Ga naar inhoud

Ik wil ook websites maken.


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Aangezien we hier toch over websites spreken vraag ik me af hoeveel een website kost die een database bevat. Ik volg de actualiteit in ons leuk landje en kom tot de conclusie dat hier een reukje aanzit. [url]http://www.standaard.be/nieuws/binnenland/index.asp?articleID=DST30122002_012[/url] Discussie over prijs website [url]www.belgium.be[/url] Het budget over een periode van vijf jaar voor de federale website Belgium.be werd geraamd op 55 miljoen euro. Dat vernam N-VA-kamerlid Frieda Brepoels bij het Rekenhof. De minister van Ambtenarenzaken Luc Van den Bossche (SP.A) betwist die cijfers. Brepoels wist naar eigen zeggen het advies van de Inspectie van Financiën te bemachtigen. ,,Die wijst erop dat de kosten aanvankelijk geraamd werden op 12,4 miljoen euro. Daarenboven was enkel sprake van een eenmalig bedrag, niet van een jaarlijks weerkerende som. Het bedrag werd verhoogd tot 55,6 miljoen euro, maar daar staat volgens de inspectie van Financiën zelfs geen bijkomende dienstverlening tegenover.'' Zeg nu zelf...dit lijkt me toch onmogelijk.[/url]
Link naar reactie
[quote:1f67e169a9="arny"]Sorry maar ik snap geen hout van dit bericht. Probeer je nu een discussie over de Belgische politiek op gang te brengen? En die link naar de standaard, daar is een abonnement voor nodig. Als je een leuk topic wilt beginnen, begin dan met een begrijpelijke post.[/quote:1f67e169a9] Neen dit is geen discussie die ik op gang wil brengen, doch ik vind het prijskaartje van deze site de moeite om eens een woordje over te zeggen. Hallo...ik ben toch in het discussie forum over websites niet??? :wink:
Link naar reactie
[quote:68059717ed="olivier"]Neen dit is geen discussie die ik op gang wil brengen, doch ik vind het prijskaartje van deze site de moeite om eens een woordje over te zeggen. Hallo...ik ben toch in het discussie forum over websites niet??? :wink:[/quote:68059717ed]Je wilt geen discussie starten, maar weet wel dat je in het discussie forum over websites bent. Apart...
Link naar reactie
:-? Beetje een domme vraag.... Als je nagaat dat er nog vééél mooiere sites bestaan die bijna kosteloos gemaakt worden (vaak alleen kosten voor een domein en serverruimte) lijkt het mij niet zo moeilijk om tot de conclusie te komen dat 55.000.000 euro misschien wel een klein beetje ietsie pietsie overdreven is. Ik kan eigenlijk niet verzinnen waar je dat geld allemaal voor nodig zou moeten hebben. Groetzels D.
Link naar reactie
[quote:558ab83993="Bill Gates"][quote:558ab83993="olivier"]Neen dit is geen discussie die ik op gang wil brengen, doch ik vind het prijskaartje van deze site de moeite om eens een woordje over te zeggen. Hallo...ik ben toch in het discussie forum over websites niet??? :wink:[/quote:558ab83993]Je wilt geen discussie starten, maar weet wel dat je in het discussie forum over websites bent. Apart...[/quote:558ab83993] Beste Bill, ik heb me verkeerd uitgedrukt. Wel een discussie, doch niet over politiek maar wel over een kostenplaatje van een website. Amaai
Link naar reactie
[quote:65105beac3="Bill Gates"]Dit is niet zomaar een site, dit wordt hét communicatiemiddel voor de Belgische overheid met haar burgers. Mensen kunnen hier (ooit) online allerlei documenten invullen etc etc. Daarnaast is er ook een groot bedrag voor advies voor de komende 5 jaar in het bedrag verwerkt.[/quote:65105beac3] Kosten aanvankelijk geraamd op 12,4 miljoen euro. Daarenboven was enkel sprake van een eenmalig bedrag, niet van een jaarlijks weerkerende som. Bedrag werd verhoogd tot 55,6 miljoen euro, maar daar staat volgens de inspectie van Financiën zelfs geen bijkomende dienstverlening tegenover. Ik kan er niet bij dat dit zoveel kost. Ik ben dan ook maar een simpele belastingsbetaler. En er zijn in Belgie 10 miljoen inwoners, waarvan 3,2 miljoen surfers. Dienstverlening??? Er zijn dan 6,8mj inwoners die nog steeds de papierwinkel moeten trotseren. Of zit er bij die 55.000.000 euro een gratis pc voor de burgers die online hun belastingen kunnen invullen?
Link naar reactie
Dat er nu 3,2 miljoen surfenden Belgen zijn (vandaar al die virussen ;)) en dus 6,8 miljoen niet-surfenden wil niet zeggen dat je nu niet in zo'n systeem moet investeren. Als je dat op het moment doet dat ongeveer iedereen online is (en die tijd nadert met rasse schreden) ben je hopeloos te laat. Daarnaast kan natuurlijk dienstverlening altijd achteraf erbij genomen zijn, ik heb ergens gelezen om welk bedrag dat ging, maar vinden kan ik dat natuurlijk niet meer ;) Misschien zijn jullie Belgen het spontaan extra veel betalen voor grote projecten niet gewend of zo: hier gebeurd dat minimaal een aantal keer per jaar ;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...