Ga naar inhoud

[sitechekkie] zwemcollege deel II


Aanbevolen berichten

dreamweaver...mwah.. + de kleuren vind ik zelf wel mooi er bij passen - het logo wat je zelf al zei dat bitmapt een beetje.. - ik snap niet dat als je bij je 'content' een ruimte van ongeveer 100px boven en onder overhebt...misschien kan je dat tekste gedeelte groter maken zodat je niet hoeft te scrollen...(kan ook aan mijn resolutie liggen...) [quote:9f954e4bf5]Belangrijke aspecten in de ogen van een zwemleerkracht[/quote:9f954e4bf5] - waarom werkt dit als een soort a:hover ? - en waarom moeten ze een pdf formulier opsturen? Je kan toch ook een formulier maken en dat formulier naar jou wordt gestuurd via email? dit was het wel...succes!
Link naar reactie
ja, het contactformulier is echt flut! (tip: ga eens naar scripts.ladot.nl / of com), daar kun je een gratis reclamevrij script krijgen, voor een formulier. werkt geweldig! en je mist je docytpe, maar dat maakt niet uit, want de rest van je broncode is ook een grote brij, onduidelijk, veel hoofdletters, (mag niet). maar het ziet er wel goed uit vind ik. alleen is de rollover animatie iets te sloom, zou sneller moeten gaan.
Link naar reactie
inderdaad, je moet de standaard gebruiken. niet de standaard browser, maar de standaard taal waarmee je sites mee bouwt. (je hebt zelfs keus uit een paar "smaken" :D ) en ik bedoelde: als je over de navigatietoetsen gaat, veranderd de kleur langzaam. naar mijn gevoel zou dat iets vlotter moeten gaan, maar die keus is natuurlijk aan je zelf. en dat van die code, wara ik eerst commentaar op gaf: kijk maar eens naar het screenshot, hoe de lay-out er onder opera uitziet, dat kan je voorkomen met goede code :wink: succes, jules
Link naar reactie
Dat van dat javascriptje wist ik.. dat werkt alleen in IE... maak er binnekort een mouseover van. (ff kutten in photoshop) Dat de code een tering zooi is..komt doordat ik dreamweaver de code heb laten generen en er zelf nog bijna niet aan veranderd hebt.. (ging mij nu meer om de inhoud) In mozilla werkte alleen het javascript van het menu niet, maar voor de rest werkte alles goed. PDF formulier wilde de klant zo. Ze werkt nog niet veel met de computer, en inschrijvingen wil zij liever zo ontvangen.
Link naar reactie
[quote:5dd5796c40] In mozilla werkte alleen het javascript van het menu niet, maar voor de rest werkte alles goed. [/quote:5dd5796c40]klopt! :P [quote:5dd5796c40]PDF formulier wilde de klant zo. Ze werkt nog niet veel met de computer, en inschrijvingen wil zij liever zo ontvangen.[/quote:5dd5796c40] doe het online formulier er gewoon op en zet een link: klik hier om het formulier uit te printen oid...
Link naar reactie
[quote:4e1352f037="juleswijers"]inderdaad, je moet de standaard gebruiken. niet de standaard browser, maar de standaard taal waarmee je sites mee bouwt. (je hebt zelfs keus uit een paar "smaken" :D ) en ik bedoelde: als je over de navigatietoetsen gaat, veranderd de kleur langzaam. naar mijn gevoel zou dat iets vlotter moeten gaan, maar die keus is natuurlijk aan je zelf. en dat van die code, wara ik eerst commentaar op gaf: kijk maar eens naar het screenshot, hoe de lay-out er onder opera uitziet, dat kan je voorkomen met goede code :wink: succes, jules[/quote:4e1352f037] Over het browser gedoe ben ik met je eens.. Een website moet het gewoon op alle soorten systemen.. ongeacht welke browser je gebruikt script sloop ik eruit en maak er een mouseover van.. geduld.. En dat hij in opera raar weergeeft komt niet doordat de code een rotzooi is, maar omdat er % ipv pixels staat.. maar dat wist jij natuurlijk al :wink:
Link naar reactie
Krijgen we nu bij elke sitecheck te horen; " en je mist je docytpe, maar dat maakt niet uit, want de rest van je broncode is ook een grote brij, onduidelijk, veel hoofdletters, (mag niet). " Mag niet.....zucht.. :cry: Om de discussie maar voor te zijn...goede HTML zorgt voor probleemloos werken van een internetsite in elke browser...maar moet dat nou elke keer weer...sommige mensen kunnen wel een standaard antwoord geven op de vraag "site check" De site, Omdat de HTML dus perfect is werkt met menu niet naar behore en je tekst pagina wordt nogal klein van aard...NS 7.0.. Lay out...is best leuk maar bevat wat weinig pics om er wat leven in te brengen....steriel zwembadje... IPV grijze achtergrond....zou ik voor wit kiezen....komt de site er mooier uit.. Menu (mits het werkt) duidelijk.. Mis wat leven op de site...
Link naar reactie
ik ben het helemaal met je eens. ik meen dat ik ergens in het feedback forum ooit een topic zag staan met de vraag, of we geen tutorials konden plaatsen. vond ik een heel goed idee, maar de moderators / administrators blijkbaar niet, want het is nooit van de grond gekomen. misschien is dit toch een goed idee, kun je ook alle aandachtspunten neerzetten voor een site, en dan kun je het geleuter van de doctypes, css, hoofdletters en de hele zooi overslaan.
Link naar reactie
als je je site wat uitgebreider wilt, kun je verder ingaan op de diploma's, hoe lang het duurt voordat je die hebt, wat je ermee kunt, wie de lessen geeft, wat het kost, informatie over het zwembad, etc. en denk toch nog eens na over het contactformulier, want: a: helaas is pdf nog niet massaal ondersteund, er zijn nog altijd mensen zonder acrobat reader op hun pc, b: iets printen en dan opsturen voor een snel vraagje, zal voor veel mensen te veel moeite zijn.
Link naar reactie
[quote:426946cf26="sebastiaan2003"]Moet je maar gewoon de standaard IE gebruiken[/quote:426946cf26] door het ontoegankelijk maken van een door jouw gemaakte site verlies je een groot aantal potentiele viewers, als ik met mozilla of phoenix op een site kom die niet goed renderd is het direct hastalavista weg dermee. bovendien is het niet zo dat "bijna" iedereen IE gebruikt, ook onder Windows gebruik ik mozilla. als jij je niet aan de standaarden houdt heb je kans dat je na verloop van (lange? andere discussie) tijd niemand meer op je site trekt, want als mensen met hun non-M$ browser jouw site niet goed te zien krijgen zullen ze direct wegbrowsen. Op het moment is het zo dat IE een groot deel van de browser markt in handen heeft maar dit loopt al terug, bovendien is IE geen standaar, integendeel alles behalve dat! Veel succes. Robert
Link naar reactie
kijk eens naar de indeling/inhoud van[url]www.tolhuisbad.nl[/url] niet naar het uiterlijk (menu daar is wel leuk..uiterlijk....zoiets zo op jouw site ook goed passen) Succes.. Vraagt ie naar e inhoud......krijg je dit; [quote:deab1e24aa]bovendien is het niet zo dat "bijna" iedereen IE gebruikt, ook onder Windows gebruik ik mozilla[/quote:deab1e24aa] ik word soms niet goed.... :-?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...