Ga naar inhoud

Bladwijzer link op pagina


Aanbevolen berichten

Hallo, Hoe maak ik een bladwijzer link op een pagina, dus als ik bovenaan op een link klik dat ik doorverwezen word naar een bepaald deel op pagina. Kan dit ook via een andere pagina, dus dat ik op de hoofdpagina op een link klik en word doorverwezen naar een bepaald deel (bv het midden) op bv de producten pagina. Hoe ziet de code er dan uit. Vr Gr Mike Zwetsloot
Link naar reactie
[quote:1fb7dca5bf]Bestemming binnen document Soms wil je niet zomaar verwijzen naar een ander document, maar naar een specifieke plaats in een document. Dat kan als je eerst de plaats, waarnaar je wilt verwijzen, markeert met het A element waaraan het NAME attribuut is toegevoegd. Zo'n markering (of anker) ziet er bijvoorbeeld als volgt uit: <A NAME="inhoud"></A> Binnen een document bestaat de URI uit een "#" gevolgd door de waarde van het NAME attribuut. Bijvoorbeeld: <A HREF="#inhoud">Inhoud Hyperlinks</A> De link wordt door de browser weergegeven als: Inhoud Hyperlinks. Volg je deze link, dan kom je bij de inhoud van dit onderdeel van de Handleiding HTML. Dit soort linken werken overigens niet alleen binnen een document. Het is ook mogelijk te verwijzen naar een gemarkeerde plaats in een ander document, in dezelfde of een andere directory, of op een andere server. Bijvoorbeeld: <A HREF="element/a.htm#HREF">Beschrijving HREF attribuut</A> Linken naar een plaats binnen een document zorgen ervoor dat de gebruiker niet het hele document hoeft door te scrollen, maar snel naar de gewenste informatie kan springen. [/quote:1fb7dca5bf] www.handleidinghtml.nl wouter
Link naar reactie
Hoewel Wouter al het juiste antwoord heeft gegeven vraag ik je hierbij even logisch na te denken: [b:2a2de89255]Willekeurige URL:[/b:2a2de89255] [i:2a2de89255]www.domein.nl/map/pagina1.html[/i:2a2de89255] En als ik naar het midden ga doe ik [i:2a2de89255]www.domein.nl/map/pagina1.html#midden[/i:2a2de89255] Maar wat nou als ik vanuit pagina2.html naar pagina1.html midden wil gaan? [i:2a2de89255]<a href = "pagina1.html#midden">[/i:2a2de89255] En dit is haast een coderequest. Er bestaat ook nog zoiets als zoekmachines!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...