Ga naar inhoud

opdracht school webdesign bedrijfje


anoniem

Aanbevolen berichten

Voor mijn opleiding moet ik i.s.m 3 andere studenten een bedrijfje opzetten. Wij hebben gekozen voor een simpel webdesign bedrijfje. Maar wij zitten met enkele moeilijkheden, zoals prijsbepaling van een site? Hoe gaat die in zijn werk? Zijn hier in het algemeen afspraken over? En wat neem je allemaal in een offerte op om een later een goede overeenkomst te kunnen sluiten? Alvast bedankt
Link naar reactie
Ik werk op twee verschillende manieren: op basis van nacalculatie of fixed price. Ik neem dat je voor jezelf een bepaald uurtarief hebt vastgesteld. Als je werkt op basis van fixed prijs dan spreek je af wat de klant krijgt voor één totaalprijs. Zelf schat je zo goed mogelijk in hoeveel uur werk het is en dan is het simpel uren x tarief = totaalprijs. Je moet echter heel goed afspreken wat je bouwt. Hoeveel pagina's, wel of geen flash animaties, wel of geen e-mail formulieren. Wie levert de teksten en afbeeldingen aan etc. Probeer alles zo precies en goed mogelijk vast te leggen. Als je klant dan wil dat je meer bouwt als afgesproken kun je de klant er op wijzen dat 't dus meer kost. Probeer gedoe achteraf te voorkomen als bijvoorbeeld de klant zegt "Maar ik dacht dat dit-of-dat ook gemaakt zou worden". Als je werkt op basis van nacalculatie dan bereken je achteraf na oplevering van de site hoeveel uren werk het is geweest en factureer je uren x tarief. Het lijkt me voor de klant overigens wel handig om een realistische inschatting te geven hoeveel uren werk je verwacht dat het is. Zaken waar je verder nog aan kan denken in je offerte zijn: - bij wie berust het copyright van de site? - hoe is het onderhoud geregeld na oplevering? - hoe worden teksten en afbeeldingen aangeleverd? digitaal? - wie regelt de webhosting en domeinregistratie - wie wordt eigenaar van de domeinnaam - wie upload de site? jullie of de klant zelf? - heeft de klant de juiste hosting provider: jij bouwt een geweldige op PHP-gebaseerde site maar de hosting provider ondersteunt dit niet - enz. enz. enz. Suc6 Webguy
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...