Ga naar inhoud

FLASH, 2 aparte movies in aparte frames


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik wil een drop down menu maken in flash, maar kan ik die movie opsplitsen terwijl ze elkaar toch bedienen (dus 2 aparte movies)? m.a.w Ik heb bijvoorbeeld een button in de topframe genaamd "Home", als ik daar dan op klick dat ik dan een submenu (in flash) in een andere HTML frame activeren, kan dat? (beetje moeilijk uitleggen, maar ik wil de ruimte in de topframe niet gebruiken, want je kan geen html pagina over een flash stuk laten verscheinen, en je kan hooguit HTML 1.0 binnen flash gebruiken) vast bedankt
Link naar reactie
:o je bedenkt wel wat je wil he :o Lijkt me moeilijk neer te zetten, maar het kan wel. Je kan dmv actionscript externe movies sturen. maak bv aan je homeknop een playmovie action om zo de externe clip aan te sturen. De "vervolgclip" kan je bv hetzefde kleur geven als je achtergrond en met een stopaction plaatsen. Kijk voor actionscripts [url=http://www.actionscripts.org/]hier[/url] eens.
Link naar reactie
bedankt voor de tips :D , ik bedoel meer dit idee: [quote:c8e7d003fe]1. in the flash movie on the top, you need to add actions to the buttons that are to control the movie on the left. the actions are: GetURL ("javascript:controlFlash(20)"); and GetURL ("javascript:controlFlash(40)"); save, and export the movie. 2. in the HTML page for top.html, add this code right after the </title> tag: <script language="JavaScript"> <!-- function controlFlash(20){ parent.frames.sif.left.GoToFrame(20); } </script> 3. in this same top.html page, add this tag to the EMBED tag. it goes after the last part "P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" and before the closing "></EMBED>": swLiveConnect="true" save this file and close it. 4. in the HTML for left.html, add this to the EMBED tag, right after this part "<EMBED src="left.swf"" - name=left 5. save all the documents and test in browser. this should work on most browsers, with the exception of macintosh internet explorer 4.5 and below, which has limited implementation of javascript.[/quote:c8e7d003fe] maar het werkt nog niet helemaal, misschien heeft iemand een uitgebreidere uitleg voor me? of een linkje die uitlegt hoe je met java script de ene flash movie de andere kan bedienen? function controlFlash(20){ parent.frames.sif.left.GoToFrame(20); } bijvoorbeeld parent = startpunt om by de andere frame te komen? frame = commando geven een frame op te zoeken? sif = is naam van de frame left = naam van de swf (wat je dus aangeeft) is dit juist? wat als ik een pagina met 1 frame heb (top en main), en in de main frame de 2e frame (left frame dus, beetje onlogisch misschien, maar ik heb uiteindelijk 3 frames terwijl ik alleen pagina's met 2 frames gebruik) dus hij komt vanaf de parent eigenlijk niet direct bij de frame genaamd "sif" terecht, kan ik dan er gewoon nog een frame naam tussen plakken?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...