Ga naar inhoud

waarom een horizontle scrolbalk als r helemaal geen tekst is


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:7fe6f000b4="termin8or"]hr is een gewone lijn alleen met een stylesheet heb ik hem een kleur gegeven als je dit ff had getest had je het kunnen zien.[/quote:7fe6f000b4]Ik heb op het moment helaas geen tijd om het te testen, ik wilde even reageren op jullie suggesties, ik zal het zo snel mogelijk uitproberen. Als ik het goed begrijp kan ik met die hr ook de borders van de tabellen vervangen, zowel horizontaal als verticaal ??? vr.gr.smeenk
Link naar reactie
[quote:4b169ab299="BasHamar"][quote:4b169ab299="Eelco Osseweijer"]<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">[/quote:4b169ab299]Is een doctype wel geldig zonder DTD? - Bas[/quote:4b169ab299]Volgens mij wel want ik heb bovenstaande doctype op de pagina geplaatst en toen even via de W3C validator [url=http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fhome.hetnet.nl%2F%7Esmeenk7104%2Fglto%2Fhome.htm]gecontroleerd[/url]. Daarbij zijn er nu geen horizontale scrollbalken meer en ook het schuifbalkscriptje werkt normaal. De tip van Eelco Osseweijer was dus de gouden tip :D , hartelijk bedankt voor jullie moeite :wink: vr.gr.smeenk
Link naar reactie
[quote:0ea5088b44="O'Reilly Network"]If you aren't interested in having your HTML documents held to such a standard, then you can do one of two of things:[list:0ea5088b44][*:0ea5088b44] Don't use a DOCTYPE at all.[*:0ea5088b44] Declare use of a transitional DTD, but don't include a URL.[/list:u:0ea5088b44]The second case is useful if you want to validate your documents, but don't want them to be strictly standards-compliant. The first is useful if you're just slamming out pages which you aren't going to bother validating, and don't want to be strictly interpreted. [/quote:0ea5088b44]> [url=http://www.oreillynet.com/pub/a/network/2000/04/14/doctype/index.html]Het originele artikel[/url] Van wat ik uit de tekst kan opmaken gebeurt er - in het geval van het ontbreken van de URL - het volgende: de pagina valideert als W3C Standards Compliant maar kan toch anders worden weergegeven dan volgens diezelfde standaarden is vastgelegd. Waarom? Omdat IE bij het ontbreken van de URL in Quirks-mode gaat en de DTD feitelijk nutteloos wordt. - Bas
Link naar reactie
Als ik dit zo lees lijkt het probleem opgelost. Op mijn kleine schermpie hier is het alleen nog niet opgelost (800pix). Ik krijg in het frame in het midden nog steeds scrollbalken, zowel horizontaal en verticaal. De oorzaak hiervoor is de al eerder genoemde horizontale scrollbalk. Die heeft een vaste breedte en vereist vrije ruimte links en rechts. Daarnaast mis ik een beetje waarom je de doctype wilt verwijderen. Dat heeft een functie en is een 'verplicht' onderdeel van je pagina. De oorzaak ligt (bijna) altijd ergens anders.
Link naar reactie
[quote:120d39e8da="localhost"]Daarnaast mis ik een beetje waarom je de doctype wilt verwijderen. Dat heeft een functie en is een 'verplicht' onderdeel van je pagina. De oorzaak ligt (bijna) altijd ergens anders.[/quote:120d39e8da] ik weet niet of je het nu tegen mij hebt, ( de "starter" van dit topic ), maar zoals je hebt kunnen lezen, omdat er bij mij met dat doctype wel onnodige scrolbalken komen, en zonder geen. ondanks de goede uitleg is het me nog niet helemaal duidelijk, maar ik zal nog eens gaan experimenteren. bedankt, jules
Link naar reactie
[quote="juleswijers"]maar zoals je hebt kunnen lezen, omdat er bij mij met dat doctype wel onnodige scrolbalken komen, en zonder geen./quote]het probleem van je site ligt niet bij de doctype, maar bij jouw. als jij op advies van mensen deze doctype opneemt bovenin is het verstandig om hier zelf ook wat dingen over te gaan lezen. dan zul je merken dat er aan zo'n doctype regels zijn verbonden en dat sommige dingen niet kunnen. ik had je al een oplossing voor het probleem verteld door de <hr> tag te gebruiken icm css. ik hoop dat je nadat je dit gelezen hebt ook ff een kijkje [url=http://www.w3.org]hier[/url] gaat nemen. grtzz..
Link naar reactie
bedankt voor je hulp, termin8tor, en je hebt wel gelijk. maar ja, voor een beginneling in het "echte" werk, (onder andere stylesheets), is het erg veel stof om allemaal door te lezen, en om jezelf er een beetje in te verdiepen. ik vind de site op dit moment wel goed, en de doctypes ga ik ook nog wel uitzoeken, maar om me daar overal in te gaan verdiepen, is me echt teveel werk. (ben nogal druk met studie). Ik wil het dan namelijk ook in een keer goed doen. dus bedankt, jules
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...