Ga naar inhoud

SITECHECK


anoniem

Aanbevolen berichten

In het geheel niet onaardig (zei de website-leek...). In Mozilla (Phoenix 0.5 om precies te zijn) onder Diensten Komt Lesmateriaaldinges wel correct te voorschijn in het grijze vlak, maar de andere 2 schieten links onder dat vlak (en dat valt bijna buiten m'n 1074x768 scherm instelling) te voorschijn. Daarnaast vind ik het balletje boven de actieve link overbodig (en niet mooi); de letters zijn dan immers al rood.
Link naar reactie
[quote:1264acaa66="EvilC"]Het gaat me vooral om de code!!! Maar op of aanmerkingen over het design zijn ook welkom.[/quote:1264acaa66]de code is dus (naar mijn bescheiden mening) erg slecht. Ik zie overal font tags p align en spacer.gif. Met dignen als css is deze onzin allemaal overbodig geworden. Ik snap ook niet waarom je specifiek naar de code vraagt, want het meeste is door dreamweaver gegenereerd. tot zover grtzz.
Link naar reactie
[quote:663a31bd44="termin8or"]de code is dus (naar mijn bescheiden mening) erg slecht. Ik zie overal font tags p align en spacer.gif. Met dignen als css is deze onzin allemaal overbodig geworden. Ik snap ook niet waarom je specifiek naar de code vraagt, want het meeste is door dreamweaver gegenereerd.[/quote:663a31bd44] Inderdaad, maar nu ik hier alleen maar aan of opmerkingen over de code heb gezien ben ik die eens gaan vergelijken met andere sites. Ben bezig de site aan te passen door middel van gebruik met css. Toch zie ik het nut niet helemaal in van een schone code, versneld het de laadtijd of wat? Wat is nu echt het voordeel van een schone code, behalve als je een site hebt die geregeld geupdated dient te worden???
Link naar reactie
tuurlijk versneld de laadtijd. als jij in een bestand alle opmaak hebt vastgelegd en je doet dat dus niet meer op elke pagina apart gaat dat sneller. komt nog bij dat je met die idiote font tags elke keer alles opnieuwe moet opgeven. het is natuurlijk ook een stuk slimmer. wil je ff alles groen ff je stylesheet wijzigen. of je wilt gewoon een compleet nieuw ontwerp zonde om alle info weg te gooien gewoon een nieuw stylesheetje eraan. grtzz.
Link naar reactie
[quote:32ae39d82f="EvilC"]Toch zie ik het nut niet helemaal in van een schone code, versneld het de laadtijd of wat?[/quote:32ae39d82f] Idd. Hoewel het praktisch nut daarvan op een relatief simpele pagina met de huidige snelheid van Procs natuurlijk niet meer zo sterk geldt. Verder voorkomt het evt. rare parse-fouten in een browser (en dus een hoop fout-opspoor-tijd...). Daarnaast is het natuurlijk erg prettig als je - na er een jaar niet meer naar omgekeken te hebben - je eigen code meteen weer snapt.
Link naar reactie
ik zag dat het dreamweaver was door de vele javascript functies. die kun je herkennen aan mm in de functie, dus ik snapte toen ook niet helemaal waarom je een codecheck aanvroeg, dacht eerst dat je er trots op was :wink: grtzz.. ps: een andere editor voor pure code die ik wel fijn vindt werken is topstyle van [url=http://www.bradsoft.com]bradsoft[/url], dit is tevens een erg goede css editor.
Link naar reactie
Ik vroeg een codecheck omdat ik benieuwd was naar de reacties. Niet omdat ik het zelf geschreven heb. Vind het fijn om met dreamweaver te werken, en dan de kleinere aanpassingen in de code zelf te doen. Maar door een week lang jullie gemail te lezen ben ik nieuwsgierig geworden en ben erachter dat ik er een bende van heb gemaakt. Okay, wat vind je dan van de layout?? Laat de code maar zitten, die ga ik wel eens schonen, mijn volgende project zal in ieder geval beter en schoner "gecodeerd" zijn. P.S. is het zo dat er designers bestaan die alleen door middel van code een grafisch "nette" site coderen????
Link naar reactie
[quote:72c1c64c2e="EvilC"]P.S. is het zo dat er designers bestaan die alleen door middel van code een grafisch "nette" site coderen????[/quote:72c1c64c2e]het [url=http://www.meyerweb.com]kan[/url], maar meestal komt er wel een plaatje aan te pas. de stijl van [url=http://www.xs4all.nl/~werksman/webmees/]deze[/url] is ook wel redelijk strak. grtzz.. [edit]7:58, link was verkeerd[/edit]
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...