het één pagina was, totdat ik de dropdown lijst zag. navigatie is erg belangrijk, dus dat zou ik persoonlijk meer naar voren brengen. kan met een navigatiebalk, zoals [url=members.home.nl/juleswijers]ik[/url], maar er zijn ook andere, meer orginele mogelijkheben. succes, jules
Link naar reactie
god ja, er staat een taalfout in! is me nog nooit opgevallen. maar volgens mij is de code wel goed hoor, hij komt tenminste door de xhtml 1.1 validator. ik heb dit ook niet zelf verzonnen hoor, maar -ik meen- termin8or gaf me ooit een link, (een paar weken geleden), waar iemand die navigatiebalk helemaal had ontleed. Dus als je ook zo'n soort balk wilt: zoek even op dit forum naar een post van mij. jules
Link naar reactie
Al jullie commentaar heb ik mij ter harte aangetrokken en ik ben dus nu druk bezig met veranderingen. Hierdoor is de site eventjes niet toegankelijk. De kleuren houd ik voorlopig echter zo, dan maar saai, het is echter gericht op een speciaal publiek. Tzt zal ik via dreamweaver kijken of er iets spannender effecten teweeg gebracht kunnen worden. Ik hoop wel dat jullie even de tijd nemen om te kijken of de overige verbeteringen effect hebben en hou mij vast aan jullie kritiek. greetz Fly
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...