Ga naar inhoud

Macromedia gebruik of niet ?


Aanbevolen berichten

Ok mijn bevindingen, Frontpage is erg slecht, nooit aan beginnen. Dreamweaver genereert noal is een javascriptje zonder dat je daarom hebt gevraagd (heb het nu wel over het code gedeelte). Ben ik dus ook mee gestopt, want ik wil compleet zelf bepalen hoe mijn structuur eruitziet. Ik heb nu html-kit (gratis) en het bevalt me goed, het enige waar ik profijt van heb is eigenlijk de syntax highlighting en gekleurde tags en dat soort dingen. Daarnaast is de ingebouwde attributen en elementen lijst ook wel handig. Voor css gebruik ik een ander progje, namelijk topstyle lite, zie ander topic daarvoor. Dan gebruik ik ook nog smartftp voor het oploaden naar m'n sites. Klein gratis en snel (ik vermeld hem er even bij omdat dw zoiets heeft ingebouwd, html-kit trouwens ook, maar deze is goed). -termin8or
Link naar reactie
[quote:7778e07258="BasHamar"]Als je een WYSIWYG editor wil hebben is Dreamweaver wel zo'n beetje het beste dat je kunt gebruiken. - Bas[/quote:7778e07258] Tja Bas, stouterd, nu moet ik toch ff gaan zeveren hoor. :D Dreamweaver is GEEN WYSIWYG editor! Dreamweaver is een zeer goede editor, het 'WYSIWYG' gedeelte ervan is vooral bedoelt als preview en voor eenvoudige commands, meer niet. Als je kijkt naar de mogelijkheden van Dreamweaver en wat je met WYSIWYG kunt doen zul je dat ook meteen doorhebben. Het geinige is dat mensen dan vaak Homesite gaan roepen, maar laat Homesite nou een 'gestripte' versie van DW zijn... :) Ik gebruik al jaren DW en UE, een perfecte combinatie [DW voor het echte werk, UE voor de snelle start, kleine aanpassingen en online editing [hihi, ja, online editing wordt niet altijd gewaardeerd, maar ik kan niet zonder]].
Link naar reactie
[quote:8bba67ad42]Het geinige is dat mensen dan vaak Homesite gaan roepen, maar laat Homesite nou een 'gestripte' versie van DW zijn... [/quote:8bba67ad42]er komt me iets te boven van mijn eerste paar posts hier :roll: Maarruh dw wordt toch wel zeker gebruikt als wy.... over het algemeen op die manier. Meestal weten die mensen ook helemaal niks af van code ed. Probleem van dw is ook dat het net zoals frontpage dingen doet die ik niet verwacht (maar dat zul je wel uit kunnen zetten), ik heb het waarschijnlijk ook te kort geprobeerd: 2x 30 dagen, om dat goed te kunnen testen enz. Maar html-kit stelt me nog niet teleur, hoewel het volgens mij naast het syntax gedoe niet echt goed is, maar oke voorlopig irriteer ik me er niet aan. -termin8or
Link naar reactie
Dreamweaver is het perfecte programma om websites mee te maken. Helemaal de combinatie met Fireworks is fantastisch. Kunnen heel veel pakketten nog wat van leren. Het is wel zo dat Dreamweaver meer code produceert dan eigenlijk nodig is. Het opruimen van 'overtollige' code is geen leuk klusje. Maar dit kun je voorkomen door de 'view code and design' aan te zetten
Link naar reactie
Ik deel grotendeels de mening van Phrea. Ik werk zelf met DW(MX), maar ik gebruik de WYSIWYG-view nooit. Als preview-functie (het enige waarvoor ik het zou gebruiken) vind ik het zelf zeer slecht werken, omdat het niet alle CSS-elementen weergeeft of slecht weergeeft (maar neem aan dat dit bij de volgende versie verbeterd is). Ik gebruik daarom altijd de browser als preview (heb twee monitoren dus dat werkt zoiezo een stuk makkelijker :D ). Hier wijk ik dus ook een beetje af van Phrea zijn mening, omdat ik de WYSIWYG-view als preview-functie zeer slecht uitgevoerd vind als dit de enigste reden is waarvoor deze view bedoeld zou zijn. Als WYSIWYG-editor vind ik DW3 en 4 zeer goede editors (was volgens mij óók de bedoeling van Macromedia, maar kan het fout hebben), in ieder geval beter dan Frontpage, en de code-editor zeer matig uitgevoerd (had altijd Homesite er naast draaien). Door de samensmelting van DW4 met Homesite tot MX vind ik het nu pas de beste WYSIWYG-editor, ook al gebruik ik dit niet, en de beste code-editor in één pakket. Gebruik de WYSIWYG-view in DW trouwens óók om snel een form te maken (om daarna verder te gaan in de code) en vroeger om ingewikkelde tabellen even snel in elkaar te flansen (zou veel werk kosten om dit in de code te gaan doen). DW is zeker geen beginnerspakket (dat kun je ook al aan de prijs zien). Je kan het wel gebruiken als beginner, maar dan gebruik je maar een klein gedeelte van DW, de volledige functionalteit en kracht gebruik je pas als je gevorderd bent. En voor kleine snelle aanpassingen (en evt. een volledige site bouwen) heb je aan een goede editor genoeg. Het maakt niet uit wat voor editor als er maar minimaal syntax-highlighting inzit (notepad dus niet!). Zelf gebruik ik ConTEXT, maar UE is ook een goede. Een apart programma voor CSS, zie ik niet het nut van in als ik dit in dezelfde editor kan bewerken (heb TopStyle wel geprobeert, dus weet waar ik het over heb). Tuurlijk is het makkelijk als de elementen van CSS direct toegankelijk zijn, maar om daarvoor een apart programma te gebruiken.... Ik ken de meeste elementen uit mijn hoofd en anders heb ik altijd nog een naslag. Er staan namelijk al genoeg programma's open op mijn PC: DW, FW, Opera, NS, IE. (en de al genoemde integratie van FW met DW (en Flash) is ook iets wat ik veel gebruik) [b:20aea4a71e]Samengevat mijn mening voor de topic-starter (en eigenlijk alle discussies "wat is de beste editor"):[/b:20aea4a71e] Gebruik DW of Frontpage als je in een WYSIWYG-editor wilt werken, waarbij DW de betere is, maar Frontpage misschien makkelijker is voor een beginner (je zal dan de op IE-georienteerde code in Frontpage moeten accepteren) [i:20aea4a71e]óf[/i:20aea4a71e] een goede editor met minimaal syntax-highlighting als je in code wilt werken. DW is hiervoor óók één van de betere (ik vind het zelf de beste). -Rémy
Link naar reactie
[color=darkred:e2e8d6e5fd][size=18:e2e8d6e5fd]Mijn prille ervaring:[/size:e2e8d6e5fd][/color:e2e8d6e5fd] Ik ben ooit uit pure interesse begonnen met Frontpage, Kwam er al snel achter dat dit programma nogal eigenwijs is en zeer beperkt. Ben toen overgestapt op een trail van DW 4.0 en er ging een wereld voor me open, alles in wysiwyg mode. Toen begon ik langzaam door te krijgen dat het programma dingen deed die ik [b:e2e8d6e5fd]niet[/b:e2e8d6e5fd] wilde en dingen [b:e2e8d6e5fd]niet[/b:e2e8d6e5fd] deed die ik [b:e2e8d6e5fd]wel[/b:e2e8d6e5fd] wilde. Aangezien ik na een enorme speurtocht tot de conclussie kwam dat DW veruit het hoogst gewaardeerde [i:e2e8d6e5fd]programma[/i:e2e8d6e5fd] (vanaf hier verder [i:e2e8d6e5fd]editor[/i:e2e8d6e5fd] genoemd) voor dit doel is, moest het probleem dus bij mij liggen en niet bij de editor. Toen ben ik gaan zoeken naar informatie over Html en wat bleek; deze taal is eigenlijk nogal beperkt en zeker niet bedoeld om dynamische sites mee te maken. Vanaf dat moment heb ik m'n DW (inmiddels een volledige versie) standaard op code/design view staan. Om te begrijpen wat de code doet kopieer ik af en toe de broncode van een pagina die ik interessant vind en plak deze in het code view gedeelte zodat ik in het design view deel meteen kan zien wat de code doet. Nu ben ik op zoek naar een goed boek (ben er alleen nog niet uit of dat; html, xhtml, css, php, etc. of wellicht een combinatie moet zijn) Het doel is om uiteindelijk alleen in codeview te werken en via een testserver te kijken of het allemaal een beetje doet wat ik wil. [color=darkblue:e2e8d6e5fd][size=18:e2e8d6e5fd]Mijn tip[/size:e2e8d6e5fd][/color:e2e8d6e5fd] Sla een aantal stappen uit het bovenstaande over maar volg zo'n beetje hetzelfde pad. En nog dit: ik vind de combinatie Dreamweaver met Fireworks erg prettig Dus overweeg die eens! (Macromedia studio MX)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...