Ga naar inhoud

[Content- en sitecheck] Change-that-Tune!


Aanbevolen berichten

Phrea is het de bedoeling dat alles er hetzelfde uitziet? Op elke site van jouw zie ik het rijtje kleurtjes. De grote rand eromheen (als ik het goed heb ook dezelfde kleur). Geel is ook een terugkerend element. En wat gespeel met lettertjes. Het kan natuurlijk aan mijn smaak liggen, maar het web is natuurlijk niet hetzelfde als dpt (of zie ik dit een beetje verkeerd in dit opzicht?). -termin8or
Link naar reactie
  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Welnee joh, is gewoon mijn stijl, ik ben geen geweldige designer, nooit geweest en zal dat ook nooit worden. Heb een leuk vast ritueeltje, speel daar vaak mee, en doe wat andere dingen enzo. Ben niet voor niets *geen* professionele designer he. :) Maar lang niet alles is hetzelfde hoor, heb veel verschillende dingen gemaakt, maar dat was meer in het verleden dan het heden.
Link naar reactie
[i:2040e002d9]- Die credits is [uiteraard] een geintje, zomaar voor de lol, boeien of het nou echt mooi of leuk is voor iedereen.[/i:2040e002d9] Boeien of wil je bezoekers gaan trekken? [i:2040e002d9]- Met een 19" moet je scrollen, wat bedoel je daarmee...?? De site is 760 pix breed. :?[/i:2040e002d9] Ik doelde op de lengte. Leek me overbodig, maar goed. [i:2040e002d9]- Het is CtT omdat we het schrijven als Change-that-Tune.[/i:2040e002d9] Dat begrijp ik. Dan nog kun je kiezen voor een afkorting in kapitalen.. [i:2040e002d9]- Een karaokebolletje is wel te doen, zou dan met flash moeten, maar is _veel_ teveel werk en ga ik zeker niet aan beginnen.[/i:2040e002d9] Ik kan je hierover geen ongelijk geven.. [i:2040e002d9]- Hoe het allemaal begon is een IRC log, daar kan [en wil] ik dus niets aan doen, het is duidelijk dat het IRC is, ik kan dat moeilijk gaan zitten veranderen.[/i:2040e002d9] Moet je ook zelf weten. Het ziet er iig saai uit. [i:2040e002d9]- Opzich heeft de tekst wel voldoende ruimte vanaf de randen, maar zal er toch naar kijken.[/i:2040e002d9] Ik heb het over millimeters hoor, maar het leest fijner lijkt me. [i:2040e002d9]-De tekst op bijv de frontpage is niet door mij geschreven maar door een vriend van me, en ik zeg het voorzichtig als ik zeg dat het redelijk lastig is om een goede 'column' te schrijven.[/i:2040e002d9] Dan nog zou ik het bij het "wat is CtT" gedeelte zetten. De tekst is prima maar niet als openingstekst. Maak je voorwoord niet te langdraadig! Ennuh.. die layout heb ik niet voor de grap gemaakt. Niet gezien of sta je nergens voor open? Gr. J-P
Link naar reactie
Die layuout van je heb ik niet gezien idd, totaal overheen gelezen. Maar ik moet toegeven dat ik niet echt open sta voor een complete overdue van anderen, wil niet zeggen dat bijv logo-voorstellen, detaillering etc etc *wel* in overweging worden genomen. Overigens, jullie komen natuurlijk allemaal bij de credits he, dat snappen jullie wel [lekker melig]. :D
Link naar reactie
Ik heb ernaar gekeken, maar ik vind hem niet zo, de detaillering is wel ok, maar ziet er 'tussen neus en lippen door' gemaakt uit [kan ook niet anders de check staat er net he]. J-P, wat die kleur betreft... Hij is me net te graf-paars. Ik ben een fan van paars, geen idee waarom, zal wel komen omdat ik heel vaak blauwige kleuren gebruik en veel met opacity zit te kutten, dan kom je vaak uit op iets paarsachtigs, maar die van jou is echt een beetje te, beetje graf-stemming zeg maar. :D ...maar om het een beetje goed te maken: deze vuist op deze vuist is in de maak. :P Dat frivole vind ik wel leuk, maar daar ben ik klaarblijkelijk niet zo goed in. Ik denk dat ik een 'aanvaardbaar' design moet maken en vooral op de content moet gaan leunen, de site is hoe dan ook beter dan de gemiddelde site [maar dat is nogal snel het geval].
Link naar reactie
[quote:550ccb7b36="Bill Gates"]Allemaal leuk en aardig, maar persoonlijke verhalen over een design van J-P doe je maar per mail/ICQ/MSNbreezer/POF/etc. Daar is het forum niet voor bedoeld.[/quote:550ccb7b36] Pardon? Waar heb jij het over? 1 woordje 'off-topic' mag al niet eens meer? Zeg, ik ben geen schooljochie he, J-P en de rest van de mensen hier ook niet, doe ff een klein beetje gezond ajb. Interventie van moderators [waarvan er sommigen zich profileren als wannabe-agentjes] is alleen nodig als dat gewenst is of er regels worden overtreden.
Link naar reactie
[quote:e497a9c317="Bill Gates"]Allemaal leuk en aardig, maar persoonlijke verhalen over een design van J-P doe je maar per mail/ICQ/MSNbreezer/POF/etc. Daar is het forum niet voor bedoeld.[/quote:e497a9c317] Met alle respect Bill... Het is on-topic. We stellen het ter discussie. En als de regels tegenwoordig zo in elkaar steken is dit mijn laatste post op dit forum. Ik tel wel meer off-topic opmerkingen. En jouw boven gequote post zou je ook als off-topic kunnen zien omdat je zo'n waarschuwing ook per mail kan geven ipv een kattige post te plaatsen. Spaar a.u.b. de harde kern door wat soepeler te zijn. Ik kom hier tenslotte voor m'n lol. Ik hoop dat ik mijn woordgebruik goed heb overwogen. Met alle respect... J-P (wie aan deze post gaat sleutelen stel ik ter discussie bij de Admin.)
Link naar reactie
(De [u:8825a9d428]F[/u:8825a9d428]luwelen handschoentjes zijn duidelijk uit, de scherpe klauwen eronder maken deze topic wel wat levendiger) [i:8825a9d428]Een toevoeginkje:[/i:8825a9d428] generatieoverschrijdende (?) generatie- overschrijdende [i:8825a9d428]of;[/i:8825a9d428] generatie overschrijdende [i:8825a9d428]Opdat;[/i:8825a9d428] woord _______ woord ______ woord ______ woord [i:8825a9d428]wat meer;[/i:8825a9d428] woord woord woord woord [i:8825a9d428]wordt[/i:8825a9d428][/i]
Link naar reactie
@Bill Gates; Ik vind je opmerking in principe correct maar de timing is buitengewoon slecht. Op de eerste plaats zijn de heren in kwestie zelf de grootste off-topicers die dit forum rijk is dus zou deze opmerking in hun vele andere posts zeer op zijn plek zijn geweest maar hier nu net niet! Verder is het niet echt heel erg of-topic en bovendien totaal niet irritant voor de topicstarter (in dit geval dus de off-topicer zelve) Ten slotte wordt de thread alleen maar interessanter door de uitstapjes die buitengewoon on-subject zijn. Desalniettemin; "een gemiste kans" :wink: P.s. Ik zou het bijzonder schadelijk voor dit forum vinden als j.p. zich terug zou trekken!
Link naar reactie
.:ToBee:. trek het je niet aan, het is meer een insider-probje dan wat anders... Helaas, het is niet anders. Iig, back on topic: blijf komen met kritiek, ook de mannen die vinden dat bijv de code niet goed is, ik wil graag verbeteringen horen en die ook kunnen toepassen. Uiteindelijk willen we gewoon de media met zoiets kunnen halen, dat is wel duidelijk, de tijd is er rijp voor, onze 15 mins of fame, maar dan moet er ook een dijk van een website staan, dus schroom niet, alle kritiek is altijd welkom.
Link naar reactie
http://ctt.phrea.com/test/ Ik heb heel het designtje omgegooid, dit zou het dan echt moeten worden, heb geprobeerd het wat speels maar toch strak te houden, dat lijkt nu toch wel gelukt te zijn. Het volgende prob is eik dus die CSS2/Xhtml, want zoals ik in het andere topic al zei wil ik het wel leren, en CtT is bij uitstek geschikt om er eea mee te doen. Nu heb ik met css alleen de credits etc onderaan de page proberen vorm te geven, maar ik doe het volgens mij niet helemaal ok, hoewel het wel werkt. :D Klikken op de links binnen de site heeft atm geen zin, de content moet nog overgeheveld worden. Alvast bedankt voor het meedenken!
Link naar reactie
[quote:b3be5c637d="Phrea"]Nu heb ik met css alleen de credits etc onderaan de page proberen vorm te geven, maar ik doe het volgens mij niet helemaal ok, hoewel het wel werkt. :D[/quote:b3be5c637d]Laten we het maar is even over jouw stylesheet gaan hebben 8) .[code:1:b3be5c637d]body { margin:0 font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 12px; color: #000; }[/code:1:b3be5c637d]Achter margin:0 ben je een ; vergeten. Daarnaast zou je eigenlijk ook padding:0; moeten toevoegen vanwege Opera. Die ondersteunt margin:0; niet.[code:1:b3be5c637d]a:link, a:visited { color: #000; text-decoration: underline; } a:hover, a:active { color: #FA0000 }[/code:1:b3be5c637d]Waarom niet[code:1:b3be5c637d]a{ color:#000; text-decoration:underline; a:hover{ /* a:active wordt toch verkeert geimplementeerd door MSIE dus kun je deze net zo goed weglaten */ color:#fa0000; }[/code:1:b3be5c637d][code:1:b3be5c637d]td, p { font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 12px;[/code:1:b3be5c637d]Font-size en font-family kun je samenvoegen: font:12px Verdana; bijvoorbeeld. Daarnaast zou je het in principe maar 1 keer hoeven op te geven achter de body-selector. En zo zijn er nog wel een paar dingetjes :). -termin8or
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...