Ga naar inhoud

met script onderscheid maken tussen opera of niet-opera


anoniem

Aanbevolen berichten

hoi, is het mogelijk om met een klein scriptje onderscheid te maken tussen de browser opera en de rest? zoals je kunt zien, werkt mijn site www.grimashorst.nl goed, qua navigatie dan, behalve in opera. dat komt omdat ik er een klein .js bestandje voor heb gebruikt. voor opera kan ik wel een minder mooie navigatie maken, die gebruikt wordt ipv de gewone, als iemand met opera naar mijn site gaat. is dit mogelijk? bedankt, jules
Link naar reactie
Hieronder verschillende variabelen die aangeven om welke browser het gaat, geleend van KLayers.[code:1:3888cc781b] isDOM=(document.getElementById)?true:false isOpera=isOpera5=window.opera && isDOM isOpera6=isOpera && window.print isOpera7=isOpera && navigator.userAgent.indexOf("Opera 7") > 0 || navigator.userAgent.indexOf("Opera/7") >= 0 isMSIE=isIE=document.all && document.all.item && !isOpera isNC=navigator.appName=="Netscape" isNC4=isNC && !isDOM isNC6=isMozilla=isNC && isDOM [/code:1:3888cc781b]- Bas
Link naar reactie
Wat Phrea je laat zien is het voorkeurscherm van Opera waarin je kan instellen dat Opera zich als een andere browser kan voordoen om detectiescripts zoals je vraagt te kunnen omzeilen. Het is waar dat je die mensen niet kunt detecteren, maar het zou mij er persoonlijk niet van weerhouden om toch zo'n script te maken voor de mensen die gewoon Opera gebruiken als Opera. Ten eerste is dat denk ik toch de meerderheid van de gebruikers en ten tweede help je ze er alleen maar mee, het is niet zo dat je Opera-gebruikers van je site wil weren ofzo... - Bas
Link naar reactie
[quote:7a946061cd="BasHamar"][...]maar het zou mij er persoonlijk niet van weerhouden om toch zo'n script te maken voor de mensen die gewoon Opera gebruiken als Opera. Ten eerste is dat denk ik toch de meerderheid van de gebruikers[...] - Bas[/quote:7a946061cd] Niet geheel waar, Opera heeft de identify _standaard_ als IE ingesteld.
Link naar reactie
[quote:569dd1b6fa="Phrea"]Niet geheel waar, Opera heeft de identify _standaard_ als IE ingesteld.[/quote:569dd1b6fa] Ik vind het een vreemde optie van Opera :o , als ik een webpagina bouw en ik zie bij mijn stats dat ik veel bezoekers krijg die bijvoorbeeld met een resolutie van 1280*1024 surfen, dan wil ik natuurlijk dat mijn pagina er bij die resolutie er goed uit ziet. :) Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor een browser, als ik op mijn stats zie dat ik veel bezoekers krijg die Opera als browser hebben dan wil ik dat mijn site er in Opera goed uit ziet. Maar dat schiet natuurlijk niet op door die vreemde instelling om zich standaard als IE te identificeren :roll: :roll: vr.gr.smeenk :wink:
Link naar reactie
[quote:5127234929="Phrea"]en het is NIET zo dat opera de html anders parsed als je de identifier op een andere browser zet hoor, dat is alleen maar een identifier, niets meer niets minder.[/quote:5127234929]Dat is ook pas sinds de laatste versie, voorheen was dat anders (in het geval van JavaScript). De volgende quote komt uit de [url=http://www.opera.com/support/search/supsearch.dml?index=576]Opera Knowledge Base[/url]:[quote:5127234929]For compatibility purposes, Opera has support for certain Microsoft JScript functions (such as document.all). [...] Note: In Opera 6 and earlier, this is only true when Opera's browser identification is set to "MSIE 5.0" in File > Preferences > Network. If you identify Opera as "Opera" or "Mozilla", Opera will ignore the JScript code and/or give you a JavaScript error message. Opera 7 supports these extension regardless of the browser identification.[/quote:5127234929]- Bas
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...