Ga naar inhoud

Sitecheck #2 dNb Webzijde (vernieuwde versie)


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste leden, Na de eerste sitecheck van ongeveer twee weken geleden zijn we hard aan't werk gegaan om de boel wat te verbeteren. Dus bij deze gaarne jullie mening en tips over wat er (waarschijnlijk) nog meer kan worden verbeterd. [url]http://www.dnbwebzijde.com/mainfolder/mainpage.php[/url] NB: Wat betreft de code: wanneer je gebruik maakt van 'view source' dan wordt ook de code van andere bestanden weergegeven. Dit komt omdat we gebruik maken van de "<?php include" functie. Alvast bedankt voor jullie bijdrage! :) David
Link naar reactie
opzich een duidelijk site met duidelijke navigatie het argument dat je tig keer <head>etc tegenkomt doordat jullie pagina's includen is geen argument als je een pagina include moet je daar <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"> <html> <head> <title>blaat</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> </head> en </body> </html> ervan af halen Verder vind ik de pagina wel erg kaal en grijs. De kerstversiering is wel grappig maar slordig gedaan (witte kartel randjes) Verder zit de tekst en navigatie steeds tegen de rand aangeplaakt doe daar een spatie tussen oid of verandere je tabellen uhm het overzich als je verder kijkt is soms ook ver te zoeken omdat de pagina steeds van layout verandert terwijl je dat niet verwacht/logisch is nog veel te leren :)
Link naar reactie
[quote:b81ab33b76="wouterwouter2"]nog steeds geen frames![/quote:b81ab33b76] Nee maar dat willen we ook niet dus dat kan idd kloppen :wink: ps: zie vorig topic van sitecheck dNb Webzijde... [quote:b81ab33b76]De kerstversiering is wel grappig maar slordig gedaan (witte kartel randjes)[/quote:b81ab33b76] Bedankt voor het lachen maar ehmm... [b:b81ab33b76]dat is sneeuw[/b:b81ab33b76] :D :D
Link naar reactie
[quote:d4b2baee97="wouterwouter2"]wat is er mis met frames?[/quote:d4b2baee97] een hele hoop 1) pagina's worden niet goed geindexeerd door zoekmachines omdat ze elk frame apart indexeren 2) als je eindelijk iets hebt gevonden op een pagina met frames kan je zo'n pagina niet bookmarken omdat je dan de index bookmarkt 3) Je krijgt naar verloop van tijd ruimtegebrek op je pagina in bijvoorbeeld je menu (krijg je en een scrollende menu en een scrollende inhoud niks is irritanter/lelijker dan dat) en zo kan ik wel even doorgaan Het is gewoon veel makkelijker een pagina te maken in tabellen dan in frames en ook beter (ooit een echt grote proffesionele site gezien met frames ?)
Link naar reactie
[quote:a391641b2c="craze"]een hele hoop[/quote:a391641b2c]Ik vind die hoop van jou nog al meevallen en bovendien staan er ook een hoop voordelen van frames tegenover.[quote:a391641b2c="craze"]1) pagina's worden niet goed geindexeerd door zoekmachines omdat ze elk frame apart indexeren [/quote:a391641b2c] Lang niet alle sites hebben daar ook belang bij. Hangt dus af van doel en doelgroep van de site. Bovendien zijn er wel trucjes om dit probleem te omzeilen. [quote:a391641b2c="craze"]2) als je eindelijk iets hebt gevonden op een pagina met frames kan je zo'n pagina niet bookmarken omdat je dan de index bookmarkt [/quote:a391641b2c]Kijk even naar de url. en meestal kun je dat dan wel. [quote:a391641b2c="craze"]3) Je krijgt naar verloop van tijd ruimtegebrek op je pagina in bijvoorbeeld je menu (krijg je en een scrollende menu en een scrollende inhoud niks is irritanter/lelijker dan dat)[/quote:a391641b2c]Dit argument snap ik niet. Er zijn ook wel andere mogelijkheden dan een scrollend menu. Een groot voordeel van frames blijft toch de mogelijkheid van heldere navigatie. [quote:a391641b2c="craze"](ooit een echt grote proffesionele site gezien met frames ?)[/quote:a391641b2c]Wat dacht je van dit forum.. :wink: Kortom, de stelling dat tabellen beter zijn dan frames is te kort door de bocht. (en andersom ook) Afhankelijk van de situatie (doel, doelgroep, omvang van de site etc.) zal een keus gemaakt moeten worden.
Link naar reactie
[size=7:81b7102b74]dit forum is niet proffesioneel...[/size:81b7102b74] En met de tabellen van dit forum merk je weer hoe irritant dat is, je kan niet even snel een topic url kopieren om aan anderen te laten zien of om te melden aan modjes (daar kom ik op dit forum zonder frames) van die navigatie zal ik even uitleggen [img:81b7102b74]http://www.vanallesiets.com/pof/navigatie.gif[/img:81b7102b74] kijk dit is een pagina /\ (echt waar! ;)) zoals je ziet loopt de tekst door en de navigatie niet want die is niet zo'n grote site, hier kunnen frames eventueel nog (een huis tuin en keuken pagina over jan met zijn kat minoes) maar stel je voor dat er in het gedeelte van de navigatie veel meer informatie komt te staan ...dan heb je een probleem want of je moet die informatie laten (je wilt natuurlijk niet dat de boel gaat scrollen) of je probeert die informatie erin te krijgen en je krijgt een hele druke pagina. In dit geval zul je toch tabellen moeten gaan gebruiken ( zie tweakers.net bijvoorbeeld die gebruiken ook geen frames omdat nooit zou passen) Nog een nadeel voor pagina's met frames vind je bij mensen met lage resoluties door het vaak gebruik maken van een extra frame onder (staat mooi kan je leuk afronden) word het gedeelte met tekst steeds smaller. Dat is ook niet echt fijn en ook een pro om met tabellen te werken
Link naar reactie
[b:650778753b]Voordelen van frames:[/b:650778753b][list:650778753b][*:650778753b]Pagina's laden sneller.[*:650778753b]Is makkelijker doordat je het menu bijv. maar één keer hoeft te maken.[*:650778753b]Bepaalde lay-outs zijn makkelijker te realiseren.[/list:u:650778753b][b:650778753b]Nadelen van frames:[/b:650778753b] Zoals Craze al noemde:[list:650778753b][*:650778753b]Pagina's worden vaak niet op de juiste manier geindexeerd en de trucjes over het algemeen achterwege gelaten.[*:650778753b]Bookmarken gaat op z'n minst toch veel omslachtiger dan het zou moeten kunnen.[*:650778753b]Met frames en lage resoluties krijg je inderdaad het effect dat je een menu moet gaan scrollen.[*:650778753b]Ik zie het al dan niet gebruiken van frames inderdaad als een manier om professionaliteit te meten. En dit forum is bijzonder irritant in zijn frames en dus open ik altijd de indexpagina direct. Gelukkig zit er geen trucje ingebouwd om frames te forceren![/list:u:650778753b]Maar goed, laten we niet al te ver van de vraag afwijken, maar persoonlijk ben ik dus tegen het gebruik van frames. (En ja, op mijn site zullen ze ook binnen enkele weken verdwijnen.) - Bas.
Link naar reactie
Dat het gebruik van tabellen in de meeste gevallen de voorkeur verdient lijkt me duidelijk. Maar je (Bas) noemt zelf een aantal voordelen die een webdesigner best zouden kunnen doen besluiten om toch frames te gebruiken. Met name op sites die als interactieve tool gebruikt worden (intranet, admin/beheerssites), en waar het accent dus minder op de pr/info-functie ligt kan het gebruik van frames zeker handig zijn. Zeker als het om (laad)snelheid en overzicht gaat. Dus om simpelweg maar te verkondigen dat je "tegen frames" bent vind ik niet zo professioneel.
Link naar reactie
Op zich ben ik ook niet "tegen" frames alleen wordt het m.i. snel alweer een 'standaard' website met een menuutje links en een titeltje boven. Natuurlijk zijn er meer mogelijkheden alleen krijg je dan weer het probleem dat over het hele scherm scrollbars lopen. Maar ben het met Henkz eens, in sommige gevallen is het wel beter om frames te gebruiken.
Link naar reactie
- de mainpage binnenladen duurt vaak lang... - De lijntjes onder de links maken het menu onnodig druk. Zoek naar een andere manier om duidelijk te maken waar de links zich bevinden zonder dat daarvoor die onderlijning nodig is. - bij downloads is het als bezoeker handig te weten welke software gratis is en welke trial is... Voor de rest: puik werk!!
Link naar reactie
Ik vind dat je site er veel op voruit is gegaan... nog een paar tips... Ik zal als ik jou was stylesheets gaan gebruiken. Door al die verschillende fonts komt je site een beetje kinderachtig en amateuristisch over. Warom maak je geen design?? Ga bijvoorbeeld eens knutselen met een programma als bijvoorbeeld photoshop, paint shop pro of flash.. en maak eens wat leuke knoppen, menu's enz. want nu is je site grijs, vierkant en saai. De links in het linker navigatie menu zou ik iets meer naar rechts uitlijnen... greetz... Frosto
Link naar reactie
[quote:bd8939b0ed="termin8or"]de site is nu wel beter kwa navigatie, er is ook 1 stijl, maar ik zou om het nog meer een stijl te geven css gaan gebruiken. de site zelf is nog wel erg saai. scu6[/quote:bd8939b0ed] We zijn inmiddels begonnen met de invoer van CSS maar ik moet daar nog ff alle 'handigheidjes' in uitvinden maar dat komt wel goed :wink: Wat betreft de 'saaiheid': ook daar gaan we binnenkort weer wat aan doen maar helaas zijn we net zoals de meeste weer na de feestdagen hard aan't werk dus druk druk druk :cry: Hoe dan ook, we're working on it. [quote:bd8939b0ed]En zo'n horizontale scrollbalk he; echt heel erg irritant.[/quote:bd8939b0ed] Ik hoor meer mensen over dat probleem alleen weet ik nog even niet hoe ik dit kan oplossen... Ik heb de site zelf gecontroleerd op meerdere resoluties en dan heb ik geen problemen. Waar 't 'm inzit waarschijnlijk zijn de fixed tables en de plaatjes op bepaalde pagina's. Misschien kan iemand hier nog wat inlichtingen over geven? Alvast bedankt! :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...