Ga naar inhoud

Lettertype


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, ik heb een probleem, ik moet voor iemand een website maken en die persoon heeft keurig een logo laten ontwerpen bij een reclamebureau (loge waar tekst bij staat). Nu wilt hij dat lettertype op zijn site hebben en laat dat nou net een lettertype zijn dat maar bar weinig mensen het hebben... Hoe kan ik nu die site in dat lettertype maken zonder dat men eerst een lettertype moet downloaden (staat ook zo idioot). Ik kan wel een font family opgeven maar ja dan is hij niet gelukkig omdat zijn lettertype dan niet op het net staat... dus jah weet iemand hier iets op? iig bedankt alvast
Link naar reactie
[code:1:b8f592aecd]<style type="text/css"> @font-face{ font-family:"Times new Roman"; src: url(http://www.wwwleraar.nl/times.ttf); } body{ font-family: "Times new Roman"; } </style>[/code:1:b8f592aecd] zo moet het werken, het is wel css2 dus niet elke browser zal dit ondersteunen. Maar diegene die dit niet ondersteunen kun je een alternatief font aanbieden lees meer [url=http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/fonts.html]hier[/url]. grtzz...
Link naar reactie
[code:1:32b3a57735]<style type="text/css"> @font-face{ font-family:"Times new Roman"; src: url(lettertype/times.ttf); } body{ font-family: "Times new Roman"; } </style>[/code:1:32b3a57735] deze code komt op elke webpagina in de header. of je slaat de code hieronder op als naam.css en include hem. [code:1:32b3a57735]@font-face{ font-family:"Times new Roman"; src: url(lettertype/times.ttf); } body{ font-family: "Times new Roman"; } [/code:1:32b3a57735] vervolgens kan je dit in je header zetten om elke pagina te includen:[code:1:32b3a57735]<link rel="stylesheet" type="text/css" href="css/naamcss">[/code:1:32b3a57735] bij src:url(link); plaatje het lettertype als bestand daarboven zet je de lettertype naam. vervolgens zeg je dat in binnen de body-tag dat lettertype gebruikt moet worden. lijkt me redelijk duidelijk zo. grtzz..
Link naar reactie
niet zeker maar ik denk dat het is om css1 te ontwijken. [quote:0cd8cc9a00="W3"]CSS1 implementations, which do not understand the @font-face rule, will encounter the opening curly brackets and will ignore forward until the matching closing curly brackets. This at-rule conforms with the forward-compatible parsing requirement of CSS. Parsers may ignore these rules without error.[/quote:0cd8cc9a00]
Link naar reactie
ik snap het ff niet. een relatief pad ten opzichte van een stylesheet? is dit speciaal bedoeld voor de locatie van fonts? is het dit misschien: als het stylesheet in een map css zit en de font in lettertype dat je het zo moet opgeven: ../lettertype/iets.ext , want ik dacht dat het altijd al zo was, nml ook met plaatjes? grtzz..
Link naar reactie
[quote:3ffd1f0777="termin8or"]is het dit misschien: als het stylesheet in een map css zit en de font in lettertype dat je het zo moet opgeven: ../lettertype/iets.ext , want ik dacht dat het altijd al zo was, nml ook met plaatjes?[/quote:3ffd1f0777]Je slaat de spreekwoordelijke spijker op zijn kop. Het apenstaartje (@) is blijkbaar onderdeel van CSS en kan dus ook voor bijvoorbeeld plaatjes gebruikt worden. Sterker nog, het kan voor alles waar een URI in voorkomt gebruikt worden. - Bas
Link naar reactie
Het is sowieso raar dat juist een reclamebedrijf zoiets zou aanmoedigen... Dat leverd niet alleen veel alt-f4's, ergernissen en meer op... Als webdesigner moet je je met dit soort dingen niet inlaten, dat doet af aan je [eventuele] kwaliteiten. Gebruik desnoods plaatjes voor de tekst of gebruik gewoon een normaal lettertype [bijvoorkeur verdana]. Wil ook dat niet lukken: Flash. Maar ga je in godesnaam niet laten verleiden tot dit soort [enge] dingen...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...