Ga naar inhoud

Probleem met Dreamweaver4


anoniem

Aanbevolen berichten

Sinds kort kan mijn browser de index.htm niet vinden. :( Ik werk met dreamweaver en heb al een website gebouwd. Nu wil ik de site aanvullen maar nu gebeurd het volgende: Waneer ik op F12 druk om mijn website te tonen kan de browser de pagina niet vinden. Wat ik opgemerkt heb is dat er een Temp file is aangemaakt. Deze file gebruikt dreamweaver om te tonen. C:\HomePage\Radio7\TMP3h5g47n30y.htm Mijn vraag is: Warom ging het tot nu goed en zonder problemen en warom gaat het nu niet goed. Ik heb het vermoeden dat het zich om een instelling in dreamweaver handelt maar welke en waar. Misschien kunt u mijn helpen, :roll: Werner
Link naar reactie
[quote:8db3d57ff5="David1978"]In Dreamweaver moet je kijken onder 'Edit / Preferences en dan onder site. Daar klik je op 'Edit Sites' en selecteer je je eigen site. Vervolgens kan je de prefixes naar je remote server instellen. Vergeet ook niet de overige opties in te stellen want daar kijk je 'nogal' snel overheen :-? Suc6 D. :o[/quote:8db3d57ff5] Ehm, hij bedoelt gewoon preview... Weet niet waar jij precies op doelt, maar zijn prob is iets anders. Ik denk eerder aan een verkeerde cache-index oid. In dat geval gewoon ff je cache legen van dit soort tempfiles, je eigen file gewoon ff opslaan [control-s] en op F12 rammen.
Link naar reactie
In preferences staat preview in browser. Die staat ingesteld op iexplore f12 en de andere instellingen staan correct zoals het in het boek staat. De site map path is C:\homepage\radio7 ingevuld. Zoals het op mijn schijf is ingedeeld. Er staat b.v. preview lokal server. Deze vraag kan ik aan of uitvinken. Beides geprobeerd maar het had geen nut. Ik heb ook alle *.tmp files van de harde schijf gewist. De prefix http:// staat wel bij de vraag van de website adres. Ik gebruik het boek van sleutelen met dreamweaver. Het ging ook allemaal goed tot dat het fout ging. Dit heb ik al vast gemaakt: [url] http://www.xs4all.nl\~fwerner [/url]
Link naar reactie
Wat is het probleem nou precies? Als ik naar het bovenstaande adres ga dan zie ik gewoon de site met al zijn frames en weet ik wat nog meer. Dit betekent dus gewoon dat index.htm wordt gevonden, anders zou ik dit alles niet zien. Overigens is het zo dat, als je een bestand dat in Dreamweaver is geopend eerst even opslaat en vervolgens selecteert in het Site Files overzicht (zeg maar de ingebouwde verkenner) en je klikt dan op F12, Dreamweaver geen temporary file aanmaakt maar gewoon het bestand direct van de schijf opent in IE of welke browser ook de standaard is. Mits de extensie .htm of .html is. - Bas.
Link naar reactie
Ik ben er nou wel uitgekomen. Dankzij jullie tips die ik zeer waardeer. Het bleek dat in de projectmap ook steets de temp file stond. Normaal hoort deze file enkel voor de preview aanwezig te zijn en darnaa gedeleted te worden. Dat gebeurde niet en de tempfile bleef staan. Waneer ik in de projectmap op de index.htm klikte, kreeg ik een leege frame te zien. Waneer ik de tempfile rename deed in index.htm dan werkte het goed. Ik heb dus Dreamweaver van de computer gehaald en opnieuw geinstalleerd en nu werkt het wel. Zou zich die fout nog een voor- doen weet ik teminste waar ik het zoeken moet. :D Heren, allemaal hartelijke dank voor de moeite en een goed en gezond 2003 Werner :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...