Ga naar inhoud

(SiteCheck) Mijn eerste Website!


Aanbevolen berichten

Hey, Ik ben een student Ict en ik kreeg een aantal weken geleden een opdracht. Maak een website! Gebruik geen hulpmiddelen (dus alles handmatig in kladblok) Zo gezegt zo gedaan. Ik heb de site later ook online gezet, en wat dingen aangepast met DreamWeaver. Nu wil ik graag wat tips hebben omdat ik nog niet helemaal tevreden ben :oops: Alvast bedankt! (ps: wees eerlijk en oprecht) www.planet.nl/~stuur179
Link naar reactie
Komt'ie, houd je hart maar vast...[list:122a21498c][*:122a21498c]Irritante JavaScript bij het laden.[*:122a21498c]PC's hebben geen resolutie, beeldschermen wel.[*:122a21498c]Het is amateuristisch om voor maar 1 resolutie te ontwerpen, zorg ervoor dat het minimaal ook werkt voor 800x600.[*:122a21498c]De kopjes van "Site News" en "Bezoek ook" kunnen misschien beter gewoon tekst zijn.[*:122a21498c]Er staat een link naar een PDF bestand in de bron van je frameset die daar niet hoort[*:122a21498c]Je code ziet er op zich netjes uit, maar zorg even voor een doctype en een content-type declaratie.[*:122a21498c]De Flash-knoppen zijn wat standaard.[*:122a21498c]Kies voor een consequente layout, dus óf alles centreren óf alles links uitlijnen, maar niet de combinatie die je nu gebruikt.[*:122a21498c]De animated gifjes hebben een verkeerde achtergrondkleur en zien er daarom niet uit.[*:122a21498c]De kleuren van het mailformulier zijn niet in overeenkomst met de rest van de site.[/list:u:122a21498c]Uiteraard zijn dit de dingen die je zou kunnen veranderen, op zich is de site beter dan ik nou doe overkomen. Doe er je voordeel mee! - Bas
Link naar reactie
Hey, Ik wil even 2 opmerkingen maken: 1e de computer heeft wel een resolutie (videokaart bepaald, monitor heeft alleen de max vastgestelled) 2e Foto's (vooral screenshots) zijn erg groot, soms wel bijna 0,75 mb. En de website moest worden ingeleverd op een floppy :cry: Maar toch bedankt voor jullie opmerkingen en tips :D
Link naar reactie
[quote:0eef70cfd1]Foto's (vooral screenshots) zijn erg groot, soms wel bijna 0,75 mb. En de website moest worden ingeleverd op een floppy[/quote:0eef70cfd1] ja ja, ingeleverd op een floppy? dan kun je toch geen fatsoenlijke site maken? daar zou ik toch nog eens over praten het je docent. en, foto's hoeven niet zo groot te zijn qua afmetingen, en je kunt ze ook comprimeren. werkt echt, ik heb zo veel foto's enorm klein gemaakt. en wat html tags nemen echt niet veel ruimte in, dus je hebt pakweg 1 MB om foto's te plaatsen, lijkt me wel genoeg voor een aantal.
Link naar reactie
Voor een allereerste website vind ik het heel behoorlijk. Je kunt in 50-100 kB ook heel mooie afbeeldingen laten zien. Wat zijn verseisenten? Vereisten? Die e-mail knop zou ik gelijk houden aan de rest van de knoppen. Voor die 'download' knoppen zou ik iets minder schreeuwerigs gebruiken, gewoon tekst kan daar ook best.
Link naar reactie
[quote:af673e4bfb="juleswijers"][quote:af673e4bfb]Foto's (vooral screenshots) zijn erg groot, soms wel bijna 0,75 mb. En de website moest worden ingeleverd op een floppy[/quote:af673e4bfb] ja ja, ingeleverd op een floppy? dan kun je toch geen fatsoenlijke site maken? [/quote:af673e4bfb] Hmz dit kan makkelijk... gwoon goed comprimeren. Ik heb ff gekeken naar mn laatste website.. en die was 375 kb in totaal.. dus moet lukken.. en ps.. waar zijn die grote screenshots dan.. ?? ik zie ze nergens op je site..
Link naar reactie
Steve, Als ik jou waszou in het onderdeel "home" vermelden: -wie de site gemaakt heeft -voor wie de site bedoeld is -wat wil je met de site (je vertelt een heleboel, maar wat moet ik ermee? Verder barst je site van de taalfouten (ik noem er een paar): "Deze patche [i]veranderd [/i] [i]o,a[/i] de disconnect regel." heeft er al 2. In het menu staat "[i]Vereisenten[/i]" Bij "Multiplayer" staat: Een aantal [i]punt [/i]m.b.t Online [i]gamenig [/i](via internet). Multiplayer heeft een beter ingebouwde buddy list, te [i]verglijken [/i]met AOL Instant Messenger. Bij "Hint en tips" staat: " Klip op het logo van een team om meer specificaties te krijgen over het [i]legen [/i]dat het team tot zijn beschikking heeft." succes, Herman
Link naar reactie
Hey Ten eerst wil ik zeggen dat ik de taal niet m,n sterkste kant is, sorry. Over die screenshots: Ik ga morgen/overmorgen jullie raad opvolgen. De raad van herman ga ik ook opvolgen, onderwerp en doelgroep vermelden onder Home. Termin8tor ik heb meer klachten gehad over het toevoegen aan de favorieten. Ik ga dit onder een link plaatsen. Gerben ik vindt de knoppen "Downloads" eigelijk wel fun. Denk je dat het echt niet kan?? Juleswijers ik heb aan de docent gevraagd of ik het mischien op CD mocht inleveren, volgens hem moet ie dan teveel nakijken. (de eikel). Dank U :lol: ! PS: ik heb nu een intro samengesteld (staat op de site). Maar ik wil het eigelijk zelf maken. Nu ben ik bezig met swish (opdracht van school). Aangezien dat ik niet altijd naar de les ga, zoek ik een manual voor swish. Maar ik kan het niet vinden. Weet iemand mischien een site (liefst in het NL). Alvast bedankt.
Link naar reactie
hey hallo, als je zelf een intro gaat maken heb ik nog een paar tips: -Zorg dat de intro geskipt kan worden, zodat bezoekers die regelmatig jouw website bezoeken niet eerst die intro moeten afwachten. -het intro nu, staat helemaal los op de pagina, probeer in ieder geval de achtergrond vloeiender te laten verlopen. Over de site verder, heb ik niet veel toe te voegen aan de rest. Gert-Jan
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...