Ga naar inhoud

Hoe, wat en waar <![CDATA[]]> te plaatsen ??


Aanbevolen berichten

Thanxxx Maar ik had al een andere oplossing gevonden. Deze regel <?xml version="1.0"> voor dit vervangen <?xml version="1.0" encoding="windows-1252"?> Soms kan iets zo simpel zij. Je bent er uren mee bezig, en dan blijkt dat het heel simpel opgelost kan zijn. Maar toch bedankt voor je moeite :wink:
Link naar reactie
[quote:69e98591e3="Jitka"]Maar ik had al een andere oplossing gevonden. Soms kan iets zo simpel zij. Je bent er uren mee bezig, en dan blijkt dat het heel simpel opgelost kan zijn.[/quote:69e98591e3]Eigenlijk is het geen 'andere' oplossing. Het probleem was anders dan wat je dacht, dus is een andere oplossing nodig (en dat is waarschijnlijk ook de reden dat je er uren mee bezig was, omdat je een oplossing zocht voor het verkeerde probleem :wink: ) Gebruik 'iso-8859-1' als encoding en charset. <![CDATA[]]> is bedoel om te zorgen dat wat hier in staat niet te parsen. Denk bij voor beeld aan een html-handleiding met een stuk tekst met uitleg over de tag <strong>. Dit dit niet geparst te worden. Beter zou in dit voorbeeld zijn om & l t ; song & g t ; te gebruiken, maar denk bijv. een een stuk script waarin je niet de < kan vervangen door & l t ; , maar wel het gevaar aanwezig is dat het geparsed zou kunnen worden en wat dan errors zou opleveren. - Rémy P.S. & l t ; hoort zonder spaties te zijn, maar dan wordt het geparsed (zou ik <![CDATA[]]> voor moeten gebruiken... :D)
Link naar reactie
Idd. Je hebt zeker gelijk, ik zat hellemaal op het verkerde spoor. En als je dat in de late avond uurtjes doet, dan kan je wel eens hellemaal vast lopen. Dan moet je het aan de kant schuifen en de volgende dag er mee verder gaan. Maar dat is nu het probleem, ik wil het dan ook klaar hebben, anders slaap ik gewoon niet. Maar als het dan uiteindelijk toch werkt dan slaap je als een otter :wink: Ik heb het nu niet meer nodig, maar dat <![CDATA[]]> is dat nu een XML tag of kun je het ook gebruiken in HTML ?? En hoe plaats je het dan ?? Zo iets ?? [code:1:26191d46fc]<td><![CDATA[<? include ("template/header.tpl"); if(isset($_GET["pagina"])) { include("files/" . $_GET["pagina"] . ".tpl"); } else { include ("template/content.tpl"); } include ("template/under.tpl"); include ("template/reclame.tpl"); include ("template/nedstat.tpl"); ?>]]></td> </tr> </table>[/code:1:26191d46fc]
Link naar reactie
even over je laatste vraag, hiervoor gebruiken de meeste mensen de [url=http://www.google.com/custom?q=cdata&cof=T%3Ablack%3BLW%3A72%3BALC%3A%23ff3300%3BL%3Ahttp%3A%2F%2Fwww.w3.org%2FIcons%2Fw3c_home%3BLC%3A%23000099%3BLH%3A48%3BBGC%3Awhite%3BAH%3Aleft%3BVLC%3A%23660066%3BGL%3A0%3BAWFID%3A0b9847e42caf283e%3B&sitesearch=w3.org&domains=w3.org]google[/url] van het [url=http://www.w3.org/]w3[/url]. -termin8or
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...