Ga naar inhoud

[sitecheck] + [mening] sub ocean services


Aanbevolen berichten

Hay jongens, Nu heb ik thuis een discussie gaande over de oude en nieuwe website die ik voor "onze" duikwinkel heb gemaakt. Hij gaat binnenkort over naar een andere host, wat inhoudt dat ik PHP kan gebruiken (dus includes en geen frames meer!) De oude site staat [url=http://www.subocean.nl]hier[/url] de nieuwe site staat tijdelijk [url=http://members.lycos.nl/hellywood/subocean/]hier[/url] Nou vindt mijn vriend de oude veel mooier dan de nieuwe en ik ben het daar roerend mee [color=red:fdb49e8a44]ON[/color:fdb49e8a44]eens. [b:fdb49e8a44]Welke vinden jullie mooier[/b:fdb49e8a44] (en nou niet zeggen geen van beide :P) en hebben jullie nog op of aanmerkingen op de nieuwe (of oude) site.
Link naar reactie
Ikzelf vind de oude website er een beetje oud uitzien. De nieuwe oogt een stuk frisser. Op een aantal dingen heb ik nog wel wat aan te merken: - dikgedrukt blauw oogt als hyperlink - content en navigatie gaat waarschijnlijk zeer ver uit elkaar naar mate de breedte van het scherm toeneemt - je links zijn niet echt gestructureerd (http://www.alistapart.com/stories/taminglists/) - <span>Sub Ocean Services</span> is niet echt bescrijvend natuurlijk, beter em of strong - gebruik hx voor titels bij het navigatie menu ([url=http://www.meyerweb.com/eric/css/edge/]voorbeeld[/url]) - het contact formulier lijkt niet echt een geheel, gebruik hiervoor legend en fieldset - ik weet niet of het in je css staat, maar je kunt hoogte en breedte van plaatje beter in de html zetten (backwards compatible en valid) - alt teksten missen hier en daar - tekst staat nogal dicht tegen de rand aan Maar om het nog even te herhalen: Hij is beter dan de vorige! -termin8or
Link naar reactie
Ja dat klopt inderdaad. Om het op te lossen zou je zo'n soort structuur moeten hebben:[code:1:09c3c98f2b]<div id="totoal"> <div id="nav"><!-- lijst hier --></div> <div id="content"><!-- content hier --></div> </div>[/code:1:09c3c98f2b]En in je css zet je dan dit:[code:1:09c3c98f2b]div#nav{ float:right; }[/code:1:09c3c98f2b]Dan zou het moeten werken. Nu ik toch weer post wil ik ook nog wel even wat kwijt over je css. Je geeft geen alternatieve fonts op. Je definieert fonts in pt. Vanwege cascading hoef je een hoop maar 1 keer in de body-selector te zetten ;). En het is beter gebruik te maken van descendent selectors:[code:1:09c3c98f2b]div#nav ul li a{ display:block; text-decoration:none; color:jouwkleurbluaw; }[/code:1:09c3c98f2b]enz. Op die manier hoef je niet zoveel classes aan te maken. -termin8or Edit: O ja internet explorer heeft ook iets met plaatjes en a:hover, dat werkt niet helemaal of zo. Nog geen oplossing gevonden helaas.
Link naar reactie
De nieuwe site heeft zeker meer potentie dan de oude, al vind ik wel dat de oude op dit moment beter is afgewerkt en meer een geheel is. De nieuwe is nog een beetje saai, maar dat komt nog wel... Waar je even op moet letten is het feit dat Netscape 7 de site niet goed weergeeft, dus de code zal nog niet helemaal kloppen. Als ik een dezer dagen meer tijd heb zal ik kijken naar de oorzaak ervan en dan hoor je dat nog van me. Verder vind ik het volgende (het kan zijn dat ik in de herhaling val): - Dikgedrukt/blauw lijken idd net links; - Het menu zal mooier zijn als de hover over de hele breedte gaat; - Kies een mooie achtergrondkleur of zet er een plaatje dat niet scrollt; - Zorg ervoor dat headers en plaatjes niet zo dicht op de rand staan; - Volgens mij hoeft er geen streepje achter "duik", het is gewoon "duiklessen" etc.; - De logo's van de merken kunnen nog iets netter uitgelijnd worden; - "Reparaties/onderhoud" is hetzelfde als "Contact"; - Geef "links" even een hoofdletter. Hoewel je nieuwe site dus veelbelovender is dan de oude ben ik het voorlopig met je vriend eens, de oude is momenteel beter. Maar ik ben er van overtuigd dat je de nieuwe nog een stuk kunt verbeteren en dan zal ik opnieuw mijn mening geven. - Bas [edit] Tijdens het typen is alweer tig keer gereageerd, ik typ dus langzaam maar heb de eerdere posts wel gelezen ;) [/edit]
Link naar reactie
hoi, wat mij meteen opviel: de kleuren van je winkel zijn geel, en je nieuwe site is blauw. kan op zich goed bij elkaar, dus dat is het punt niet. ik zou persoonlijk ook voor de blauw gaan, dat ziet er wat "frisser, gewoon beter" uit vind ik. voordeel van geel is wel dat het er wat voller, warmer enz uitziet, nu is het wat koeler en killer. ook omdat het -naar mijn mening- een echte tekst site is, weinig plaatjes, of wat dan ook aan toeters en bellen. Als ik mag zeggen: beetje saai. Is natuurlijk wel goed, maar ik kom er nu zelf bij mijn eigen site ook achter, dat het er dan wat saai uitziet. code heb ik niet eens naar gekeken, daar ben jij vast en zeker beter in dan mij, dus... :wink: succes, jules
Link naar reactie
Nou hij is helemaal op de schop gegaan... binnenkort weer lekker lang vrij dus dan alle tijd voor de laatste puntjes op de I BTW: Duiken, water, blauw....geel is inderdaad leuk voor accenten. En ik hou wel van een knisperende witte achtergrond als er lichte tinten overheen gaan. Voor zover het persoonlijke aspect. Nu nog de functionele zaken goed zien te krijgen. Bedankt tot zover jongens! (en alvast een prettig weekend)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...