Ga naar inhoud

afmetingen pop-up overal hetzelfde?


anoniem

Aanbevolen berichten

hoi, ik vraag mij af: als ik een pop-up heb, met tekst daarin. lettertype en grootte staat vast. ik maak de afmetingen van het pop-up venster precies zo dat de tekst er op mijn scherm inpast (laten we zeggen, 300 bij 200), zonder scrollbars. maar als iemand anders, met een 800x600 resolutie bijvoorbeeld naar mijn pop-up kijkt, past het dan ook bij hem, of niet? dus, heeft dat met de schermresolutie te maken? bedankt, jules
Link naar reactie
het is eigenlijk heel logisch als jij instelt dat de popup 200*300 moet zijn is dat bij iedereen zo. Alleen iemand met 800*600 instellingen op een groot beeldscherm ziet het van dichtbij en iemand met 1024*786 normaal. Maar iemand van 800*600 moet dit gewoon kunnen zien (800-300=500 en 600-200=400), ruimte zat lijkt me.
Link naar reactie
[quote:a0e59ca29a="Olaf Liflaf"]...moet je je tekst wel met CSS definieren. Dus font-family en font-size vastzetten...[/quote:a0e59ca29a] wat bedoel je hiermee? ik heb de font en de grootte al vastgesteld in de html code, maar wat bedoel je met css? en als ik de popup niet precies maak, maar dat er nog een "witte rand" van 2 centimeter zit, is het dan wel gewoon goed? bedankt, jules
Link naar reactie
hij bedoelt dat mensen door browserinstellingen het lettertype groter kunnen krijgen dan jij het bedoelt hebt. Daarom is het handig om het in css te declareren alhoewel het dan nog te ontduiken. Een voorbeeldje van een css bestand:[code:1:7c3a9a35aa]<style> <!-- body{ font : 16px Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif; } --> </style>[/code:1:7c3a9a35aa]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...