Ga naar inhoud

Iframe - intern navigeren


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik kom met een iframe iets heel vervelends tegen waarvoor ik maar geen oplossing kan vinden. In een frameset staat een document met daarin een iframe. In het iframe worden lange documenten geladen. Uiteraard staat onderaan 'terug naar boven' volgens <a href="#boven">naar boven</a>. En bovenaan <a name="boven"></a>. Het vreemde is dat Explorer het iframe verwijdert en het document in het hoofdframe zet. Netscape 7 doet dit niet en daar werkt het dus goed. Wie weet hoe ik dit probleem kan oplossen ? Olaf
Link naar reactie
Op zich is dat een oplossing. Zeker als je met CSS je tekst vastzet. Maar in dit geval zit de tekst in een tabel met variabele breedte. Dus komt je tekst niet altijd op dezelfde coordinaat uit. Ik kan de tabelbreedte niet helemaal vastzetten omdat ik dan niet goed uitkom met het pagina ontwerp. Die ontwerpers tekenen maar wat en ik moet het cross-monitor maar oplossen. Olaf
Link naar reactie
Ik weet niet hoe het komt. Maak ik een simpel iframe dan werkt de interne verwijzing wel. Het is net alsof Explorer de framenaam niet herkent. Die wordt namelijk met javascript geschreven volgens: <SCRIPT LANGUAGE="JavaScript1.2"> <!-- Begin if (screen.width >= 1000) { document.write("<iframe name='iframeinhoud' src='home.html' marginheight='0' marginwidth='0' scrolling='auto' height=470 width=740 frameborder=0 border=0>"); } else { document.write("<iframe name='iframeinhoud' src='home.html' marginheight='0' marginwidth='0' scrolling='auto' height=335 width=520 frameborder=0 border=0>"); } // End --> </script> Dus wellicht zit daar het probleem. Maar naar die php oplossing ben ik wel nieuwsgierig. Olaf
Link naar reactie
met php kun je heel simpel platte tekst includen die vervolgens wordt opgemaakt als html. hier is een stukje code dat op die manier werkt: [code:1:a5c74ba607] <?php if ($id == ""){ include("home.php");} elseif ($id == "2"){ include("links.php");} elseif ($id == "3"){ include("about_us.php");} else { include("error/404.php");} ?>[/code:1:a5c74ba607] de links kunnen dan bv. zijn index.php => dan wordt home.php geincluded index.php?id=2 => dan wordt links.php geincluded bij index.php?id=3 wordt about_us.php geincluded en als id=4 dan krijg je een error. Heel erg simpel. In die bestanden die geincluded worden kun je gewoon html scrijven en opslaan als .txt, .php, of bv. .inc . grtzz..
Link naar reactie
[quote:e7952d498e]Als je dat iframe nou eens een naam geeft, en targets gebruikt ik de links? <iframe name="blabla"> <a href="..." target="blabla"> [/quote:e7952d498e] Dat is logisch alleen Explorer (5.5) doet er niets mee. Wat trouwens ook vreemd is is dat Netscape 7 WEL hoogte en breedte in % accepteert maar Explorer niet. Daarom wordt het iframe met absolute pixels met een document.write geschreven als functie van de schermresolutie. Wellicht dat daar de problemen door komen. Javascript window.scroll.to en window.print doen het wel goed. Intern navigeren dmv javascript zou dan ook kunnen werken. Alleen weet ik niet hoe je interne links met javascript maakt !! Olaf
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...