Ga naar inhoud

HOOFD/kleine letter filenamen


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een reeds draaiende website 'geërfd' met (uiteraard) een vaag iets. De site is gemaakt met Frontpage, waar ik niet echt blij mee ben. Er is ook wat in xml gemaakt. Het probleem: Sinds enige tijd (volgens de eigenaar van de site) staan er van de files die samen de site vormen versies in hoofdletters en kleine letters op de webserver. Ik heb dit gecheckt en het klopt. Ik heb de volledige site gedownd en kreeg (uiteraard) bij ieder 'dubbel' bestand een waarschuwing en deze heb ik dus niet gedownd. Ik heb nu van ieder bestand alle kleine letterversies en nog een aantal unieke hoofdletterbestanden. Zodra ik deze probeer te wijzigen in kleine letterbestanden krijg ik een foutmelding dat het bestand niet langer meer bij een (bestaande)folder zal horen als ik de naam wijzig. Iemand een idee hoe dit probleem ontstaan kan zijn en of het op te lossen is ? De site draait ook op mijn webserver (onder een tijdelijke naam) en werkt (dus alle dubbele HOOFDletter files zijn blijkbaar niet nodig ?). Bij voorbaat hartelijk dank voor suggesties. je@n
Link naar reactie
De webserver waar je de bestanden vandaan hebt gehaald is waarschijnlijk of een Unix of een Linux machine. *nix machines zijn case sensitive of te wel klein letter/hoofdletter gevoelig. Dat betekent ook dat zowel de bestanden test.html als TeSt.html als TEST.HTML uniek zijn. In tegenstelling tot de Windows machines die dat niet hebben. Ga je inderdaad alles naar een Windows machine overhalen dan heb je een probleem want Windows vind die bestanden helemaal niet uniek. Maar dat je zegt dat je alles gedownd hebt en weer heb geupload op een andere webspace en dat dan alles weer werkt dat is wel vreemd. Wel goed natuurlijk. Kan je misschien iets meer vertellen over de webspace waar je het vandaan hebt gehaald en waar je het naar toe hebt geupload. Zoals welk besturingsysteem draaien die webservers? Unix/Linux of Windows? En van die HTML bestanden in kleine of grote letters, kan je voorbeelden geven? Gaat het ook om kleine letter/hoofdletter verschillen in de bestandsextensie? En de hyperlinks in de bestanden zelf naar andere bestanden, zijn daar ook verschillen in kleine letter/hoofdletters te bespeuren?
Link naar reactie
Hmm, dat verklaart inderdaad al een hoop....waarschijnlijk is de site dus zo'n unix doos (wxs.nl). Ik heb inderdaad alles gedownd, maar niet weer geupload. Ik heb thuis Xitami draaien op W2K met wat virtuele hosts. Hier heb ik tijdelijk een andere domeinnaam naar de gedownde site laten wijzen en de eigenaar van de site laten kijken of hij iets miste (niet). De HTML-bestanden die in grote letters voorkomen zijn in alle gevallen NAAM.EXTENSIE. Er wordt gebruik gemaakt van frames, 1 frame heet bottom en er wordt bestand bottom.htm in geladen (vanuit de index.htm in kleine letters), echter er is ook een BOTTOM.HTM file. Dit is voor de eigenaar van de site erg verwarrend, want hij houdt de site kwa content zelf bij. De originele bouwer is niet 'bereikbaar'. De grote vraag is hoe dit heeft kunnen ontstaan..... je@n
Link naar reactie
Ik denk dat de originele bouwer wat foutjes heeft gemaakt en per ongeluk bestanden met hoofdletters er bij heeft gezet. Of expres gedaan om zo een oude versie van het bestand te bewaren, door die in hoofdletters te zetten. Zijn de bestanden met dezelfde naam identiek qua content? Maar als alles het toch gewoon doet betekent dat de verwijzingen (de hyperlinks) naar andere bestanden gewoon in kleine letters zijn. En aangezien je de kleine letterbestanden nog hebt gaat het dus goed. Dan zijn die grote letter bestanden waarschijnlijk overbodig (tenzij het bewaren van oude versies, zie boven). Je kan ze voor de zekerheid toch bewaren just in case. Addendum: De eigenaar doet ook updates op de content zag ik later. Het kan ook heel goed mogelijk zijn dat de eigenaar wanneer hij de site update per ongeluk bestanden in grote letters upload. Je zou eens kunnen vragen hoe hij het updaten precies doet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...