Ga naar inhoud

css vraagje over { page-break-after: always }


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik weet het even niet meer. Ik probeer een aantal pagina's op mijn website zo te maken dat ze voor gebruikers uit te printen zijn. Omdat de layout niet zo mooi uitkomt met gewone html probeer ik daarvoor onderstaand css-script te gebruiken. <head> <style type="text/css"> .newpage{ page-break-after: always } </style> </head> Wanneer ik bovenstaande css-script gebruik in een oefenbestandje werkt het perfect. Echter in mijn webpagina wil het nog niet goed lukken. Nou ben ik er volgens mij achter dat dit komt doordat mijn hele pagina in een tabel zit van 620 pixels breed om voor iedere beeldschermresolutie een goed beeld te krijgen. Wanneer ik het css-script voor de tabel zet gebeurt er niks en wanneer ik het css-script ergens in de tabel zet wordt er wel begonnen op een nieuwe pagina maar de vorige pagina wordt tegen de onderkant van de pagina uitgelijnd in de geprinte versie wat ik ook geen gezicht vind. Wie weet hoe ik dit kan oplossen? Groeten, Willem Tulp
Link naar reactie
De oorzaak van je probleem zit 'm vooral in het feit dat een tabel niet bedoeld is om een layout te maken, daar zijn in principe div en span voor. Maar om terug te komen op je probleem: geef de tabel met CSS een breedte van 620 pixels, en zorg ervoor dat dit in het aparte bestand voor printen 100% is. Op deze manier zou het denk ik beter moeten werken, maar bij gebrek aan een printer kan ik het helaas niet testen. - Bas
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...