anoniem Geplaatst: 11 februari 2003 Delen Geplaatst: 11 februari 2003 Hoi jongens (en meisjes) Er bestaan algemene (ongeschreven) regels die gebruikt worden voor het ontwerp/uitstraling van een zakelijke website. [size=7:35781abf3c](jammergenoeg worden die regels met voeten getreden soms maar dat terzijde)[/size:35781abf3c] Wat vinden jullie dat MOET staan op een website, en wat optioneel is? Wat vinden jullie zaken die er absoluut niet op thuishoren? PERSOONLIJK vind ik het minimum [list:35781abf3c]Wat bieden We, Waar zijn we te vinden, wellicht prijsopgaves vacatures.[/list:u:35781abf3c] Ik vind polls, (niets bijdragende) javascripts, add to favorieten-links, stel in als startpagina-links (en het woord Frontpage in de sourcecode :wink: ) [i:35781abf3c]not done[/i:35781abf3c] Zelf hou ik heel erg van minimalisme (daarom zal ik ook niet snel javascripts gebruiken) en dus ook niet van veel plaatjes, animated gifs etc. Kom ik terug op mijn vraag: Wat vinden jullie dat MOET staan op een website, en wat optioneel is? Wat vinden jullie zaken die er absoluut niet op thuishoren? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2003 Ik vind niet kunnen :x voor [b:6b6e8475c4]zakelijke sites:[/b:6b6e8475c4] Gemaximaliseerd openen, Ongevraagde popup windows, Background music, Te breed voor 800 bij 600, niet NS 4.7 compatible, Flash intro zonder hele grote skip button - of beter helemaal geen intro, Taalfouten zijn echt helemaal ontoelaatbaar. Geen “customer login” voor niets bijzonders de rest komt nog wel... wimb Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2003 Zakelijke websites horen twee ingangen te kennen: één voor nieuwe klanten en belangstellenden (wie zijn we, wat bieden we, voorwaarden, enz., en een showroom voor produkten); en één voor terugkerende klanten die alleen snel toegang willen hebben voor een tweelaags overzicht van produkten met gekoppeld besteltrajekt. Alles wat vertraagt hoort er niet thuis - muziekjes en videootjes inbegrepen! Vwb. het tweelaags overzicht: de een is een algemeen overzicht, gericht op snel browsen; de tweede laag biedt per produkt meer informatie en laat eventueel een vergelijking tussen concurrerende produkten toe. Het besteltrajekt hoort uit beide lagen te kunnen worden gebruikt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2003 Wat ik een must vind, en ook kijkend uit de ogen van de onderneming is; een goede balans tussen een snel en compleet info/contact formulier. voor de client een middel om gerichte informatie en of vragen te stellen, en voor de onderneming een krachtig marketingtool voor het opbouwen van zijn relaties/prospects. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2003 [quote:fa4c78bad8="SabineBos"]Zelf hou ik heel erg van minimalisme (daarom zal ik ook niet snel javascripts gebruiken) en dus ook niet van veel plaatjes, animated gifs etc.[/quote:fa4c78bad8] Je hebt anders toch een mooie afbeelding onder je naam staan Sabine :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2003 Het hangt helemaal af van de zaak van de zakelijke website. Van de bakker op de hoek verwacht ik iets heel anders dan van Shell. Je kunt er dus weinig van zeggen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2003 [quote:9c821f3fc3="arny"]Het hangt helemaal af van de zaak van de zakelijke website. Van de bakker op de hoek verwacht ik iets heel anders dan van Shell. Je kunt er dus weinig van zeggen.[/quote:9c821f3fc3]En hier sluit ik met helemaal bij aan. Je kan nooit zeggen "dit moet per sé in een professionele site". Een site heeft een bepaalde doelstelling, als dat alleen is om mensen te laten zien hoe goed jij bent in Flash films maken, heb je toch echt een knallende intro nodig en bovengenoemde bakker hoeft echt weer geen contactformulier te hebben. Conclusie: hangt _geheel_ van de situatie af. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2003 Wat iig wel belangrijk is is intuitiviteit, overzichtelijkheid, rustig voor de ogen, goed leesbaar, geen onnodige toeters en bellen, hou hem zo licht mogelijk, je doelgroep in de gaten houden, enz... Eenvoud is wat je iig zoekt, ga NIET grafische hoogstandjes uithalen, dat heeft geen zin en irriteerd voornamelijk. Keywords: intuitiviteit, overzichtelijkheid en leesbaarheid. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2003 [quote:b4bc960654="Phrea"]Wat iig wel belangrijk is is intuitiviteit, overzichtelijkheid, rustig voor de ogen, goed leesbaar, geen onnodige toeters en bellen, hou hem zo licht mogelijk, je doelgroep in de gaten houden, enz... Eenvoud is wat je iig zoekt, ga NIET grafische hoogstandjes uithalen, dat heeft geen zin en irriteerd voornamelijk. Keywords: intuitiviteit, overzichtelijkheid en leesbaarheid.[/quote:b4bc960654] Ja maar dit geldt niet specifiek voor zakelijke sites, eigenlijk voor bijna alle sites. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2003 Arny: precies, met die uitzondering dat het voor de minder professionele en/of zakelijke sites minder geldt. In alle andere gevallen: idd. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen