Ga naar inhoud

rollover info bij menu links


Aanbevolen berichten

hoi, ik heb weer eens een vraag: op [url=members.home.nl/juleswijers/test/index.html]deze testpagina[/url] heb ik een pagina gezet, met mijn menu erin. hier staat de [url=members.home.nl/juleswijers/test/css/stylesheet.css]stylesheet[/url]. op de pagina zelf staan onder 3 links, en als je daar overheen gaat, komt er als het goed is, bovenin langs het menu, een tekst te staan. dat werkt. maar nu het volgende, in mijn menu code, bovenin (niet het javascript gedeelte) staat het gedeelte wat voor de home knop zorgt. het lukt mij niet, om bij die knop de tekst te krijgen, net zoals bij de links. de tekst die in de balk komt te staan, moet in een <span> element zoals je kunt zien, maar volgens mij kan dat niet, want zodra ik dat probeer, loopt het in de soep. zou er iemand heel even naar willen kijken, en mij de (waarschijnlijk simpele) oplossing vertellen? ik vind wel, dat ik dit keer echt mijn best heb gedaan om het zelf op te lossen, maar na een uur (ongelogen) geklooid te hebben, probeer ik het toch nog eens hier te vragen. alvast bedankt, jules
Link naar reactie
Het zal op zich misschien best mogelijk zijn, maar ik denk dat je conflicten zult krijgen met de positionering van de spans of divs. Aangezien dat menu al uitgebreid gebruik maakt van CSS positionering wordt het een aardig werk om dat allemaal goed te krijgen. Misschien even laten liggen voor de toekomst? Of anders even termin8or lief aankijken... :roll: :D - Bas
Link naar reactie
[quote:cef4aba072]ik vind wel, dat ik dit keer echt mijn best heb gedaan om het zelf op te lossen[/quote:cef4aba072]Ik wist het :) Doe eerst het volgende: Maak een test waar het fout gaat. Op deze manier is het moelijk zien wat er gebeurt lijkt me. En om nou zelf dit te gaan maken... Maak dan ook gebruik van descendent selectors (zoek maar ff op het w3). Opzich lijkt het me niet moelijk aangezien de locatie van de span nooit wijzigt, toch? Als je op de juiste wijze de span benadert moet het lukken lijkt me. [ot]Over je site nog even. De accesskeys die jij gebruikt lijken me compleet raar, hoezo voor home een p, meestal gebruik je daar 1 voor. Daarnaast link je op een onnodig rare manier naar je stylesheet. Zonder relatieve verwijzingen te gebruiken. Ennuh waarom trans?[/ot] Succes ermee! 8) -termin8or
Link naar reactie
[quote:1e5d2e246c="termin8or"]Doe eerst het volgende: Maak een test waar het fout gaat. Op deze manier is het moelijk zien wat er gebeurt lijkt me. En om nou zelf dit te gaan maken... [/quote:1e5d2e246c] bedoel je, dat ik het moet proberen, en als het fout gaat, weer hier moet plaatsen, maar dan de "mislukte" poging? [quote:1e5d2e246c="termin8or"]De accesskeys die jij gebruikt lijken me compleet raar, hoezo voor home een p, meestal gebruik je daar 1 voor. Daarnaast link je op een onnodig rare manier naar je stylesheet. Zonder relatieve verwijzingen te gebruiken. Ennuh waarom trans?[/quote:1e5d2e246c] die acceskeys, moet ik die dan gewoon nummeren? (heb je die eigenlijk wel nodig?) en wat bedoel je met trans? doei, jules
Link naar reactie
mijn god, ik ben echt geweldig goed!! :wink: ik heb het bijna helemaal zelf opgelost, door een simpele aanpassing. de knop home, en over mij heb ik al aangepast, op mijn [url=members.home.nl/juleswijers/test/index.html]test site[/url]. (de style staat [url=members.home.nl/juleswijers/test/css/stylesheet.css]hier[/url]. werkt perfect, maar als je op het menu "over mij" klikt, zodat het uitschuift, en je gaat dan over een onderwerp, komt de tekst opeens op een andere plaats te staan. daar snap ik niets van, want in de style heb ik toch echt een andere plaats opgegeven. iemand? bedankt, jules
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...