Ga naar inhoud

[xhtml] zijn er wel voordelen?


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:6a25345dee="BasHamar"]Hoe relevant is dit, maw: zijn er veel mensen die surfen onder DOS, en kunnen zij mijn site wel 'perfect' zien als ik het verander? De reden van de lange bestandsnamen is namelijk het overzicht behouden, ik moet aan de naam direct kunnen zien wat in het bestand staat. Natuurlijk gebruik ik nooit spaties en hoofdletters, maar dat spreekt denk ik voor zich.[/quote:6a25345dee]nou je pagina is in xhtml en wordt dus door elke browser ondersteunt. het zou leuk zijn als de msdos mensen het ook goed kunnen zien. Maar het is denk ik niet echt nodig. Wel is het zo (ik kan m'n bron niet meer vinden dus ik weet het niet zeker) dat het streepje (-) niet door elk besturingssysteem wordt ondersteunt. Gebruik daarom bij voorkeur een underscore.
Link naar reactie
Ok, Sorry voor de late reactie, maar heel erg bedankt voor jullie reacties :D :D Jullie hebben me overtuigt Ik blijf toch bij xhtml 1.1 door jullie reacties, ondanks de vele problemen waar ik tegenaanloop (met css): Bijvoorbeeld waar ik zo gek van word zijn de positionering, width en height, padding, margins en borders van elementen, en als ik dan een pagina zoals [url=http://www.handleidinghtml.nl/css/element.htm]deze[/url] lees wordt ik toch een beetje gek waar je allemaal rekening mee moet houden, ik wil namelijk wel een pagina maken die ook nog redelijk wordt ondersteund door de oudere browsers. Als ik bijvoorbeeld een div in het midden van een pagina wil centreren moet ik met veel meer dingen rekening houden dan als ik dat gewoon oplos met een tabel of eventueel met frames en ook als ik de hoogte van een div een percentage wil geven loop ik tegen ingewikkelde hacks aan. Mawja, ik zie nu ook in, dat er meer voordelen dan nadelen zijn bij xhtml 1.1 strict. nog bedankt voor [url=http://www.thenoodleincident.com/tutorials/box_lesson/boxes.html]deze[/url] link, Frosto 8)
Link naar reactie
@bas ik weet niet in hoeverre je compatible wil blijven met browsers, maar in ie5.0nogwat doet ie het niet helemaal. ik ben helaas niet in staat om een screentje te plaatsen hier. een beschrijving: in beide content stukken omlijnd met een rode balk sluit het onderste rode balkje niet aan bij de rest. het zakt er zeg maar precies onder. het balkje met Hahaha! staat compleet fout gepositioneerd. en maak er effe van: deze site voldoet aan de xhtml1.[b:ed7939b1b2]1[/b:ed7939b1b2] standaard. grtzz... termin8or
Link naar reactie
[quote:bb5dac0eb8="termin8or"]@bas ik weet niet in hoeverre je compatible wil blijven met browsers, maar in ie5.0nogwat doet ie het niet helemaal.[/quote:bb5dac0eb8]Ik probeer het compatible te maken in alle browsers zolang het binnen het bereik van XHTML 1.1, CSS1 en gedeeltelijk CSS2 ligt. Ik ben bereid om bepaalde 'hacks' te zoeken of te maken, maar alles binnen redelijke grenzen. Ik zal eens kijken wat ik eraan kan doen, maar ik ben bang dat IE5.0 simpelweg het CSS2-attribuut [i:bb5dac0eb8]position[/i:bb5dac0eb8] niet gebrijpt, en daar is helaas niets aan te doen, want met tabellen voor de layout werk ik niet meer. Trouwens bedankt dat je ernaar hebt gekeken! ;) Binnenkort volgt een sitecheck met de 'gevulde' site, de testlayout laat ik voor wat het is. - Bas
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...