Ga naar inhoud

css - jokertekens bestaan die?


Aanbevolen berichten

hallo allemaal, ik ben bezig een overhoorprogramma te maken op een website, zodat als je op een woord klikt je de vertaling ziet. Maar omdat ik per woord dit: [code:1:a261c8a6ca] #woord1 { position = 'absolute'; background-color: lightgreen; visibility='hidden'; } [/code:1:a261c8a6ca] wil hebben, moet ik dat telkens kopieren, plakken, en veranderen naar woord2. Een rotwerk. Bestaan er, net zoals het sterretje (erase *.dll) in dos jokertekens voor css?
Link naar reactie
klopte niet helemaal, hier de verbeterde versie:[code:1:2c302a4bb2]#woord1 { position:absolute; background-color:lightgreen; visibility:hidden; }[/code:1:2c302a4bb2]Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar als elk woord apart die eigenschappen moet krijg kan het niet anders. Als alle woorden dezelfde eigenschappen moet hebben gebruik dan een class of een [url=http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/selector.html#descendant-selectors]descendant-selector[/url]. -termin8or
Link naar reactie
Naast Mozilla is Opera ook zeker een aanrader. Maar nog even een vraag over je site: waarom werk je met id's? Dit is namelijk alleen nodig als je het element via client-side scripting (bijv JavaScript) wil veranderen. Anders ben je wellicht beter af met classes zodat je het allemaal sowieso maar één keer hoeft te definiëren. - Bas
Link naar reactie
[quote:51678c88ff]ik ben bezig een overhoorprogramma te maken op een website, zodat als je op een woord klikt je de vertaling ziet[/quote:51678c88ff]Maar ik denk dat je dan beter een descendant selector kunt gebruiken die ze allemaal in een keer op visibility:hidden zet (waarom eigelijk geen display:none; ?? dan heb je nml ook geen last van de ruimte die ze innemen) en dan vervolgens zet je ze met javascript gewoon om, omdat ze wel allemaal een eigen id hebben. -termin8or
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...