Ga naar inhoud

Tips voor een website


Aanbevolen berichten

Mensen, Ik kan wel wat tips gebruiken voor een website die ik aan het ontwerpen ben, het is een website voor een bedrijf, ik wil deze een professionele en vooral duidelijke uitstraling geven zodat mensen die niet vaak op internet zitten ook met de website uit de voeten kunnen. Een van de moeilijkste dingen binnen een website vind ik de kleur, ik zou graag van jullie willen weten wat jullie van de kleur vinden, of ik eventueel ergens een andere kleur zou moeten gebruiken, of de variatie goed is, kortom of het een beetje goed overkomt. Een ander knelpunt is het lettertype van een website, ook daar moet aandacht aan besteed worden, ik heb vooralsnog gewoon arial gebruikt maar het is een website van een veilingbedrijf voor kunst en antiek dus het lettertype mag best wat oud overkomen maar moet wel duidelijk leesbaar blijven. Graag zou ik dus tips willen hebben over de [b:d7c9918b3b]layout[/b:d7c9918b3b] van de site, hoe komt het over. [i:d7c9918b3b]Let op: Het is nu alleen nog maar een plaatje dus geen complete [/i:d7c9918b3b]website ! http://test.xanuex.nl/pagina2/index.php
Link naar reactie
[quote:43a7e5dfa7="SabineBos"]Nou! Dat ziet er verdomd netjes uit! Je hebt hem in de breedte beperkt, mijn tip is dat in de lengte ook te doen, dat je desnoods de inhoud in een Iframe scrollt, maar niet in de browser. (Maak er dus een afgebakend vierkant van)[/quote:43a7e5dfa7] Ik wilde het onderste stuk helemaal door laten lopen zodat de pagina ook langer kan worden en op alle resoluties toch de gehele pagina bedekt, anders krijg je als effect dat je op 800x600 de hele pagina is bedekt en op 1200x1600 (ff extreem) maar een klein vierkantje te zien is. [quote:43a7e5dfa7] ik vind het er netjes uit zien ik zou alleen de tekst niet in zwarte letters doen ik zou meer in de trend van de overige kleuren iets zoeken [/quote:43a7e5dfa7] Ik wilde de kleur een beetje conbineren met zwart en de bordeau-rode kleur om toch ook het rode weer terug te halen, ook de witte letters in het bordeau-rood voor de afwisseling. Ben dus alleen nog niet uit de lettertype. bedankt voor jullie reacties !! nog meer ?
Link naar reactie
Layout is wel duidelijk, maar saaaaaaai. Gewoon aantal tabellen naast elkaar, nie echt bijzonder dus. Denk dat de layout zo wel overzichtelijk is, maar das dan ook alles. De kleuren die je gekozen hebt gaan wel, maar maakt het wel een beetje saai. Ik denk dat je best mag spelen met de vormgeving. Het is voor een veilingbedrijf dus je kan je helemaal uitleven met afbeeldingen en lettertypes! grt obi
Link naar reactie
[quote:5d1c679778="Obitorium"]Layout is wel duidelijk, maar saaaaaaai. Gewoon aantal tabellen naast elkaar, nie echt bijzonder dus. Denk dat de layout zo wel overzichtelijk is, maar das dan ook alles. De kleuren die je gekozen hebt gaan wel, maar maakt het wel een beetje saai. Ik denk dat je best mag spelen met de vormgeving. Het is voor een veilingbedrijf dus je kan je helemaal uitleven met afbeeldingen en lettertypes! grt obi[/quote:5d1c679778] Bedankt voor je reactie, Ik vond het persoonlijk ook vrij saai, wat betreft het uitleven met afbeeldingen en lettertypes, de inhoud komt natuurlijk later, die geeft ook een ander beeld van de website, er komt ieder kwartaal een andere foto op de voorpagina dus dat breekt de website ook al een stuk natuurlijk. de lettertypes moet je mee uitkijken dat het niet [i:5d1c679778]te druk[/i:5d1c679778] word en onoverzichtelijk. Maar ik doe mijn best :D Bedankt
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...