Ga naar inhoud

frontpage en dreamwaever


Aanbevolen berichten

Hallo, Mijn vraag is hetvolgende, iemand is voor mij een nieuwe layout aan het maken met frames en buttons enz..., en zal die dan doorsturen naar mij, maar hij maakt die layout in dreamwaever en ik werk met frontpage, kan ik bv zijn layout met alles er op en eraan dan importeren in frontpage? Ik zal hier waarschijnlijk als antwoord krijgen waarom werk je dan niet zelf met dreamweaver, wel ja het zit zo, van websites bouwen heb ik niet veel kaas gegeten en ben het nu eenmaal gewoon om met frontpage tewerken, heb eens vijf min in dreamwaever gezeten en vond echt niet terug hoe alles in zijn werk zat. Is dreamwaever (voor een eenvoudige site dan wel, zie mijn site nu http://users.skynet.be/freewallpapers) makkelijk en rap aan te leren? Bedoeling is om bv links een aantal buttons te hebben en bovenaan een titel en dan rechts wat gedoe en tumbnails, en ook is het de bedoeling dat je rechts indien alle tumbnails er niet op kunnen kan scrollen maar het linkergedeelte waar de buttons staan zou moeten blijven staan. Is zoiets te doen voor een mega leek in drweamwaever? alvast bedankt
Link naar reactie
Dreamweaver heeft zoals wel vaker gezegd een steile leercurve, voor de beginner is het dus niet uitermate geschikt maar als je er eenmaal mee om kan gaan wil je echt geen Frontpage meer. Ik weet dat FP 97 nogal eens de neiging had om code aan zichzelf aan te passen, maar hoe dat in recentere versies gaat weet ik niet. Op zich zou je zonder problemen code uit DW moeten kunnen importeren in FP, andersom zal dat problematischer zijn. Zorg ervoor dat je geen Frontpage Extensions nodig hebt, die zorgen voor de meeste hoofdbrekens. Ook staat FP niet bekend om zijn schone code, maar voor een beginner is dit (helaas) meestal niet de eerste zorg. - Bas
Link naar reactie
[quote:e0c50cf3dc="BasHamar"]Ik weet dat FP 97 nogal eens de neiging had om code aan zichzelf aan te passen, maar hoe dat in recentere versies gaat weet ik niet. Zorg ervoor dat je geen Frontpage Extensions nodig hebt, die zorgen voor de meeste hoofdbrekens. Ook staat FP niet bekend om zijn schone code, maar voor een beginner is dit (helaas) meestal niet de eerste zorg. - Bas[/quote:e0c50cf3dc] Ik gebruik Frontpage 2000; FP 2000 houdt (zeggen ze) de HTML-code intact. Een website in Frontpage kun je rustig publiceren/uploaden naar een server, waarop geen FP Extensies zijn geinstalleerd. Zorg er alleen voor dat je binnen de web-pagina's geen FP-specifieke onderdelen plaatst (bijv. bezoekersteller, e.d.). Ik heb wat test-pagina's geplaatst op http://www.jhaarsma.dds.nl ; DDS ondersteunt geen FP extensies maar de betreffende pagina's zijn wel gemaakt met Frontpage 2000. Ik ondervind daarmee dus geen problemen. Overigens: wat is het probleem van "vuile" code? Groet, Jacco
Link naar reactie
[quote:c4e4227dcd="Jacco Haarsma"] Overigens: wat is het probleem van "vuile" code? [/quote:c4e4227dcd] pfoe.... denk aan langere laadtijd en het feit dat je pagina er alleen goed uitziet in IE en op de resolutie waarmee je de pagina gemaakt hebt. Je pagina valideert niet bij het w3c en voldoet dus niet aan de standaarden. t.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...