Ga naar inhoud

Sitecheck: ManyLinks


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest aan het verbeteren van mijn website en de opzet is nu af. Er moeten nog wel een aantal links bijkomen, maar dat is het dan ook wel. De site moet alleen de beste links bevatten voor zowat elk onderwerp en moet ook overzichtelijk zijn. Ik kan wel wat tips gebruiken voordat de site definitief af is :wink: De site is te vinden op: [url]www.manylinks.nl[/url]
Link naar reactie
hoi, Tsja, duidelijk een frontpage website... Maar goed, opbouwende kritiek: - de 'banner' Manylinks gewoon het beste, vind ik beetje slordig staan. echt als een banner, maar dan voor en op je eigen site. Ook dat plaatje onder je tekst --> verwijderen, ze voegen namelijk niets toe en verstoort het uiterlijk van je site. - rommelhoek = rommel = overbodig op een site die manylinks.nl heet - het taalgebruik van de site vind ik wat kinderachtig, niet lullig bedoelt maar zo komt het over. Bijv. bij e-mail : Ik ben een jongen/meisje/man/vrouw. 'Maak gebruik van dit e-mailformulier om mij een e-mail te sturen zonder gebruik te maken van een e-mail programma.' vind ik een beetje overbodige tekst. - fonts, soms kom ik toch nog wel times new roman tegen, beetje eenheid houden is verstandig. In het gastenboek bij voorbeeld, er zijn ook aanbieders van gastenboeken die het aanpassen van de lettertypen toestaan. - algemeen: als ik intyp manylinks.nl zou ik eigenlijk meteen een pagina met links verwachten. Iets anders niet. Geen downloads, geen gastenboek, geen rommelhoek, geen forum, alleen MANY links, maar daar werk je nog aan zeg je dus ok. - je zegt dat je site overzichtelijk moet zijn, ik vind je menu'tje niet echt overzichtelijk/makkelijk te bedienen. Als je alleen de beste links wilt zijn dat er vast niet zo gruwelijk veel, kun je alles op een pagina proppen. Handig en overzichtelijk. - De onderwerpen voor je links lopen ook ver uiteen. Ik denk zelf dat als ik links wil hebben startpagina.nl een betere keuze is voor mij. Zo dat was het wel zo'n beetje voorlopig, t wordt wel erg laat nu. Succes verder [/list]
Link naar reactie
Allereerst: de site is niet gemaakt met Frontpage maar met NetObjects Fusion 7.0. NOF 7 is veel uitgebreider en werkt makkelijker. Waarom is het menu niet overzichtelijk? Of moet ik dat javascript menu weglaten? Ik vond het juist een hele verbetering omdat je nu sneller een keuze kunt maken uit de onderwerpen. De onderwerpen moeten ook ver uiteen lopen. Ik wil voor elk onderwerp wel iets te bieden hebben. Het rommelhoek heb je gelijk over. Deze haal ik weg. De code van het gastenboek heb ik nog niet aangepast (aan gedacht). Zal deze aanpassen. De downloads sectie is erbij gekomen na een paar tips die het toch wel handig vonden. Ik heb er daarom een dochterpagina van gemaakt en maakt dus niet deel uit van ManyLinks. Ik zal ermee aan het werk gaan en de punten in de update verwerken.
Link naar reactie
Allereerst excuses voor het beschuldigen van het gebruik van frontpage. Ik heb je broncode bekeken (in frontpage) en daar zet ie t gewoon bij ! <META NAME="Generator" CONTENT="frontpage 4.0"> bij openen in dreamweaver zag ik dat je gelijk had --> <META NAME="Generator" CONTENT="NetObjects Fusion 7 for Windows"> Verder zeg je dat de downloadpage een soort dochterpagina is, en niet deel uitmaakt van Manylinks, maar 'Downloads' staat wel in het hoofdmenu! En nogmaals, als je de links als belangrijkste van je site ziet, moet je dat iets duidelijker maken. Eigenlijk zie ik het nut van je site niet helemaal in. Er zijn al genoeg sites met links. en many is toch veel, dus niet alleen de beste. Maar goed, nu je toch die domeinnaam hebt...
Link naar reactie
Omdat de download site een dochtersite is, zet ik hem in het hoofdmenu om zo voldoende aandacht te krijgen. Dat is volgens mij ook de enige logische plek om hem te plaatsen. Ik heb een aantal veranderingen gemaakt en de site op internet geplaatst. Het gastenboek moet ik nog in Arial zetten. Wat kan ik doen om het menu beter te maken? En wat is beter: 1. De links in een tabel met eerst de volledige link, dan de naam/uitleg van de site, dan de taal; 2 De links in een tabel met eerst de naam van de site (tevens link), dan de uitleg, dan de taal
Link naar reactie
[quote:251fdc71de="matel"] Wat kan ik doen om het menu beter te maken? En wat is beter: 1. De links in een tabel met eerst de volledige link, dan de naam/uitleg van de site, dan de taal; 2 De links in een tabel met eerst de naam van de site (tevens link), dan de uitleg, dan de taal[/quote:251fdc71de] Ik zou voor de tweede optie kiezen. Soms kunnen links erg lang en onoverzichtelijk zijn. Dan klik ik liever op een naam. Je zou de link bijvoorbeeld in de ALT kunnen zetten (<a href="http://www.eenheellangadres.nl/hetwordtnietkorterzo/neeechtniet/hoi.htm" ALT="http://www.eenheellangadres.nl/hetwordtnietkorterzo/neeechtniet/hoi.htm">Een site met een lang adres</a> Al zie je het adres ook in de statusbalk natuurlijk, maar ja... De linkspagina's staan trouwens ook nog in Times. Nog even wat over de kleur: een bezochte link is onduidelijk op je achtergrond, in mijn geval die van bezoek mijn forum of zoiets.
Link naar reactie
De linkpagina's moest ik nog veranderen. Ik wil gaandeweg er onderwerpen bij maken of veranderen. Het probleem is dat als ik voor elk onderwerp links wil hebben, ik veel pagina's nodig heb en dus de site onoverzichtelijk wordt. Een pagina als startpagina.nl is niet erg overzichtelijk, maar je hebt wel meteen de links in 1 pagina staan. Misschien dat ik ook zoiets op de hoofd-link pagina ga maken. Ik zal de kleur van de bezochte links wat aanpassen zodat ze beter leesbaar zijn.
Link naar reactie
het gastenboek is nog steeds niet in dezelfde stijl, misschien een idee om css te gaan gebruiken, heb je daar ook geen last meer van. geld ook voor het forum, ik weet dat het een standaard template forum is, maar er zal toch wel een template zijn die meer bij je site past dan deze. als je over links heengaat komt er een menuutje dat helemaal niet bij de stijl van de rest van de pagina hoort. verder vind ik het voor een "many links" pagina een beetje weinig links. als ik bijvoorbeeld over een onderwerp iets wil weten volstaat het meestal wel om onderwerp.pagina.nl in te tikken om genoeg info te vinden daarover, ik zie niet in wat jou site daaraan kan toevoegen. verder zijn de links ook niet echt geordend op onderwerp. dat zou ik als ik jou was wel aanpassen. misschien een idee om de links op te slaan in een database met een aantal kenmerken, scheelt je een hoop werk als je het een keer goed gaat aanpakken (met kladblok :wink: ). suc6
Link naar reactie
Ik maak al gebruik van css, maar moet het gastenboek nog aanpassen. Verder kun je er weinig aan veranderen aangezien het een gastenboek van Koekjesnet is. Voor het forum wil ik zelf een template gaan ontwikkelen, maar dat zal nog wel even duren voordat ik daar tijd voor krijg. Ik heb extra het menu gekozen omdat deze langere knoppen heeft zodat de tekst er beter op kan. Zal eens zelf knoppen maken die er beter bij passen. Ik vind de site van onderwerp.pagina.nl te onoverzichtelijk en bovendien geven ze weinig informatie over de betreffende site. Ik ben bezig om zeer veel links te plaatsen en allemaal te controleren. De categorieën worden ook heel anders. De meerwaarde zit ook in het forum en de download site. Toegegeven: ze staan los van de ManyLinks site. Met de links was ik nog bezig en ben ik nu compleet anders aan het maken. Ik heb geen ervaring met gegevens opslaan in een database en linken met de site, maar het zou misschien wel handig zijn aangezien ik toch een MySQL database heb voor het forum. Ik denk dat ik pas over 1 of 2 weken de volgende update op internet zet. Dit in verband met de combinatie dat er veel moet gebeuren en ik zeer weinig tijd heb momenteel.
Link naar reactie
Ik heb nu een nieuwe style toegepast op de site. Hij moet nog wel iets worden aangepast zoals ik al vermeld heb op de homepage, maar veel zal er niet veranderen. Voor de rest heb ik nog niets veranderd, alleen de style. De nieuwe style [url]www.manylinks.nl[/url] De oude style [url]www.manylinks.nl/oud/index.html[/url] Welke is beter?
Link naar reactie
De nieuwe stijl vind ik absoluut beter, maar wat ik niet vind kloppen is het volgende: Als ik over het menu links ga en ik klik op Links krijg ik een optie om je te emailen!? Dat was toch echt niet waar ik voor koos. Ik vind persoonlijk dan ook dat je die pagina bij email moet zetten en dat je daar dus kunt kiezen om een suggestie te doen, en dat je bij Links gewoon een overzicht van alle categorieën moet zetten, dat werkt gevoelsmatig denk ik beter. Bovendien zijn deze dan ook toegankelijk voor mensen die om wat voor reden ook hun JavaScript hebben uitstaan, want dan werkt je menu niet meer. En als laatste: waarom staat onderaan de indexpagina precies hetzelfde menu als links op de pagina? Uiteraard is dit bedoeld als opbouwende kritiek, doe er je voordeel mee... ;) - Bas.
Link naar reactie
Hoi Matel Ik ben het met termin8tor eens: [quote:6cd8fc2501]...misschien een idee om de links op te slaan in een database met een aantal kenmerken, scheelt je een hoop werk als je het een keer goed gaat aanpakken (met kladblok). [/quote:6cd8fc2501] Het lijkt mij verstandig (zeker voor een portaalsite) om alles in een database te gooien en voor je 'frontend-applicatie (hoor mij eens zeg... :lol: )' een Content Management Systeem te maken. Zo blijft je site - als je haar goed bijhoudt - up to date en is je content snel en gemakkelijk aan te passen. Geen geklooi met SSH2/Putty meer dus. Het is even werk, maar dan heb je ook wat. Een CMS programmeren en integreren met je voorkant doet daarbij wonderen voor je programmeerkennis, al zeg ik het zelf... :wink: Én het is ook nog eens hardstikke leuk om te doen! Verder vind ik de layout wat zakelijk, daarmee bedoel ik dat het een beetje op een bedrijfspresentatiesite lijkt. Mijn eerste indruk was namelijk: 'Hé, een site voor een accountantsbureau...leuk..." :) Maar de kleuren zijn wel mooi helder en fris. Success
Link naar reactie
de stijl van je formulieren is nog niet overal hetzelfde, je sitemap is niet echt goed (om niet te zeggen, slecht). de stijl is erop vooruitgegaan. als ik over manylinks heen ga komt er een zwart streepje, bij de rest niet, doe hier wat aan. En ind. zoals eerder gezegd, klopt het plaatje niet met de inhoud. suc6
Link naar reactie
De formulieren moet ik nog aanpassen aan de nieuwe style. Waar het zwarte streepje ineens vandaan komt moet ik nog uitzoeken, maar dat hoop ik snel te vinden en te verhelpen. Het bedrijf ga ik waarschijnlijk veranderen in een wereldbol. Ik denk dat dat nog het meest aansluit..? Ik heb totaal geen ervaring met een database bij de site betrekken, maar het lijkt me wel enorm handig. Ik zal er eens wat meer informatie over opzoeken. Voorlopig hou ik het op de oude manier. De links onderaan de pagina zijn inderdaad dezelfde links als aan de linkerkant. Leek me wel handig bij langere pagina's namelijk. Zal ik dit anders weghalen? De optie onder Links over het emailen klopt niet helemaal. Het formulier is speciaal gemaakt om snel links door te geven. Deze had ik zolang extra daar geplaatst, maar zal het verwerken in het e-mail formulier. Mijn doel is om eerst de layout goed te hebben en daarna de update van de links te plaatsen. Ik hoop de layout met een week (misschien 2 weken) helemaal af te hebben en om daarna volledig met de inhoud van de site bezig te gaan. Daarna wil ik kijken of ik de links kan verwerken in een database zodat bezoekers zoekmogelijkheden krijgen (die er nu nog niet zijn). Daarna ga ik bezig om de integratie van de website, het forum en de dochterpagina beter op elkaar af te stemmen.
Link naar reactie
[quote:6c41b84336="matel"]De links onderaan de pagina zijn inderdaad dezelfde links als aan de linkerkant. Leek me wel handig bij langere pagina's namelijk. Zal ik dit anders weghalen?[/quote:6c41b84336]ik zou het niet weghalen, maar er geen grafische link van maken maar gewonen txtlinks met bijvoorbeeld | zo'n streepje ertussen, leidt het niet zo af.
Link naar reactie
Ik heb nu een update geplaatst. Het javascript menu heb ik kleiner gemaakt en het zwarte streepje is verdwenen. Dit kwam doordat de rollover afbeelding 1 pixel kleiner was dan de button. Het programma heeft dit "opgevangen" door er een zwart randje van een pixel aan te plakken. Het maken van een nieuwe banner ga ik hopelijk vandaag nog mee aan de slag, maar verwacht deze niet binnenkort af te hebben. Het menu onderaan de pagina is nu een tekstmenu met | ertussen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...