Ga naar inhoud

Wat is PHP


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, Op vele forums zoals deze (die ik zeer goed vind) duikt vaak de term PHP op. Maar wat betekent dat nu eigenlijk ? Heb al door dat het iets te maken heeft met websites maar verder weet ik er eigenlijk niet veel van. Heb al geprobeerd met de zoek-functie om iets te vinden maar dan krijg je meer dan 700 berichten. Kan er mij iemand uitleggen wat dat eigenlijk is PHP. Vele groeten, Stijn C.
Link naar reactie
PHP Hypertext Preprocessor is afgeleid van Personal Home Page Tools. Het is een scripttaal (programmeertaal) die in combinatie met HTML kan worden gebruikt om dynamisch gegenereerde pagina's te maken. PHP kan MySQL databases of e-mailaccounts aanspreken, eventueel op afstand. Hiermee kunt u bijvoorbeeld pagina's maken waarbij de vormgeving en de redactie zijn gescheiden. Of pagina's met gegevens uit een database die zijn afgestemd op de bezoeker. Door PHP tags te gebruiken, wissel je tussen HTML en PHP. De syntax lijkt op die van Perl of C en de functionaliteit is vergelijkbaar met ASP. Misschien niet onbelangrijk, PHP is open source software en op zo goed als alle platforms beschikbaar.
Link naar reactie
PHP is gewoon net als ASP een server scripting taal.. zorgt voor dynamische werking van websites.. denk hierbij aan gastenboek, webshops enz.. [off-topic] De laatste tijd komen er wel erg veel n00b vragen binnen, die zo met de search functie van dit forum, of met die van [url=http://people.nl.linux.org/~h-wolters/phpfaq/PHP-MySQL-NL-2.html#ss2.1]google[/url] kan worden opgelost.. Je krijgt misschien niet altijd direct een duidelijk antwoord van zo'n zoekmachine maar ff iets opzoeken is niet zo moeilijk, kost alleen ff iets meer tijd dan dat je het zo krijgt van een ander. [/off-topic]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...