Ga naar inhoud

CSS met Frontpage. Hoe?


Aanbevolen berichten

Ik ben zo stom geweest om op elke pagina van onze website (scouting) onderaan te vermelden: (c) 2000 - 2002. Gevolg: ik kan álles gaan aanpassen nu het alweer 2003 is. Vraag: weet iemand hoe ik in Frontpage XP de CSS-sheets werkend krijg? Een online handboek of zoiets zou prima zijn, wel in het nederlands want de Engelse begrijp ik niet helemaal. De site -eenmalig- opnieuw opzetten is geen probleem, dat kan toch geen kwaad. Alvast bedankt voor jullie hulp.
Link naar reactie
Ik weet niet of er standaard mogelijkheden zijn om XP dat te laten doen, maar je moet gewoon in elke pagina eenmalig [color=red:35eaf77cfc]<LINK REL= "Stylesheet" HREF ="pad/naamsheet.css" TYPE="text/css">[/color:35eaf77cfc] Toevoegen. In het stylesheet kun je je style kwijt. Maar of je standaard tekst voor een tag kunt definieren...??? In texteditor programma's zoals [url=www.crimsoneditor.com]Crimson Editor[/url] kun je al je bestanden openen, en alle keren dat "text A" voorkomt in wel bestand dan ook, vervangen met "text B". [i:35eaf77cfc]p.s. Ik weet dat het geen sitecheck is, maar de javascriptjes die jij gebruikt bij het openen en afsluiten van je site zijn behoorlijk irritant en best wel brutaal (het toevoegen in favorieten dan, niet het "tot ziens" berichtje)[/i:35eaf77cfc]
Link naar reactie
[quote:007ab1216f="Marco van Knotsenburg"]Ik ben zo stom geweest om op elke pagina van onze website (scouting) onderaan te vermelden: (c) 2000 - 2002.[/quote:007ab1216f] Gevolg: ik kan álles gaan aanpassen nu het alweer 2003 is.[quote]Dat pas je niet aan met css he, als je dat eenmalig wil aanpassen moet je php of iets dergelijks gebruiken css is alleen voor de opmaak, van je pagina, en als je frontpage gebruikt zou je steeds alle code die frontpage aanmaakt (de berucht <font>) eruit moeten slopen. ik zou zeggen of ga door met frontpage of ga door met een andere editor (dreamweaver mx werkt perfect samen met stylesheets :wink: ). suc6
Link naar reactie
[quote:95eaed9f36="Marco van Knotsenburg"]Weet niemand een site waar ik een soort (beknopte) cursus kan lezen/downloaden?[/quote:95eaed9f36]bij de de tekst-editor moet je html-codes kennen dit is erg handig ook heel goed als je dreamweaver gaat gebruiken, dit is een [url=http://www.xs4all.nl/~werksman/webmees/]site[/url] waar veel handige info op staat. Dreamweaver wijst zich vanzelf, maar als je echt met css wilt gaan werken moet je code editen, want hier zijn geen grafische schillen voor. Het voordeel als je zelf alle codes kent is dat je weet waarom het er niet uitziet zoals je wilt, html en css zijn ook niet zo moeilijk te leren. Het nadeel is dat je er pas een idee van hebt hoe het eruit als je het in een browser bekijkt. suc6
Link naar reactie
[quote:ac718e6e24="Marco van Knotsenburg"]Ik ben zo stom geweest om op elke pagina van onze website (scouting) onderaan te vermelden: (c) 2000 - 2002. Gevolg: ik kan álles gaan aanpassen nu het alweer 2003 is. [/quote:ac718e6e24] Hier kun je veel beter een simpel javascriptje voor maken. Maak een ascii-bestandje "copyright.js" met de volgende inhoud: [b:ac718e6e24]calendar = new Date(); year = calendar.getYear(); document.write("<p align=\"center\"><a href=\"http://www.jouwsite.nl\">(C) " + year + " Jouw Site</a></p>")[/b:ac718e6e24] Plaats dit bestandje in dezelfde directory als je html-bestanden. Vervolgens roep je vanuit elk HTML-document het javascriptje als volgt aan: [b:ac718e6e24]<script language="JavaScript" src="copyright.js"></script>[/b:ac718e6e24] Plaats dit script onderaan je HTML-document (of een andere plaats als je wilt) voor de </body> tag. En hup, automatisch forever and ever de juiste copyright melding. Succes, WebGuy
Link naar reactie
  • 4 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...