Ga naar inhoud

Help, HTML icm CSS probleempje (=opgelost)


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik weet dat ik een beetje blondt ben maar op 1 of andere manier kom ik er maar niet achter wat ik fout doe, ik heb een CSS sheet die de volgende code bevat: [code:1:69f5e665db] BODY { font-family: Comic Sans MS, Arial, Helvetica, sans serif; font-size: 12pt; background-image: "achtergrond_geel.gif"; background-repeat: "repeat"; background-color: "#f0f088"; color: blue; } [/code:1:69f5e665db] Alle info die hier in staat wordt overgenomen in de HTML page behalve de achtergrond image, deze wil maar niet tevoorschijn komen. Ik heb de naam geknipt en geplakt vanuit de bestandseigenschappen dus een typefout is niet voor de hand liggend. Het gif bestandje staat in dezelfde directorie als de HTML bestanden en het CSS bestand dus een path-verwijzing lijkt mij ook niet echt nodig. Wat doe ik fout ? Alvast bedankt, John
Link naar reactie
Bas, je bent een kanjer. Met behulp van jouw gegevens werkte het zo. Was gisteravond al ff bezig geweest met dat url maar kreeg het toen niet aan de gang, misschien door de quotes ? En Inzane, jij bedankt voor de link. Ik had al een andere waar ik erg veel info vandaan gescharreld heb maar deze past er prima bij. Groetjes, John
Link naar reactie
[quote:914487cf0a="John"][code:1:914487cf0a] BODY { font-family: Comic Sans MS, Arial, Helvetica, sans serif; font-size: 12pt; background-image: "achtergrond_geel.gif"; background-repeat: "repeat"; background-color: "#f0f088"; color: blue; } [/code:1:914487cf0a] [/quote:914487cf0a] ik heb even gekeken maar zonder aanhalingstekens klopt het volgens mij nog niet helemaal, ook al doet ie het wel [code:1:914487cf0a] body{ color: blue; font : 12pt Comic Sans MS, Arial, Helvetica, sans serif; background : #f0f088 url(achtergrond_geel.gif) repeat; } [/code:1:914487cf0a] zoals ie hierboven staat is ie het compactst en het best. Als het gaat om een link moet dit er altijd staan url(link). dat was er fout. En een hoop dingen kun je samenvoegen en dan is het nog steeds geldig css
Link naar reactie
[quote:3f3a0060ff="termin8or"]Als het gaat om een link moet dit er altijd staan url(link). dat was er fout.[/quote:3f3a0060ff]Ik was je voor... 8)[quote:3f3a0060ff="termin8or"]En een hoop dingen kun je samenvoegen en dan is het nog steeds geldig css[/quote:3f3a0060ff]Samenvoegen kan handig zijn maar is natuurlijk niet verplicht. 't Is maar dat John het weet. - Bas
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...