Ga naar inhoud

kan ik ook los een tag benoemen?


anoniem

Aanbevolen berichten

hoi, weer een vraag. sorry, maar t moet. op http://www.bitstorm.org/edwin/cursus/css.html staat een geweldige stylesheet cursus, maar, de vraag der vragen: als ik een los stylesheet.css bestandje heb, en alles werkt, zoals: <p id="title"> Leden </p> en in stylesheet.css staat dat "title" in veranda, 32 punts moet, werkt dat. maar hoe krijg ik het voor elkaar, dat het zonder die <p> gaat? alleen <detitel> Leden </detitel> werkt natuurlijk niet. maar wat dan? het gaat mij erom, dat die <p> er steeds (logisch natuurlijk) een alinia van maakt, maar ik wil geen witregels. voor jullie mischien een simplele vraag, maar voor mij is het antwoord nog een raadsel :D bedankt, jules
Link naar reactie
Ik zou als ik jou was niet <p> gebruiken maar <h1> t/m <h6>. Deze kun je in je stylesheet gewoon herdefiniëren en op deze manier krijg je ook een betere rating bij een zoekmachine. Je moet CSS namelijk niet gebruiken om HTML te vervangen maar om het uiterlijk aan te passen. Om jouw vraag te beantwoorden:[code:1:af43487e00]h1 { font-family: Verdana; /* Zet er wat meer bij voor het geval dat... */ font-size: 32pt; margin-bottom: 0; /* Zorgt ervoor dat je geen "witregel" krijgt */ }[/code:1:af43487e00]Als je alle tekst op je site in Verdana wilt hebben kun je dat overigens gewoon in de body definiëren met...[code:1:af43487e00]body { font-family: Verdana; /* Zet er wat meer bij voor het geval dat... */ }[/code:1:af43487e00]... en kan je het weglaten bij de h1. - Bas
Link naar reactie
[quote:0d6c46396f="Remytje"]Maar net wat Bas zegt, gebruik CSS om de layout te veranderen en niet om de tag compleet te herdefineren.[/quote:0d6c46396f]Naast de mij onbekende betere rating bij zoekmachines (klink handig) is het ook nodig dat je h1 tags gebruikt voor bezoekers die een browser zonder css gebruiken. Want als die nu op je site komen zien ze alles als alinea's en als je h1 gebruikt wordt het standaard al groter gemaakt. Waardoor deze mensen ook op de site zonder css een duidelijke layout te zien krijgen. grtzz.. termin8or
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...