Ga naar inhoud

Print script


Aanbevolen berichten

Ik heb een website gebouwd en daar staan een aantal specificaties op van verschillende opleggers. Nu wil ik een script op de pagina die hetvolgende doet : Als ik een specificatie van een oplegger aanklik krijg je een foto met daaronder een tabel met een x-aantal gegevens. Nu wil onderaan die specificatie een link dat de specificatie uitgeprint wordt. Hoe kan ik dat maken ? Kan dat in HTML of moetdat met Java ? bij voorbaat dank.
Link naar reactie
Nee, het hoeft ook niet persé met PDF, maar het is in dit geval wel de beste optie imho. Er zijn hele leuke tools te vinden die je pages zo kunnen omzetten naar een PDF format. Anders moet je het doen zoals teacher zegt, maar ik denk dat het inlezen in een PDF dingetje wat makkelijker is... Als je het gewoon via html wilt doen, denk er dan aan dat je bijv geen achtergronden etc gebruikt, maar puur de info zelf, geen onzin eromheen, hooguit een logo'tje oid. Anders kost het de printers teveel inkt etc [ga ervanuit dat men niet direct weet dat men ook een aantal dingen kan uitschakelen zoals achtergronden etc].
Link naar reactie
Zet dit in je <body>: <SCRIPT Language="Javascript"> /* */ function printit(){ if (window.print) { window.print() ; } else { var WebBrowser = '<OBJECT ID="WebBrowser1" WIDTH=0 HEIGHT=0 CLASSID="CLSID:8856F961-340A-11D0-A96B-00C04FD705A2"></OBJECT>'; document.body.insertAdjacentHTML('beforeEnd', WebBrowser); WebBrowser1.ExecWB(6, 2);//Use a 1 vs. a 2 for a prompting dialog box WebBrowser1.outerHTML = ""; } } </script> <SCRIPT Language="Javascript"> var NS = (navigator.appName == "Netscape"); var VERSION = parseInt(navigator.appVersion); if (VERSION > 3) { document.write('<form><input type=button value="Print this Page" name="Print" onClick="printit()"></form>'); } </script>
Link naar reactie
scriptje voor printen niet getest!!!!!!!!!! dit script werkt waarschijnlijk wel zelfde als hierboven alleen met instructies Directions: Simply copy the below into the <body> section of your page: <SCRIPT Language="Javascript"> function printit(){ if (window.print) { window.print() ; } else { var WebBrowser = '<OBJECT ID="WebBrowser1" WIDTH=0 HEIGHT=0 CLASSID="CLSID:8856F961-340A-11D0-A96B-00C04FD705A2"></OBJECT>'; document.body.insertAdjacentHTML('beforeEnd', WebBrowser); WebBrowser1.ExecWB(6, 2);//Use a 1 vs. a 2 for a prompting dialog box WebBrowser1.outerHTML = ""; } } </script> <SCRIPT Language="Javascript"> var NS = (navigator.appName == "Netscape"); var VERSION = parseInt(navigator.appVersion); if (VERSION > 3) { document.write('<form><input type=button value="Print deze pagina" name="Print" onClick="printit()"></form>'); } </script>
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...