Ga naar inhoud

graag wat hulp bij mijn frameset, index.html


Aanbevolen berichten

hoi, ik ben weer bezig met knutselen aan mijn site. nu ben ik bezig met de index.html, de frames verdeling. ik beken eerlijk: toen ik een jaar geleden aan begon, en totaal geen ervaring had, heb ik deze framesindex van iemand "geleend". :oops: hij werkte, dus altijd zo gehad. maar nu wil ik eens snappen wat alles betekend enzo, dus heb ik me er een beetje in verdiept. wat ik nu graag wil: over de hele breedte van het scherm horizontaal bovenin een frame, ongeveer 12 % van de ruimte. links een frame, onder het bovenste horizontale frame, en dit frame moet verticaal worden. ongeveer 20 % van de ruimte. is dit [code:1:803ff015ae] <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN" "http://www.w3.org/TR/1999/REC-html401-19991224/frameset.dtd"> <html LANG="nl"> <head> <title>welkom bij toneelvereniging gimas te horst</title> <<hier stonden de meta's, heb ik er even uitgehaald>> </head> <frameset border=0 framespacing=0 rows="14%,86%" frameborder="no" cols=*> <frame name="topframe" src="index_bestanden/topframe.html" noresize scrolling="no"> <frameset border=0 framespacing=0 rows=* frameborder="no" cols="18%,82%"> <frame name=leftframe src="index_bestanden/leftframe.html" noresize scrolling="no"> <frameset border=0 framespacing=0 rows="*,5%" frameborder="no" cols=*> <frame name=mainframe src="index_bestanden/intro.html" noresize scrolling="auto"> <noframes> <<hier staat de site voor noframes, heb ik er ook even uitgehaald>> </noframes> </frameset> </html> [/code:1:803ff015ae] dan een goede index? volgens mij klopt het niet, ik krijg rechtsonder nog een wit balkje, maar ik zou verder niet weten hoe ik de % goed in moet stellen. wil iemand mij hierbij even helpen? bedankt, jules
Link naar reactie
je kunt het beste maar één waarde aangeven en de andere dmv een * laten aanvullen. zoiets zou het dan moeten worden: ( meer zie www.handleidinghtml.nl) <frameset rows="80,*" cols="*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0"> <frame src="index_bestanden/topframe.html" name="topFrame" scrolling="NO" noresize > <frameset cols="80,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0"> <frame src="index_bestanden/leftframe.html" name="leftFrame" scrolling="NO" noresize> <frame src="index_bestanden/intro.html" name="mainFrame"> </frameset> </frameset>
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...