Ga naar inhoud

[XHTML] Targets in XHTML 1.0 Strict?


anoniem

Aanbevolen berichten

Bij het valideren van een testpagina kreeg ik de volgende foutmelding:[quote:f3b4bf358a="W3C MarkUp Validation Service"]1. Line 28, column 60: there is no attribute "target" (explain...).[/quote:f3b4bf358a]Het ging hierbij om de volgende code:[code:1:f3b4bf358a]<a href='http://validator.w3.org/check/referer' target='_blank'>...</a>[/code:1:f3b4bf358a]Mijn vraag is dan ook: is het in XHTML 1.0 Strict nog mogelijk om pagina's in een nieuw venster te laten openen zonder gebruik te maken van scripting? - Bas
Link naar reactie
En de snelste oplossing :wink: [code:1:c4bfc3e8b4]<a href="somewhere.html" onclick="window.open(this.href);return false;">Go somewhere</a>[/code:1:c4bfc3e8b4]. Dit opent een nieuw venster indien de browser javascript ondersteunt, anders toont het de link in hetzelfde venster. Maar probeer dit zoveel mogelijk te vermijden, want het is niet volgens de 'richtlijnen' van het W3C (zie de links van tremin8or). Stel je maar voor hoe je een nieuw venster opent op een handheld of een TV-browser :o .
Link naar reactie
Ok, je punt is duidelijk... :D Dus nu heb ik de keuze tussen XHTML Transitional en XHTML Strict... Om in de worden van Darkwing Duck te spreken: "Laten we lekker link gaan doen!". (Voor de jongere generatie onder ons...) Maw: ik ga wel proberen om een volledig stricte site te maken, is natuurlijk wel een leuke uitdaging. - Bas
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...