Ga naar inhoud

gastenboek maken


Aanbevolen berichten

Hela, (ja heb de zoekfunctie gebruikt, de post over hcc net scripts bevat een dode link en is wat te specifiek gericht op de posters probleem, verder niets bruikbaars gevonden) Ik ben een site aan het maken voor afstuderende meubelmakers. Alle eindexamenprojecten gaan op deze site komen, so far so good. Nu wil ik ook graag een gastenboek op de site hebben zodat bezoekers hun felicitaties en opmerkingen kwijt kunnen. Echter; ik ben slechts een beginnende Dreamweaver (versie 4 of MX) en heb totaal geen verstand van CGI scripts. ...Tja dan houdt het zo'n beetje op niet? Of... ---> Zijn er wellicht kant en klare sjablonen/scripts voor dit soort zaken? ---> Kan ik gebruik maken van "gastenboekservers" als die al bestaan? ---> Is het eigenlijk zo eenvoudig dat ik het, met een beetje hulp van iemand hier, gewoon zelf kan maken? [mijn Html kennis is van de status "beginneling", DW 4 heb ik enigzins onder controle maar MX is pas geinstalleerd en nog heeel vers, Ik heb alleen nog maar wat gerommeld op mijn en andere computers dus nog niet echt iets op het web gepubliceerd.] [color=darkblue:07611e1da8](Daar staat tegenover dat ik een autodidact ben, vrij snel leer en niet snel opgeef!!)[/color:07611e1da8] Alvast bedankt.
Link naar reactie
Het lijkt me dat je dit beter in Webprogrammeren & scripting kunt proberen. Je zult idd een scriptje moeten hebben, en een server waar je scripts mag draaien. Anders ben je aangewezen op de gratis gastenboeken die her en der worden aangeboden. Dan zit je in de meeste gevallen wel met reclame, popups, of een pagina die kwa vormgeving helemaal afwijkt van de rest van je site :-? Ik ben zelf ook niet zo'n scripter, maar heb m.b.v. een artikeltje in C!Totaal en aanwijzingen op dit forum, wel ooit een eenvoudig PHP gastenboek scriptje in elkaar gedraaid. Als je eigen scripts mag draaien op je server mag je het wel hebben. Niks bijzonders, maar hij werkt prima, en je kunt hem helemaal aan je eigen stijl aanpassen natuurlijk. Als je interesse hebt gooi maar effe een berichtje in m'n box :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...