Ga naar inhoud

kan ik gewoon .png gebruiken?


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:724dd23e80="termin8or"]- dus alle nieuwe browsers ondersteunen png?[/quote:724dd23e80]Ja, en zelfs Netscape 4.7 laat ze gewoon zien. Het enige probleem waar ik tot nu toe tegenaan ben gelopen is het feit dat Opera 5.x transparante PNG niet ondersteunt, maar vanaf versie 6 is dat geen probleem meer. En met een beetje geluk ondersteunt IE binnenkort PNG mét alpha-tranparency (alle andere browsers doen dat al) hoewel het met een trucje al haalbaar is. [quote:724dd23e80="termin8or"]- worden afbeeldingen ook echt kleiner dan met gif of jpeg?[/quote:724dd23e80]In het geval van GIF bijna altijd wel, maar hele kleine plaatjes zullen er niet kleiner op worden. Zelf gebruik ik PNG alleen als vervanging van GIF, omdat ik het idee heb dat het met JPG nog niet helemaal lukt, maar misschien het ik het wel mis. Ik weet bijvoorbeeld niet of je met JPG meer kleuren kan gebruiken of niet... - Bas
Link naar reactie
bedankt zeer handig om te weten. svg (Scalable Vector Graphics) heb ik inmiddels gevonden op de site van w3:[quote:8b076df0a7]Browser Plug-in for Netscape 4.5 to 4.77, MS IE 4 or greater, RealPlayer 8 or higher and Opera 5.x.[/quote:8b076df0a7]het is opzich wel interessant want dit afbeeldingstype is compleet gebaseerd op xml.
Link naar reactie
[quote:abdfbf5d37="localhost"][quote:abdfbf5d37="blackboarder"]alpha ondersteuning voor ie is een trucje voor: http://www.neowin.net/staff/sybold/png/[/quote:abdfbf5d37] :( Ben bang dat die site (tijdelijk) dood is.[/quote:abdfbf5d37]werkt weer, de hoster ervan was straks jammer genoeg ook dood, komt door dit geval http://www.tweakers.net/nieuws/25244
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...