Ga naar inhoud

nog een sitecheck...revius lyceum doorn(alweer:P) 2003 look.


Aanbevolen berichten

Hey, Effe wat puntjes: Op de eerste pagina staat veel te veel tekst en veel te veel plaatjes, je moet daar veel te lang scrollen. Eigenlijk moet je zorgen dat je op de begin pagina van een site niet hoeft te scrollen. Zet bijvoorbeeld alleen een welkomtekstje met een foto en eventueel kort het laatste nieuws... Nu staan alle teksten en foto's kris kras door elkaar... Ik zou ook niet twee kolommen gebruiken en helemaal niet op de homepage. Verder zou ik de overlopende achtergrond tint aanpassen, bij mij begint hij weer opnieuw aan de rechterkant van het scherm (1280 x 1024) Als je nu toch gaat overstappen naar css en xhtml, gooi dan gelijk die frames eruit en ga werken met divs... Persoonlijk zie ik geen enkel voordeel van frames maar alleen maar nadelen... Het design vind ik niet echt speciaal er zit niet echt veel vormgeving in... het is eigenlijk alleen een achtergrond met wat tekst en een plaatje, dit zou ik echt veranderen... maak in een grafisch programma bijvoorbeeld een menubalk. Ook zou ik wat meer verschil in de typografie doen, meer koppen enz. want nu is het allemaal het zelfde lettertype, de zelfde grootte en af een toe wat vet gedrukt. Gebruik trouwens ook nooit alleen maar hoofdletters in een zin. Je zit op de goede weg maar als je xhtml en css hebt geleert dan zit je helemaal goed... neem van mij aan dat de combinatie van XHTML/HTML, CSS en PHP en eventueel Flash, het beste is om een goede en mooie website te maken. Greetz... Frosto 8)
Link naar reactie
hoi ik denk dat het een hele leuke site kan worden maar hier is wat ik nu er aan zou veranderen als ik jou was: - de knoppen bovenin die vind ik dus totaal niet bij de rest van de site passen -2 menus kan verwarrend werken zeker als van het linker niet echt duidelijk is dat het knoppen zijn (gewoon tekst) - rechtsbovenin dat blauwe blok, ik vind persoonlijk dat het heel je overloop van blauw naar geel verpest laat het gewoon weg -de roosters en de agenda passen niet bij de site vind ik, grote witte vlakken terwijl je bij de rest van de site dezelfde achtergrond hebt -over de hele site maak je goed gebruik van tussenkopjes waarom bij actueel niet? (ik zou tevens de tussenkopjes een andere kleur geven geel ofzo?) even samengevat als je met name je menu links wat beter vorm geeft en boven ook, dezelfde achtergrond overal gebruiken dan kom je denk ik al een heel eind succes ermee ik hoop dat je hier wat aan hebt gehad
Link naar reactie
heey, ik begin css nu een beetje onder de knie te krijgen. met xhtml lukt het ook al een beetje (he termin8or :wink: ) ik ga denk ik eerst de xhtml pagina in http://www.reviuslyceum.nl/doorn/xhtml maken. ik heb gehoord dat ik hem zonder opmaak moet maken en de opmaak later in css maken. [quote:b68bc24cae]in de vakantie wanneer je leuk css aan het uitvinden bent zul je merken dat je een apart stylesheet kunt maken voor de printbare versie ben je gelijk overal vanaf. als je dan ook nog met divs werkt, kun je op de printbare versie de navigatiebalken weg laten vallen en de tekst er zwart uit laten rollen. grtzz...[/quote:b68bc24cae] zou je dit nog even willen uitleggen hoe ik dit precies doe? met een voorbeeld misschien?? :lol: :P ok..iedereen weer bedankt, wouter
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...